Amazonowi udało się pozycjonować na świecie jako najważniejsza firma e-commerce na świecie. Podstawą jego sukcesu jest częściowo doskonała jakość usług, które oferuje swoim konsumentom. Amazon ma już szereg narzędzi i usług dostępnych dla sprzedawców i kupujących na platformie.
Narzędzia Amazon
Aby móc skutecznie sprzedawać produkt, konieczne jest obranie dobrej strategii, dlatego Amazon oferuje najlepsze narzędzia dla sprzedawców. Jak wiesz nagradzaj swoich najbardziej lojalnych konsumentów z wieloma zaletami.
Narzędzia dla sprzedawców
Narzędzie propozycji słów kluczowych. Jest to doskonałe narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych w Amazon Marketplace, które umożliwiają pozycjonowanie produktów w wyszukiwaniach użytkowników. Oprócz określenia liczby wyszukiwań słowa, konkurencji i miesięcznych trendów.
Sprzedawca Spirit. Działa bardziej jak zestaw narzędzi, które pomogą Ci poprawić sprzedaż. Idealnie nadaje się do analizy konkurencji, poznania używanych przez nich słów kluczowych i umieszczania alertów, gdy użytkownik wystawi negatywną ocenę produktu.
Tablica sprzedawcy. Jest to jedno z najważniejszych dla sprzedawców Amazon, aby zwiększyć liczbę sprzedaży Twoich produktów. Służy do monitorowania rentowności produktów, które masz na sprzedaż. Oprócz oceny, które wskaźniki KPI są najbardziej skuteczne, jeśli chodzi o widoczność na rynku.
Narzędzia dla kupujących
Szafka. Są to bardzo przydatne szafki do tymczasowego zapisywania zakupów dokonanych na platformie Amazon. Jego realizacja ogranicza się tylko do kilku miast.
Uśmiech. Kupując z Amazon Smile, firma e-commerce przekaże część Twojego zakupu organizacji pozarządowej, ale bez zwiększania kosztu produktu
Przyciski kreski. Są to przyciski, które są połączone z domowym Wi-Fi, aby można było je nacisnąć, aby zamówić produkty, z których regularnie korzystasz, takie jak tygodniowe zakupy spożywcze.
Amazon Basic. Są to podstawowe produkty dystrybuowane lub wytwarzane pod marką Amazon, które są zwykle tańsze od innych marek, ale oferują je w niższej cenie.
Twój garaż. To ekskluzywna sekcja dla samochodów. Możesz bezpośrednio znaleźć części lub narzędzia do samochodu w jednym miejscu.
Usługi dla kupujących i sprzedających
W celu poprawić doświadczenia zakupowe użytkowników i poprawiając jakość produktów oferowanych przez sprzedawców, Amazon oferuje różnorodne usługi, które ułatwiają życie każdemu.
Usługi dla sprzedawców Amazon
Amazon Chime. Jest to idealna usługa dla firm, w których w proces sprzedaży produktów zaangażowany jest zespół roboczy. Możesz komunikować się z kilkoma osobami za pomocą czatu, nawiązywać spotkania i dzwonić.
Alexa for Business. Działa jako inteligentny asystent, który pomaga zwiększyć produktywność zespołu roboczego. Zasadniczo pomaga wykonywać zadania w jak najkrótszym czasie.
Amazon Connect. Jest to usługa kontaktowa w chmurze (Amazon AWS). Pomaga w utrzymaniu optymalnej komunikacji z klientami i analizowaniu wyników sprzedaży.
Amazon Pinpoint. Idealny do komunikacji z klientami w spersonalizowany sposób. Ponadto umożliwia tworzenie niestandardowych podziałów odbiorców, aby komunikować się z określoną grupą klientów.
Usługi Amazon Shopper
Amazon Macie. Jest to usługa bezpieczeństwa, która pomaga chronić poufne dane użytkowników. Ciągle szuka błędów, które naruszają twoje dane osobowe i generuje alerty w przypadku błędów.
Przyszło. Jest przeznaczony wyłącznie dla użytkowników o najbardziej cenionych opiniach na platformie. Jeśli jesteś jednym z nielicznych szczęśliwców, Amazon wysyła Ci artykuły, aby spróbować opublikować swoje opinie na ich temat.
Amazon Kindle. Najpopularniejszy czytnik eBooków to jeden z „królewskich” produktów Amazona. Pomaga użytkownikom w zakupie książek, które mają na platformie, a także oferuje produkt o niezrównanej jakości.
Pomoc domowa. Usługa dostępna w regionie Stanów Zjednoczonych i umożliwia użytkownikom zamawianie usług wodno-kanalizacyjnych, elektrycznych, ogrodniczych lub innych podobnych usług.