Skip to content

Co to jest, do czego służy i jak Linkedin sprawdza się w firmach czy profesjonalistach?

18 de styczeń de 2023

LinkedIn jest platforma społecznościowa skierowana do profesjonalistów. Pozwala na nawiązywanie kontaktów i budowanie profesjonalnego portfolio, ale ponieważ jest to Twój pierwszy raz, nauczymy Cię, jak korzystać z Linkedin i jego funkcji.

LinkedIn jest używany przez profesjonalistów, którzy działają w biznesie od dziesięcioleci oraz przez niedawnych absolwentów szkół wyższych. Także jest używany przez pracodawców i rekruterów którzy poszukują kandydatów do pracy.

Jak działa Linkedin?

Podobnie jak inne sieci społecznościowe, LinkedIn używa algorytmu który jest stale aktualizowany, aby zapewnić użytkownikom to, co uważa za najlepsze z możliwych.

Jako użytkownik zauważysz, że Twój „kanał”, który działa podobnie do Facebooka, zapewnia stały strumień treści.

Ale zanim ten kanał dotrze do Twojego profilu, przechodzi przez odpowiednie filtry. Niektóre z tych filtrów sortowania są skonstruowane tak, aby wyszukiwać spam, treści niskiej jakości lub dawać zielone światło, aby zezwolić na zawartość.

LinkedIn to sieć społecznościowa zaprojektowana specjalnie dla profesjonalistów i firmy łączą się. Ponad 65 milionów profesjonalistów korzysta z LinkedIn, aby rozwijać swoją karierę i biznes.

W przeciwieństwie do innych sieci społecznościowych, w których możesz zostać „przyjaciółmi” z każdym i wszystkimi, tutaj chodzi o to nawiązać strategiczne relacje.

Dlatego, liczba połączeń jest mniej ważna niż rodzaj połączeń. W rzeczywistości przestaje pokazywać rzeczywistą liczbę połączeń, gdy masz 500, ponieważ liczy się jakość, a nie ilość.

Witryna ma członków z prawie każdego kraju i każdej branży, jaką można sobie wyobrazić. W rzeczywistości, wielu dyrektorów z listy Fortune 500 jest na LinkedIn. Witryna zawiera reklamy, ale nie jest tak uciążliwa jak inne witryny sieciowe.

Działa bardzo podobnie do koncepcji „sześć stopni separacji„zaczyna się od nawiązania kontaktu z tymi, których znają i zbudowania przez nich sieci.

Że będzie rosnąć wraz z większą liczbą akceptacji przyszłych znajomych w celu uzyskania zasobów, znalezienia pracy lub niezależnych klientów i budować sojusze i partnerstwa.

LinkedIn jest idealny do tworzenia połączeń do pracy niezależnejbazę klientów, potencjalnych partnerów lub po prostu zachować otwarte perspektywy pracy.

To, czy Linkedin działa, czy nie, zależy od tego, do czego go używasz. Jest to mniej przydatne, jeśli jesteś tylko pasywnym członkiem, który ma zebrał kilka połączeń.

Naprawdę nie jest na rynku nowej pracylub w dziedzinie, która wymaga dużo profesjonalnej sieci.

Triki usprawniające profesjonalne funkcjonowanie Linkedin

Istotne jest, aby być świadomym tego, kto lub kto odwiedza nasz profil na Linkedin, co pozwoli nam lepiej zrozumieć, co robimy źle. Musimy wziąć pod uwagę, że ludzie, którzy wchodzą na nasz profil, są tymi, na których chcemy, aby patrzyli. Będzie to zależało wyłącznie od profilu zawodowego, który tam generujemy.

Największą sztuczką, która zagwarantuje nam odpowiedni profil jest skierować Cię do określonego obszaru. Jeśli zarządzasz więcej niż jednym, może to spowodować zamieszanie, a nawet Twoi potencjalni klienci lub pracodawcy będą pogrążeni w wątpliwościach, gdy zobaczą profil, który i tak byłby nieco chaotyczny.

Jeśli jesteś Freelancerem, musisz generować przykłady wszystkich rzeczy, które robisz, więc zamieszczenie portfolio będzie całkiem dobre. Zawsze zachowuj porządek i przejrzystość tego, co wyrażasz. Pamiętaj, że Linkedin może być postrzegany jako CV online, w taki sposób, że musimy zachować odpowiedni porządek. Co najlepsze, nie musisz nic płacić, aby mieć tam doskonały profil.

LinkedIn dla profesjonalistów

Sztuczki SEO, aby ulepszyć mój profil na Linkedin

istnieć Kilka sztuczek SEO, których możesz użyć aby jeszcze bardziej ulepszyć nasz profil na Linkedin, a to jest dość proste. Możesz zacząć od odpowiedniej konfiguracji swojego profilu, a zwłaszcza jego dystrybucji, chociaż umieszczanie gwiazdki w naszym imieniu było kiedyś jedną z takich technik, nie rób tego już.

Jedną z podstawowych strategii jest stale korzystaj z Linkedin, tworzyć treści, ale jakość i oryginalność. Na przykład każdą zmianę, którą wprowadzasz, wprowadzaj pojedynczo. W ten sposób będziesz miał ciągły ruch w swoim profilu.

dołącz do naszego kanału telegram