Skip to content

Jak tworzyć własne reklamy w relacjach na Instagramie?

31 de styczeń de 2022

Reklama cyfrowa to jeden z najskuteczniejszych sposobów, z jakich korzystają marki reklamować swoje produkty i usługi. Wystarczy otworzyć stronę internetową, a znajdziemy dużą liczbę reklam, które zalewają witrynę, aby zostać zauważonym. W rzeczywistości jest to główny sposób, w jaki właściciele witryn internetowych zarabiają pieniądze, a marki sprzedają swoje produkty.

Dziś ten rodzaj reklamy można znaleźć nie tylko na stronach internetowych, ale także na portalach społecznościowych. Instagram nie jest pod tym względem wyjątkiem; wiele marek bardzo skutecznie wykorzystuje to medium w swoich kampaniach reklamowych. Instagram zawiera funkcjonalność, dzięki której możemy tworzyć i umieszczać własne reklamy w relacjach. W tym artykule nauczymy Cię, jak to zrobić.

Co jest potrzebne, aby móc stworzyć reklamę dla historii na Instagramie?

Oprócz kreatywności i dobrej intuicji, aby sprzedawać więcej i lepiej w sieciach społecznościowych, musimy również mieć podstawową wiedzę na temat korzystania z narzędzi do edycji. Ponadto jest to konieczne mieć konto reklamowe w Facebook Adspowiąż swoje konto na Instagramie z Facebook Ads i utwórz konwersję pikseli na Facebooku.

Konto reklamowe na Facebooku

Facebook Ads to system, który pozwala nam tworzyć i reklamować własne reklamy w sieci społecznościowej. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość filtrowania reklam tak, aby docierały do ​​określonej grupy odbiorców i nie wymaga wysokiego budżetu. Oferuje również opcję wyboru metody płatności, według otrzymanych kliknięć lub kosztu wyświetlenia lub działań.

Aby zacząć tworzyć i publikować reklamy za pomocą Facebook Ads, musisz założyć konto firmowe. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki: przejdź do business.facebook.com/overview, a następnie przejdź do „Utwórz konto”. Logujemy się za pomocą adresu e-mail i hasła z Facebooka a następnie należy podać nazwę firmy, imię i nazwisko oraz adres e-mail firmy. Na koniec klikamy „Wyślij”.

Połącz reklamy na Facebooku ze swoją stroną na Instagramie

Przypuszczalnie masz już utworzone konto na Instagramie, teraz następnym krokiem jest połącz oba konta, aby móc korzystać z zasobów Facebook Ads. W tym celu otwieramy konto Facebook Ads, a następnie przechodzimy do zakładki „Ustawienia” w prawym górnym rogu. Otworzy się okno, w którym będziemy szukać opcji Instagram. Następnie logujemy się do Instagrama i mamy już powiązane oba konta.

Utwórz konwersję pikseli na Facebooku

Konwersja pikseli Facebooka to system, który pozwala mierzyć różne zdarzenia występujące na Twoim koncie Sieć. Możesz zmierzyć, ile osób odwiedziło witrynę, ile obejrzało lub kupiło produkt itp. W ten sposób możemy dowiedzieć się, ile konwersji wygenerowały nasze reklamy i jakie to koszty.

Aby utworzyć piksel konwersji, mamy dwie opcje: śledzenie konwersji za pomocą zdarzeń i niestandardowe śledzenie konwersji. Aby to zrobić, przechodzimy do „Edytor mocy”, a następnie „Narzędzia”, a następnie „Piksele”. W sekcji pikseli wciskamy przycisk „Utwórz konwersję” i wybieramy jedną z dwóch dostępnych opcji.

Jak rozpocząć tworzenie reklamy na Instagramie?

Kiedy już wiemy, do czego dążymy w naszym projekcie reklamowym, musimy przejść dalej w jego tworzeniu. Musimy określić, do jakich odbiorców chcemy dotrzeć oraz miejsce, w którym reklama będzie się znajdować, a także strategia przyciągnięcia uwagi. Poniżej wyjaśniamy bardziej szczegółowo cztery kroki.

Ustawienia docelowe

Aby stworzyć reklamę w relacjach na Instagramie musimy mieć dobrze zdefiniowane jaki jest cel reklamy?. Chociaż platforma może to robić automatycznie na podstawie danych historycznych, daje nam więcej opcji do wyboru: pozyskiwanie większej liczby klientów, więcej wizyt, więcej wiadomości lub więcej interakcji z publicznością.

segmentacja odbiorców w reklamach na Facebooku

Dostosowanie grupy docelowej

W tej sekcji jest to bardzo ważne szczegółowo opisz do jakiego rodzaju odbiorców chcemy dotrzeć z naszą reklamą. Facebook kojarzy te parametry z milionami danych, które posiada od milionów osób korzystających z platformy. W tej sekcji system pozwala nam na segmentację odbiorców według kategorii takich jak: płeć, wiek, dane demograficzne itp. i niezliczone inne szczegóły, które pomogą algorytmowi dotrzeć do pożądanej publiczności.

żądana lokalizacja

W takim przypadku musimy wybrać, gdzie chcemy, aby pojawiały się nasze reklamy. Utworzone reklamy można kierować zarówno na Facebooka, jak i Instagram. W naszym przypadku reklamy będą skierowane do odbiorców odwiedzających historie na Instagramie. Możemy więc wybrać tylko tę platformę.

Wybierz wezwanie do działania

W tym przypadku musimy zastanowić się, jakie działanie chcemy wykonać, gdy zobaczą Twoją reklamę. Jest to ściśle związane z celem, który realizujemy za pomocą reklamy. System daje nam możliwość wybrania wezwania do działania za pomocą przycisku CTA „wezwanie do działania” dla jego akronimu w języku angielskim. W zależności od celu mamy telefony, aby zarezerwować, kupić, zarejestrować, więcej informacji, wysłać wiadomość i zadzwonić.

Aby utworzyć reklamę dla relacji na Instagramie, wykonaj następujące kroki: otwórz menedżera reklam i wybierz „Utwórz”. Wybierz cel, podaj dane kampanii, w sekcji lokalizacji wybierz „Ręczne miejsca docelowe” > Historie. Ustalamy budżet i czas trwania reklamy. Następnie format reklamy to wideo, zdjęcie lub obraz lub karuzela. Na koniec podajemy „Potwierdź”.

reklamy w sieciach do sprzedaży

W której sekcji reklam na Instagramie lub Facebooku możesz zobaczyć swoje wyniki?

Jeśli chcemy, aby system dokonywał automatycznych optymalizacji naszych reklam, przechodzimy do sekcji „Zobacz więcej odmian”. Zobaczymy możliwe odmiany, jakim może ulec reklama po optymalizacji. W sekcji „Instagram Stories” możemy zobaczyć podgląd reklamy przed wysłaniem jej do sprawdzenia. Dostępna jest również sekcja „Format historii”, która pozwoli nam zobaczyć wygląd reklamy w niektórych historiach.