Wszyscy znają serwis społecznościowy Instagram, a teraz jego innowacja dla firm «Zakupy na Instagramie» otwiera ogromne możliwości. Instagram od samego początku przeżył boom większy niż inne sieci społecznościowe i nie przestaje wprowadzać innowacji. Z bazą 800 milionów aktywnych użytkowników może być wielkim sukcesem dla firm w nowym trendzie handlu elektronicznego.
Co to są zakupy na Instagramie?
To narzędzie, które Instagram zaprojektował do wyłącznego użytku firm lub sklepów internetowych. W nim możesz przesyłać zdjęcia z tagami Shopping, bardzo podobny do zwykłych tagów na Instagramie, gdzie możesz dodać informacje o produkcie.
Instagram Shopping to świetna aktualizacja dla firm po 2016 roku wraz z uruchomieniem narzędzi dla tego typu użytkowników w sieci. Było to zasługą doskonałych wyników uzyskanych w teście przeprowadzonym w Stanach Zjednoczonych.
Dzięki skuteczności tego systemu, wraz z odpowiednim wykorzystaniem linków na Instagramie, było to sukcesywne wdrożone w krajach takich jak Anglia i Hiszpania.
Co jest takiego wspaniałego w e-sklepach?
Po pierwsze, umożliwia odpowiednie wyeksponowanie nowych produktów, które są włączane do katalogu na Instagramie. Po drugie Sprzyja pozycjonowaniu w Google i tym samym pozwala dotrzeć do większej liczby użytkowników.
Takie pozycjonowanie jest rzeczywistością i wykazano, że 80% użytkowników śledzi konto handlowe. Czy Twoja firma nie może być następną?
Wśród wdrożonych innowacji firmy same mogą umieścić dowolne zdjęcie i umieścić na tym samym zdjęciu do 5 etykiet. Albo jeśli wybierz opcję „karuzela”, Możesz umieścić 20 produktów dla szybkiej widoczności.
Jak działa ta nowa modalność?
Jeśli od jakiegoś czasu potrafisz docenić te etykiety, które pojawiają się na zdjęciu Twojego ulubionego sklepu, to z pewnością zainteresowały Cię, prawda? I to jest jeden z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na Instagramie. Masz trochę więcej szczegółów na temat jego działania.
Do sklepu
Aby Zakupy na Instagramie były dostępne na koncie Twojej firmy lub sklepu, musisz spełnić pewne wymagania, które szczegółowo opisano poniżej:
Skonfiguruj konto jako „Profil firmy”. Oczywiście jest to najistotniejsze i do tego musisz mieć następujące wymagania. Zaktualizuj aplikację do najnowszej wersji Instagrama, która zawiera tę i inne wiadomości.
Załóż konto Fan Page na Facebooku i katalog twoich produktów zintegrowany z nim. Miej co najmniej 9 publikacji wcześniej opublikowanych w sieci społecznościowej. Działa to jako środek kontrolny w celu uniknięcia kont-widm. Mieć oficjalną stronę internetową, na której sprzedajesz produkty fizyczne. Podobnie jak poprzednie wymaganie, zapewnia to istnienie prawdziwego sklepu.
Po całkowitym spełnieniu tego warunku należy tylko zainstalować i poprawnie skonfigurować aplikację. Teraz wystarczy, że umieścisz zdjęcie swojego produktu i wybierz odpowiednią etykietę, gdzie pokaże nazwę i cenę lub inne informacje.
Dla kupującego
Na zdjęciach sklepu w lewej dolnej części zdjęcia widać ikonę, po naciśnięciu widać jego informacje. Jeśli jesteś zainteresowany produktem i chcesz go kupić, połóż palec na tej etykiecie i przekieruje do bardziej szczegółowego ekranu. W ten sposób zakupy na Instagramie ułatwiają interakcję z tym, co chcesz kupić.
Omawiany ekran lepiej wyświetlać obrazy, pod różnymi kątami widzenia, a zobaczysz niebieski przycisk z napisem „Kup”. Po kliknięciu przeniesie Cię na oficjalną stronę sklepu, ale w wewnętrznej przeglądarce Instagrama.