Skip to content

Jak dodać hiperłącze do mojego pliku Word? – Dostęp do stron internetowych

4 de luty de 2022

Microsoft jest dziś świetną firmą ze względu na wiele oferowanych produktów i usług. Jednym z najbardziej godnych uwagi jest Word, który ma szeroka gama funkcji, np. możliwość dodania hiperłącza do tworzonych plików. Aby dokładnie wiedzieć, jak można to zrobić poprawnie, porozmawiamy o tym poniżej.

Jakie hiperłącza można tworzyć w programie Microsoft Word?

Przed rozpoczęciem wstawiania hiperłączy w dokumencie programu Word należy wiedzieć, że istnieją różne typy hiperłączy, które można do niego dodać. Wszystkie prowadzą do różnych miejsczarówno z komputera jak iz internetu. Aby dokładnie wiedzieć, co to jest i jaką funkcję spełnia każdy z nich, każdy z nich zostanie wyjaśniony poniżej.

Do lokalizacji internetowych

Pierwszym typem hiperłącza, który można dodać do dokumentu programu Word, są lokalizacje internetowe. Oznacza to, że gdy dodasz ten link w dowolnym miejscu w pliku, kliknięcie go spowoduje: przekierować do dowolnej strony internetowej. Obejmuje to strony internetowe, blogi, filmy, dokumenty, adresy e-mail i tym podobne.

Jest to bardzo przydatne, zwłaszcza jeśli dany dokument wymaga odniesień do określonych witryn; Tak może być w przypadku prac dyplomowych, które wymagają odniesień bibliograficznych. Oczywiście ważne jest, aby powiedzieć, że po kliknięciu danego łącza hiperłącze otworzy się w domyślnej przeglądarce urządzenia.

Ze wskazówkami do lokalnych plików

Innym hiperłączem, które można dodać w dokumencie programu Word, są adresy plików lokalnych. Oznacza to, że możesz dodać łącze, które po kliknięciu otwiera dokument, wideo, obraz, folder lub dowolny inny plik znajdujący się w danej lokalizacji. W ten sposób możesz oszczędzaj czas na szukaniu tego.

Mówiąc o adresach w tym kontekście, odnosi się to do nawigacji, która jest wykonywana aż do dotarcia do określonego folderu lub pliku. Dostęp do tych plików można uzyskać za pośrednictwem okna dialogowego otwieranego w programie Word; ten punkt zostanie wkrótce wyjaśniony jaśniej.

Na nowy e-mail

Trzeci rodzaj hiperłącza, o którym można wspomnieć, to ten, który przekierowuje do nowej wiadomości e-mail. Działa to w podobny sposób, jak działałyby linki do lokalizacji internetowych, ponieważ są po prostu przekierowanie do aktualnych informacji dotyczące konkretnego tematu.

do twojego aktualnego dokumentu

Wreszcie istnieje rodzaj hiperłącza, który jest „wewnętrzny”, aby go jakoś nazwać. Ma to funkcję przekierować do określonej sekcji pliku, aby każdy, kto ma do niego dostęp, próbując uzyskać określone informacje, może go bez problemu znaleźć. Ponadto służy do rozszerzenia informacji w określonych punktach.

Microsoft słowo ikona

Na przykład w przypadku pliku Word, który zawiera indeks, ta funkcja służyłaby do szybkiego dostania się stamtąd do określonej części artykułu. Inną rzeczą, która jest przydatna, jest tworzenie odnośników do określonych sekcji dokumentu; Dzięki temu będzie miał dla czytelnika spójność i wewnętrzną harmonię.

Teraz, widząc, że posiadanie różnego rodzaju hiperłączy dla tak specyficznych zagadnień jest całkiem korzystne, warto wiedzieć, jak je dodać. Cóż, wtedy zostanie powiedziane dokładnie, jaki jest proces, aby to zrobić.

Jaka jest procedura dodawania hiperłącza w dokumencie programu Word?

Aby dodać hiperłącze do dokumentu Worda, najpierw otwórz plik, znajdź dokładny punkt, w którym chcemy dodać nasz link i wybierz go. W przypadku, gdy określony punkt jest pusty, program umieści tekst z danymi hiperłączana przykład nazwa folderu lub witryny internetowej.

Następnie należy przejść do zakładki „Wstaw” i tam poszukać opcji „Linki”. Po kliknięciu musisz wybrać sekcję „Link”. Spowoduje to wyświetlenie małego okna dialogowego z wieloma opcjami. Możesz jednak zobaczyć wszystkie cztery rodzaje linków wymienionych powyżej w lewa kolumnaktóry mówi „Link do”.

kobieta pisząca na komputerze

Będziemy musieli tylko wybrać opcję, którą chcemy zastosować, uzupełnić dane w oknie dialogowym i to wszystko. To całkiem proste i dlatego wiele osób z niego korzysta. Ale nie wszyscy wiedzą, że można edytować czcionkę i kolor hiperłącza. Następnie zostaną podane dokładne kroki, które należy wykonać, aby to zrobić.

Jak edytować czcionkę i kolor hiperłącza programu Word?

Edytowanie hiperłącza w celu zmiany czcionki, a nawet koloru, jest dość łatwe. Powód tego jest jasny: hiperłącze zostanie umieszczone na konkretny tekst w arkuszu. Z tego powodu zwykła edycja podkreślonego tekstu będzie już mogła edytować link. Można to zrobić z dowolnego miejsca w dokumencie.

Pierwszą rzeczą do zrobienia jest wejście do dokumentu, zlokalizowanie miejsca danego hiperłącza i wybranie go za pomocą naszej myszki. Obok otworzy się małe pudełko wybrany fragment dokumentu, w którym pojawią się opcje edycji. Wśród nich będzie czcionka i kolor tekstu.

Jedyną rzeczą do zrobienia w tym momencie jest dostosowanie łącza tak, jak chcemy i to wszystko. Oczywiście ważne jest, aby powiedzieć, że to małe okno opcji nie będzie dostępne na długo; dlatego, jak tylko się pojawi, musisz najedź na to aby nie zniknął. Poza tym łatwo jest dokonać tej edycji.

komputer na biurku

Widać więc, że dodanie hiperłącza do dokumentu Word to nic, o czym można by pisać. Poza tym dostosowywanie jest również łatwe. Korzystanie z tej funkcji programu Word jest bardzo korzystne. Dlatego ten samouczek jest wysoce zalecany.