Nie możemy zaprzeczyć, że nowe aktualizacje iOS zawierają najciekawsze funkcje. Jednak nie wszystko jest idealne i zawsze mogą wystąpić błędy. Z tego powodu zobaczymy jak rozwiązywać częste błędy aktualizacji i problemy w systemie iOS.
Częste problemy i błędy w iOS
Limity komunikacji
Ciekawą funkcją, która pozwala nam dbać o nasze dzieci, są „Limity komunikacjiMa to głównie na celu zapobieganie kontaktowi naszych dzieci na ich urządzeniu bez wprowadzania przez rodzica zabezpieczającego kodu PIN. Problem polega na tym, że w przypadku niektórych aktualizacji to się nie udaje i można obejść ograniczenia.
Aby rozwiązać ten problem, wszystko, co musisz zrobić, to przejść Ustawienia> Kontakty> Konto domyślne i będziesz musiał zmienić iCloud dla dowolnej innej konfiguracji, czy to Gmaila, czy innego.
Rozwiązywanie problemów z aktualizacjami systemu iOS związanymi z baterią
Bateria to temat, który dręczy każdego użytkownika urządzenie przenośne. Problem polega na tym, że aktualizacje lub otwarte aplikacje w niektórych przypadkach przyspieszają rozładowywanie baterii. Zobaczmy, co możemy zrobić, aby rozwiązać ten problem i upewnić się, że nasza mobilna bateria działa jak najdłużej.
- Jeśli masz dużo aplikacji, mogą one powodować wyczerpywanie baterii. Zwłaszcza jeśli masz aplikację, której nie używasz. Iść do Ustawienia> Bateria i sprawdź, które z nich zużywają zbyt dużo baterii. Jeśli go nie używasz lub nie jest to ważne, odinstaluj je.
- Aktualizacje mogą powodować problemy, jeśli przeskakujemy z jednej wersji do drugiej. Jednak dodatkowe aktualizacje zazwyczaj naprawiają większość lub wszystkie błędy. Więc Ustawienia> Ogólne> Aktualizacja oprogramowania i sprawdzamy, czy są dostępne.
- Aplikacje muszą być aktualizowane, gdy zmieniamy wersję iOS. Ponieważ niektóre stare wersje mogą działać gorzej w nowej wersji systemu operacyjnego. W tym celu zamierzamy App Store> Moje konto> Ostatnio zaktualizowane.
- Aktualizacje w tle są przydatne, ale zmuszają system do sprawdzania, czy są dostępne, co zużywa więcej baterii, niż sobie wyobrażasz. W Ustawienia> Ogólne> Aktualizuj aplikacji w tle, możesz wyłączyć tę funkcję.
Jak rozwiązywać problemy z aktualizacjami iOS
Dane mobilne i / lub Wi-Fi są wyłączone
Jest to bardziej normalny problem, niż się wydaje, że nie można korzystać z danych mobilnych lub Wi-Fi po aktualizacji. Możliwym rozwiązaniem może być aktywacja trybu samolotowego, a następnie jego dezaktywacja. W tym celu przejdź do Ustawienia> Tryb samolotowy.
Alternatywą do rozważenia jest zresetowanie ustawień sieciowych. Możesz to zrobić od Ustawienia> Ogólne> Resetuj. Będziesz musiał podać swoje hasło, aby potwierdzić przywrócenie. Następnie urządzenie zostanie ponownie uruchomione, a wszystkie ustawienia Wi-Fi, Bluetooth, VPN, sieci komórkowych itp. Zostaną usunięte. Opuścić wszystko fabrycznie.
Możesz spróbować wymusić ponowne uruchomienie urządzenia, jeśli dane mobilne nie działają. W zależności od urządzenia możesz to zrobić w taki czy inny sposób.
- iPhone 6, 7 i 8: musisz nacisnąć boczny przycisk, aż komunikat pojawi się na ekranie, przesuń go, aby wyłączyć urządzenie. Następnie włącz go jak zwykle.
- Uruchom ponownie na telefonie iPhone X, 11: musisz jednocześnie pozostawić przycisk boczny i przyciski głośności wciśnięte, aż na ekranie pojawi się komunikat, który należy przesunąć i wyłączyć. Po całkowitym wyłączeniu należy go ponownie włączyć, naciskając i przytrzymując przycisk po prawej stronie urządzenia przez kilka sekund.
Nie są to wszystkie błędy, które można znaleźć po różnych aktualizacjach. Jednak są one najczęściej występujące. W ten sposób wiesz jak rozwiązywać typowe błędy aktualizacji i problemy w iOS.
Pamiętaj, że jeśli nadal masz jakieś pytania lub może błąd, o którym nie wspomnieliśmy powyżej, możesz zostawić go w komentarzach poniżej, a my postaramy się pomóc jak najszybciej.