Sieci społecznościowe stały się zasobem szeroko wykorzystywanym przez osoby prywatne, firmy i przedsiębiorców, którzy chcą się ujawnić. Chociaż Instagram ma na celu łączenie Cię z innymi, Ty też możesz użyj, aby znaleźć sposób na zarabianie na życie. W tym artykule powiemy Ci, jak to zrobić.
Czego szukasz u pracownika Instagrama?
Obecnie istnieje wiele platform w Internecie, które mają różne cele, niektóre służą do publikowania śmiesznych filmów, inne mogą służyć jako kanały informacyjne, jako środek komunikacji między Twoimi bliskimi, są też takie, które pracują w celu znalezienia pracy.
Jeśli myślisz o zmień pracę lub jesteś bezrobotny a szukasz takiego, musisz zadać sobie pytanie, czego chcesz dla siebie. Jeśli chcesz zacząć rozwijać własną markę, oferując produkt lub usługę, możesz skorzystać ze stron Marketplace na Facebooku. W tej sekcji możesz promować swoją pracę i znaleźć nowych klientów.
Z drugiej strony, jeśli chcesz zostać zatrudniony w firmie, która działa w dziedzinie, która przykuwa Twoją uwagę, Twoje strategie muszą być inne. Jedną z najważniejszych rzeczy jest stworzenie profesjonalnego profilu, który reprezentuje Twoje umiejętności. Będzie to bardzo przydatne na wielu platformach.
Chociaż Instagram wyróżnia się tym, że jest aplikacją rozrywkową, wiele firm promuje swoje działania i produkty za pośrednictwem tego medium. Ten Pomoże Ci znaleźć wymarzoną pracę.
Generalnie firmy korzystające z tej sieci potrzebują odpowiedzialnych, uczciwych, punktualnych ludzi, chętnych do podążania nowymi ścieżkami, zaangażowanych w realizację swoich celów i posiadających wiedzę w danym obszarze.
Wielu z tych cech nie można zweryfikować tylko dlatego, że masz je napisane w CV. To jest tam, gdzie Twój wizerunek w tej aplikacji odgrywa fundamentalną rolę aby odzwierciedlić, że jesteś najlepszą opcją do zatrudnienia w branży.
Jak zrobić doskonałą prezentację?
Dobrze, że wiesz, że wielu pracodawców szuka w sieciach społecznościowych profili kandydatów do pracy, więc powinieneś uważać na treści, które przesyłasz. Ta treść może być decydująca dla osoby, która Cię zatrudni lub wyeliminuje ze swoich możliwości.
Teraz, jeśli zamierzasz używać Instagrama do szukania pracy, obraz, który na nim przesyłasz, jest jeszcze ważniejszy. Dlatego jeśli już od jakiegoś czasu masz konto w tej aplikacji i wykorzystałeś ją do wyeksponowania swojej najdzikszej strony, najlepiej przewartościować swój styl.
Innym czynnikiem, który powinieneś wziąć pod uwagę, jest to, że firmy specjalizujące się w obszarze, który lubisz i korzystają z tej aplikacji, generalnie mają aktywny udział. Możesz więc wykorzystać to na swoją korzyść, aby uzyskać informacje, które Ci odpowiadają.
Oto kilka ważnych informacji, które mogą Ci pomóc: kim są Twoi pracownicy, jakie produkty oferują i jakie jest jego znaczenie na rynku, jakie są jego działania promocyjne. Możesz nawet zacząć komentować posty lub rozmawiać z jednym z ich członków, aby się wyróżnić.
Zrób świetne CV
Jeśli chcesz dostać pracę, musisz przygotować i mieć gotowe i aktualne CV, aby jeśli o to poproszą, nie tracić czasu na jego wysłanie. Na tej karcie musisz wpisać swoje dane osobowe, wiedzę akademicką, doświadczenie zawodowe i umiejętności w dziedzinie, w której chcesz pracować.
Możesz skorzystać z niektórych sekcji swojego konta, aby zwiększyć szanse bycia wybranymJeśli chodzi o nazwę użytkownika, możesz dodać słowa kluczowe do zadania, które chcesz wykonać. Jeśli lubisz robić ciasta lub pieczywo, możesz umieścić słowo „ciasto”, aby wszystkie wyszukiwania z tym hasłem mogły kierować użytkowników na Twoje konto.
Jeśli chodzi o biografię, możesz to wykorzystać, aby w kilku zdaniach wskazać, kim jesteś i co lubisz robić. Więc kiedy pracodawca odwiedza Twój profil, może to przeczytać i mieć to na uwadze. Wszystkie te poważne zmiany w Twoim profilu zajmą Ci tylko kilka minut.
Użyj odpowiednich zdjęć
Fotografie, których używasz za swoje historie, kanał lub zdjęcie profilowe mogą dużo o tobie powiedzieć, mogą pracować dla ciebie lub przeciwko tobie. Dlatego musisz pamiętać, że aby wesprzeć informacje, które podajesz w swoim CV, musisz mieć obrazy, które wspierają to, co chcesz o sobie promować, takie jak zaangażowanie w markę lub produkty lub cechy.
Kolejną rzeczą, którą powinieneś wziąć pod uwagę, jest to, że jeśli wcześniej miałeś zdjęcie na swoim profilu z nutką lekceważenia, możesz je zmienić i umieścić coś, co niekoniecznie jest tak profesjonalne lub poważne, ale jest nieformalne, bliskie, z neutralnym tłem. Unikaj sytuacji, w których w tle zdjęcia pojawia się więcej osób lub innych obiektów, które mogą rozpraszać uwagę.
Używaj hashtagów zatrudnienia
Hashtagi to bardzo skuteczna strategia na tej platformie, ponieważ służą jako hak do wyszukiwania. Są one szeroko stosowane przez firmy, osobowości lub osoby wpływowe, więc możesz użyć tego medium, aby pokazać swoje umiejętności.
Aby skorzystać z zastosowania hashtagu, musisz umieścić frazę z kilkoma słowami, która zawiera mocną ideę i kluczowe terminy. Zwiększy to szanse na znalezienie się w wynikach wyszukiwania danej osoby.
Ponadto musisz umieścić emotikony, aby tekst był zabawny i dynamiczny. W ten sposób publiczność nie znudzi się oglądaniem publikacji. Z drugiej strony w jednej publikacji możesz użyć więcej niż jednego hashtagu, możesz nawet umieścić ich 30. Dzięki temu Twoje publikacje dotrą do większej liczby osób, które mogą Cię zatrudnić.
Znajdź siebie w swoim opisie
Jeśli chcesz mieć pracę w pobliżu domu, możesz umieścić swoją lokalizację w opisie. Wiele firm jest zainteresowanych tym, aby pracownicy mieszkali w pobliżu miejsca zatrudnienia, aby upewnić się, że nie spóźniają się lub nie są nieobecni w pracy. Możesz także aktywować lokalizację ujęć w swoich postach, aby sprawdzić, czy mieszkasz w pobliżu określonego obszaru.