Facebook to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który na przestrzeni lat zyskał na sile. Sławę tę zawdzięczają między innymi świetnym nowościom w zakresie użytkowania i akcesoriów do ekspozycji.
Coraz więcej osób wykorzystuje swoją platformę jako sposób na katapultowanie swojej firmy i przeprowadzanie różnych kampanii marketingowych, które pomagają im przyciągnąć więcej klientów.
Aby stworzyć dobrą kampanię marketingową, konieczne jest wykorzystanie różnych form reklamy, które pomagają nam dotrzeć do wielu osób. Jedną z treści, która cieszy się największą popularnością na Facebooku, są filmy lub obrazy 360 stopni.
Tego typu treści można przeglądać nie tylko w obrazach czy filmach, ale także jako GIF-y, a nawet konkursy na żywo, w których widzowie mogą interaktywnie zobaczyć wszystko, co dzieje się wokół Ciebie.
Ta forma interaktywnego kontaktu jest obecna w sieci społecznościowej od ponad roku i pomaga przesłanym obrazom uzyskać większą interaktywność wśród użytkowników, którzy je widzą.
Co musisz wiedzieć
Przed rozpoczęciem procesu do stwórz swój obraz 360 stopni, tutaj zostawimy Ci listę różnych materiałów i narzędzi, których będziesz potrzebować:
- ZA aparat fotograficzny aby zrobić zdjęcie panoramiczne.
- Narzędzie do edycji obrazu, może to być Photoshop, Gimp lub Paint.
- Konwerter danych EXIF, w naszym przypadku użyjemy
Jak krok po kroku tworzyć obrazy 360º
Znajdź idealny obraz
Wierz lub nie, ale może to być najtrudniejszy, ale nie niemożliwy krok w całym procesie, ponieważ będziesz musiał poświęcić swój czas na znalezienie idealnego zdjęcia panoramicznego do swojej publikacji.
Niezwykle ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest to, że obraz musi znajdować się w pozycji poziomej i z kolei być zgodny ze współczynnikiem 2: 1. To ostatnie jest bardzo ważne i praktycznie obowiązkowe, aby nasze zdjęcie działało tak, jak tego chcemy.
Podobnie musisz wziąć pod uwagę następujące środki 2000 x 1000 pikseli (szerokość x wysokość).
Ważny punkt do przycinania i edycji zdjęcia
Ważne jest, aby wybrane zdjęcie miało realistyczny efekt, z którym użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z obrazem. Ważne jest, aby obrazy łączyły się ze sobą i można je było łączyć, dając w ten sposób przyjemną ciągłość dla oczu.
Możesz lekko wyretuszować obraz, aby obie części się spotkały i dobrze wyglądały. Ponieważ jest to obraz, który może płynąć, możesz dołączyć logo swojej marki lub frazę, aby nadać jej większy rozgłos. Pamiętaj, że zapisując obraz, musisz użyć rozszerzenia Format JPG.
Od tego miejsca musisz zacząć modyfikować format pliku obrazu Wymienny
EXIF to sposób określania formatów plików, które są używane w większości aparatów cyfrowych. Dane te są wykorzystywane przez Facebooka w celu rozpoznania pochodzenia obrazu i tym samym umożliwienia prawidłowej konfiguracji tej publikacji.
Podczas edycji informacji EXIFnależy zwrócić uwagę na pola „Robić„Y”Model„Gdzie napiszemy”Ricoh ”i„ Ricoh THETA S„Po kolei. Po dołączeniu danych, o których wspomnieliśmy, pozostawiamy pozostałe dane bez zmian i przechodzimy do zapisywania zmian przyciskiem „GO.eXifing”.
Zacznij przesyłać swój obraz na Facebooka
Prawie wszystko jest gotowe do przesłania obrazu Facebook, jest to dość normalny proces, ponieważ jest podobny do tego, jak zrobiłbyś to z innymi zdjęciami w tej sieci społecznościowej.
Musisz jednak zwrócić uwagę na ważny element, taki jak sprawdzenie, czy wspomniane przesyłanie powiodło się i czy funkcja Facebooka wyświetla obraz w 360 stopni pracować w ten sam sposób.
Z tym jest wszystko sprytny abyś przesłał swoje zdjęcie i oczarował wszystkich swoich użytkowników.