WhatsApp to najczęściej używana aplikacja do obsługi wiadomości błyskawicznych na świecie, dlatego stała się kluczowym elementem w sposobie, w jaki się komunikujemy. Jednak na pierwszy rzut oka ta aplikacja może mieć pewne wady. Z tego powodu w tym artykule chcemy Wam pokazać jak łatwo i szybko korzystać z WhatsApp z numerem stacjonarnym.
Jak korzystać z WhatsApp z numerem stacjonarnym
Przez długi czas korzystanie z tej popularnej aplikacji było możliwe tylko za pośrednictwem numeru telefonu komórkowego, stale pobierając i aktualizując aplikację. Stanowiło to przeszkodę dla tych, którzy nie miał jednego z tych urządzeń lub nie chcieli łączyć swojego numeru osobistego z tą aplikacją.
Z tego powodu wielu próbowało dodać numer stacjonarny, ale było zaskoczonych, że nie można w ten sposób korzystać z aplikacji. Nawet dzisiaj, jeśli spróbujesz połączyć numer stacjonarny z klasyczną wersją WhatsApp, otrzymasz komunikat: „Wprowadzony numer nie pasuje do numeru telefonu komórkowego w Twoim kraju”.
Teraz, dzięki uruchomieniu WhatsApp Business w 2017 roku, wersji specjalnie zaprojektowanej do łączenia firm z ich konsumentami, na planszę pojawiła się możliwość dodania stałego numeru. Aby z niego skorzystać, musisz mieć telefon komórkowy lub emulator Androida zainstalowany na twoim komputerze. Aby rozpocząć korzystanie z aplikacji, wykonaj następujące kroki:
- Na telefonie komórkowym lub emulatorze Androida przejdź do Sklepu Play lub App Store i pobierz aplikację WhatsApp Business.
- Otwórz aplikację. Jeśli masz już połączone konto WhatsApp na telefonie komórkowym, powiedz o tym aplikacji chcesz użyć innego numeru. Następnie wprowadź numer telefonu stacjonarnego, który chcesz połączyć, nie zapominając o numerze kierunkowym kraju.
- Gdy aplikacja zapyta o metodę weryfikacji, wybierz opcję „Zadzwoń do mnie”. W niektórych przypadkach będziesz musiał poczekać minutę na włączenie tej opcji.
- Poczekaj na połączenie, a gdy je otrzymasz, wprowadź kod weryfikacyjny.
Po zakończeniu tego procesu możesz normalnie zacząć korzystać z WhatsApp. Należy zaznaczyć, że z estetycznego punktu widzenia jedyna różnica w tej wersji w porównaniu z klasyczną polega na tym, że motyw utrzymany jest w jaśniejszym zielonym kolorze.
Jeśli chodzi o funkcje, informujemy, że ta wersja aplikacji jest przeznaczona dla firm, więc dodać kilka przydatnych i interesujących funkcji. Na przykład pozwalasz swojej firmie reklamować swoją firmę online, czyniąc ją użytecznym narzędziem marketingowym. W następnej sekcji wyjaśnimy wszystko, co możesz zrobić w tej wersji.
Poznaj wszystkie funkcje WhatsApp Business
Ta aplikacja została zaprojektowana w celu ułatwienia komunikacji między małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) ze swoimi klientami. Pozwala im stworzyć publiczny profil, w którym mogą dodać swoje dane kontaktowe, stronę internetową, godziny pracy i adres fizyczny. Co najważniejsze, utworzenie konta WhatsApp Business dla firmy jest bardzo łatwe.
Ta aplikacja oferuje również inne funkcje, takie jak:
Weryfikacja konta
Ten aspekt wiele dodaje zaufanie kontaktując się z klientami. Możesz przejrzeć swój profil i sprawdzić rodzaj weryfikacji, jaką posiada Twoje konto. Zielony haczyk oznacza, że WhatsApp zweryfikował Twoje konto jako autentyczne. Szary znak oznacza, że dodany stały numer jest używany jednocześnie przez inne urządzenie. Szary znak zapytania oznacza, że Twoje konto nie zostało zweryfikowane.
Automatyczne odpowiedzi
Możesz skonfigurować swój profil tak, aby rozpoznawał słowa kluczowe z rozmów z klientami i wysyłał automatyczne wiadomości. Można to również zaimplementować podczas rozpoczynania rozmowy z nowym klientem. W ten sposób, jeśli liczba użytkowników jest duża, nie będziesz musiał pisać tej samej wiadomości witamy w razie potrzeby.
Aby to osiągnąć, możesz również stworzyć chatbota, który automatycznie odpowiada, a tym samym możesz zapomnieć o odpowiadaniu na wszystkie rozmowy jeden po drugim.
Organizowanie i oznaczanie czatów
Możesz grupować czaty z klientami w listy. W ten sposób będziesz mieć plik lepsza kontrola i organizacja Twoich wiadomości. Bardzo przydatne jest wykorzystanie tej funkcji do sklasyfikowania np. Nowych klientów od stałych klientów. Nawet jeśli pracujesz z przesyłkami, możesz klasyfikować swoje czaty na podstawie statusu paczki.