Jeśli odważyłeś się zagrać w Axie Infinity, ale masz niewielką wiedzę, jesteś początkującym i nie wiesz co robić lub szukasz strategii, aby stać się lepszym graczem, dzisiaj jest Twój szczęśliwy dzień, bo trochę porozmawiamy o statystykach, bonusach i atakach w grze.
Jakie statystyki posiada każda Axie i jaka jest jej funkcja?
Osie mają cztery statystyki: Zdrowie, Morale, Umiejętność i Szybkość, które działają w grze w następujący sposób:
Zdrowie
Statystyka zdrowia, znana również jako HP, to zdolność Axie do wytrzymania ataków i utrzymania się w pozycji pionowej.
Umiejętność
Znany jako Umiejętność, jest tym jedynym dodaje obrażenia podczas wykonywania ataków combo (czyli liczba kart lub ruchów, które grasz).
Morał
Ta statystyka odnosi się do Twoje szanse na trafienie krytyczne przez atak przeciwnika.
Prędkość
Znany również jako Szybkość, wyznacz topór do ataku jako pierwszy (on lub najszybszy) i zmniejsza szanse na trafienie krytyczne.
Axie mają 140 podstawowych statystyk, rozłożonych na te cztery statystyki. Różnią się one w zależności od gatunku każdej Axie i części jej ciała.
Jakie są części ciała każdej Axie i jak wpływają na walkę?
W Axie Infinity ciała każdej Axie mają sześć części: oczy, uszy, rogi, usta, plecy i ogon, z których, ostatnie cztery są odpowiedzialne za określenie roli, jaką każdy z nich ma w bitwie.
Każda część ciała dodaje również statystyki toporowi, w zależności od klasy, do której należy. Zajęcia prezentują mocne i słabe strony na tle innych i są tymi, które wyznaczyć statystyki, na które Axie wpłynie w bitwie.
Jak działa mechanika bitwy w grze?
Axie Infinity składa się z tur, za pomocą kart każdej z trzech Osi naszego zespołu, dokładnie zastanawiając się nad wykonaniem każdego ruchu i tym, jak wpływa on na szanse wygranej i pokonania drużyny przeciwnej.
Jak obliczane są uszkodzenia w bitwach?
Obrażenia są obliczane przez porównanie klasy karty używanej przez atakującego Topora z klasą broniącego Topora. Jak już powiedzieliśmy, klasa określa mocne i słabe strony.
W związku z tym, jeśli użyjemy karty Świtu, aby stawić czoła Bestii Toporu, Zada nam 15% dodatkowych obrażeń. W przeciwnym razie, używając karty typu Bestia, aby zmierzyć się z Toporem Świtu, otrzymuje o 15% mniej obrażeń. Jeśli Axie użyje karty tej samej klasy, otrzyma dodatkowe 15% tarczy.
Jak przeprowadzane są ataki combo i krytyka?
Połączone ataki przeprowadzane są przy użyciu dwóch lub więcej kart w rundzie ataku (każda trzyosobowa drużyna ma talię co najmniej 24 kart), których siła ataku będzie zależeć od zdolności każdego Topora.
Obrażenia można obliczyć za pomocą wzoru (atak x umiejętność) / 500. Na przykład, Axie Beast (31 umiejętności) zagrywa karty Hungry Bird (110 obrażeń) i Hare (120).
Obliczamy, że 31 x 110 = 3410/500 = 6,8. Co oznacza, że Hungry Bird, zagrany inną kartą, otrzyma 6-7 dodatkowych obrażeń. Jeśli 31 x 120 = 3720/500 = 7,4. Podobnie Zając otrzyma około 7 dodatkowych obrażeń.
Ataki krytyczne i prawdopodobieństwo ich uzyskania zależą od morale każdego Topora (im wyższy, tym większe prawdopodobieństwo). Trafienie krytyczne może spowodować do 200% obrażeń u odbiorcy, ale są one losowe i niespecyficzne.
Jakie bonusy istnieją w Axie Infinity?
W grze istnieją dwa bonusy, które dają różne korzyści w zależności od przypadku, co daje niewielką przewagę, aby wygrać więcej pieniędzy podczas gry.
Tarcza
Jest to otrzymywane przy użyciu kart tej samej klasy co Axie, dzięki czemu obrońca otrzymuje 10% tarczy.
Łączenie
Kiedy drużyna Axie (bez względu na klasę swoich ciał) zagrywa tę samą klasę kart w rundzie, nazywa się to łączeniem. Ta premia waha się od 5 do 6%.