Instagram to sieć społecznościowa należąca do Facebooka, która działa od 2010 roku. Jej głównym celem jest udostępniaj zdjęcia i filmy wszystkim w sieciOstatnio zintegrowano również nową funkcję o nazwie „Instagram Stories” i możliwość transmisji wideo na żywo (Streaming) za pośrednictwem swojej platformy.
Ta sieć społecznościowa ma aplikację kompatybilną z iOS, Androidem i ma oficjalną stronę, z której możesz utworzyć konto na Instagramie, zobaczyć treści udostępniane przez innych użytkowników, ale nie będziesz mógł z niej tworzyć publikacji, publikacje można tworzyć tylko z jednej z jej oficjalnych aplikacji. Ta sieć ma obecnie ponad 1,3 miliarda aktywnych użytkowników, więc jest bardzo prawdopodobne, że masz utworzone konto.
Bardzo często ciekawi Cię, kim są osoby, które nas śledzą lub widzą informacje, które udostępniamy w naszych sieciach społecznościowych, w tym poście pokażemy Ci, w jaki sposób możesz uzyskać dostęp do tych informacji za pomocą narzędzia dostarczane przez tę samą platformę Instagram.
Jak mogę uzyskać dostęp do statystyk Instagrama?
Statystyki na Instagramie to potężne narzędzie, które ta aplikacja oferuje nam, aby lepiej zrozumieć naszych odbiorców, ponieważ pozwala nam poznać demografię naszych obserwujących, pozwala nam dowiedzieć się, w jakim czasie się łączą, jakie są ich upodobania, zainteresowania i wiele bardzo ciekawych informacji, jeśli chcemy, aby nasze konto rosło w obserwujących.
Dostęp do tych statystyk jest niezbędny. I chodzi o to, że musimy mieć profil firmy lub twórcy treści, więc jeśli Twój profil jest osobisty, nie będziesz mieć do niego dostępu, chyba że skonfigurujesz go tak, aby miał dostęp.
Jeśli chcesz przekonwertować swoje konto osobiste na twórcę treści lub konto firmowe, musisz wejść do aplikacji Instagram na telefonie komórkowym, wprowadzić swój osobisty profil i kliknąć ikonę z trzema liniami w prawym górnym rogu, tutaj musisz poszukać opcja „Ustawienie„i znajdź opcję”Rachunek„. Tam znajdziesz opcję”.Przełącz się na konto firmowe”, wejdź tam i będziesz musiał zakończyć proces zgodnie z instrukcjami Instagrama.
Od momentu posiadania profilu firmy lub twórcy treści, będziesz mógł zobaczyć w ustawieniach konta nową opcję o nazwie „Statystyki”, wejdź tam, a będziesz mógł zobaczyć poprzez różne grafiki informacje o swoich odbiorcach w sposób szczegółowy i podzielone na 3 sekcje. Pierwszą rzeczą, jaką pokazują nam statystyki, są informacje związane z udostępnianymi przez nas treściami, takie jak liczba publikacji w naszym kanale i opowiadania, każda miniatura z liczbą wyświetleń, jaką do tej pory miała.
Jedną z najfajniejszych rzeczy w statystykach treści jest to możemy zastosować niezwykle przydatne filtry takie jak oglądanie publikacji o największym zasięgu w ostatnich dniach, miesiącach lub latach. W ten sposób możemy lepiej wiedzieć, jaki rodzaj treści jest najbardziej akceptowany przez naszych obserwujących.
W sekcji „Ćwiczenia„Będziemy mieć na widoku dwa wykresy, jeden z nich nam pokaże ile kont dotarliśmy z naszymi publikacjami, w podziale na dni, a na drugim wykresie zobaczymy szczegółowo interakcje, które mieliśmy, również w podziale na dzień tygodnia. Pomoże nam to dowiedzieć się, w którym dniu tygodnia nasze treści są najlepiej przyjmowane przez naszych obserwujących.
Wreszcie w statystykach możemy zobaczyć sekcję „Publiczność„Tutaj możemy zobaczyć dane związane z naszymi obserwującymi, ilu obserwujących pozyskaliśmy w ostatnich dniach, a także liczba osób, które przestały nas śledzić, przedział wiekowy, płeć i najczęstsze czasy podłączenia do sieci.
Skąd mam wiedzieć, czy ktoś prześladuje mnie na Instagramie bez zewnętrznych aplikacji?
Odkąd sieci społecznościowe zaczęły stawać się coraz bardziej popularne, wśród osób, które z nich korzystają, zaczęły pojawiać się nowe zachowania, jednym z nich jest stalking. Stalker to osoba, która stale zwraca uwagę na publikacje, które tworzy inna osoba, aby dokładnie wiesz, co robisz i gdzie jesteś w momencie tworzenia publikacji.
Istnieją aplikacje, które pozwalają nam dowiedzieć się, które profile weszły do naszych, aby przeglądać nasze publikacje, ale jeśli nie chcemy korzystać z tych aplikacji dla bezpieczeństwa naszych danych, możemy skorzystać z Instagram Stories, gdy publikujemy historię, Instagram pozwala nam zobaczyć, kim są osoby, które widziały ten post, należy tylko naciśnij przycisk „Oglądane przez” w prawym dolnym rogu ekranu podczas przeglądania własnej historii.
Powinieneś wiedzieć, że jeśli osoba, która wielokrotnie wchodzi w interakcję z twoimi historiami lub publikacjami, sprawdził Twój kanał profilu i widział udostępnione przez Ciebie dane osobowe.