Problem brak dostępu do internetu w Wifi Twojego telefonu phone, dotyczy 5 na 10 użytkowników na całym świecie. Wielu użytkowników w pewnym momencie doświadcza pewnych niedogodności w połączeniu, co uniemożliwia im pomyślne połączenie.
Obecnie, przy digitalizacji zadań, które wcześniej wymagały fizycznej obecności użytkownika, konieczny jest dostęp do dowolnego rodzaju połączenia internetowego.
Oznacza to, że aby nadążyć za codziennymi zadaniami musimy mieć urządzenie mobilne i dobre połączenie, bez nich bylibyśmy praktycznie odizolowany i niezdolny do prowadzenia normalnego życia.
Różnica między Wifi a Internetem
Można i bardzo łatwo odróżnić te dwa urządzenia, które dziś stały się koniecznością posiadania w domu. Wynika to z boomu, jaki miał internet i jak znaczący stał się on kilkadziesiąt lat temu.
Mówiąc o Wifi, musimy jasno powiedzieć, że jest to urządzenie z antenami lub bez; co Pomaga udostępniać sygnał internetowy w sieciach bezprzewodowych do określonej przestrzeni wokół niego. Jest również dobrze znany pod nazwą „Router”; Przypomina dekoder, jest mały, trochę kwadratowy, prostokątny lub owalny i lekki.
Teraz internet jest centralnym źródłem, które nadaje połączenie szerokopasmowe lub satelitarne; Polega to również na tym, że jest mały, ma kształty podobne do routera i jest odpowiedzialny tylko za wysyłanie sygnału internetowego. Przez wielu jest znany jako „modem”. Są inne, które wystarczy podłączyć antenę i voila, będzie działać jak internet.
Jak rozwiązać połączenie z Wifi bez Internetu?
Problem braku dostępu do Internetu w sieci Wifi telefonu może, ale nie musi, mieć rozwiązanie, wszystko zależy od objawy prezentowane przez telefon komórkowy. Najprawdopodobniej oznacza to, że połączenie zostało utracone, aby je rozwiązać, możesz je ponownie uruchomić.
Jeśli powyższe nie działa, spróbuj przejść do ustawień telefonu, a konkretnie w opcja „Sieci bezprzewodowe” lub „Wifi”, wybierz sieć, z którą jesteś połączony i wybierz opcję „Zapomnij tę sieć”.
Następnie ponownie wybierz sieć, do której byłeś podłączony i wpisz klucz dostępu (jeśli go posiada), aby ponownie nawiązać połączenie internetowe. Jeśli problem będzie się powtarzał, możesz spróbować ponownie uruchomić router, aby rozwiązać problem.
Możesz również spróbować sprawdzić, czy wszystkie kable modemu lub routera „Wifi” są podłączone, w pozycji im odpowiadającej, a następnie to może być powód częsta przyczyna problemu.
Inną możliwą przyczyną jest to, że zostałeś bez połączenia internetowego z powodu awarii lub opóźnienia w płatności. Jeśli obserwujesz którykolwiek z tych kroki opisane wcześniej, problem można rozwiązać.
Sprawdź zasięg routera
Możesz mieć problem z połączeniem internetowym z telefonu komórkowego; może to być spowodowane za mało sygnału sieciowego dociera do urządzenia; oznacza to, że router, z którego jesteś połączony, znajduje się bardzo daleko od miejsca, w którym masz telefon lub jesteś od niego bardzo daleko.
W tym przypadku powinieneś sprawdzić w polu routera, ile metrów odległości pokonuje i do którego możesz być, aby urządzenie pozostawało połączone i miało sygnał internetowy.
Uruchom ponownie komputer i router
Inne możliwe rozwiązanie tego problemu można podać, gdy zobaczysz, że Twój telefon jest podłączony do Wifi i; pomimo tego, że znajduje się stosunkowo blisko niego lub w jego zasięgu nie masz dostępu do internetu. Głównie może to być spowodowane brakiem internetu lub awarią zasilania modem został wyłączony lub nie działa.
Aby to zrobić, przejdź do miejsca, w którym znajdują się oba urządzenia, Szukasz przycisku do wyłączenia lub włączenia od każdego z nich; najpierw naciśnij modem, aby wyłączyć, a następnie router; następnie czekasz około 10 lub 20 sekund i ponownie włączasz oba urządzenia.
Tymczasowo wyłącz program antywirusowy
Możesz także dezaktywować program antywirusowy zainstalowany w Twoim Internecie i routerze; Robisz to, przechodząc do ustawień, a następnie do Internetu, wprowadzasz ustawienia i widzisz program antywirusowy; dezaktywujesz to i to wszystko. Czekasz chwilę (około 10 do 30 minut) i sprawdzasz, czy masz już połączenie, czy nie. Ten problem jest zwykle bardzo powszechny, ponieważ istnieją programy antywirusowe, które ograniczają sygnał internetowy ponieważ nie są bezpieczne lub wykrywają jakiekolwiek zagrożenie dla systemu.
Sprawdź działanie usługi u operatora
Musisz sprawdzić, czy Twój internet działa poprawnie; to znaczy, spróbuj podłączyć kabel internetowy bezpośrednio do komputera i sprawdź, czy otwierają strony internetowe i inne witryny, takie jak gry, aplikacje, sieci społecznościowe i inne; dlatego musisz zauważyć, że działają dobrze, abyś wiedział, że to nie jest twój internet. W przeciwnym razie musisz skontaktować się z dostawcą usług satelitarnych lub szerokopasmowego Internetu.
Sprawdź połączenia i sieci bezprzewodowe
Być może jest tak, że ten, który zawodzi, to twój router, więc powinieneś sprawdzić, czy emituje dobry sygnał i czy umożliwia przeglądanie na innych urządzeniach. To sprawia, że musisz sprawdzić, czy niektóre urządzenia są podłączone, czy nie i czy mają internet; Jeśli nie masz internetu z powodu awarii routera, potrzebujesz specjalisty, który pomoże Ci go rozwiązać.
Sprawdź hasło sieciowe
Może się zdarzyć, że sygnał Wi-Fi pojawia się na Twoim telefonie komórkowym, tak jakbyś był podłączony, czasami też można wyprowadzić (X) lub wykrzyknik (!). Wielu użytkowników uważa, że dzieje się tak tylko dlatego, że nie ma internetu; ale w niektórych przypadkach okazuje się, że zmienili hasło Wi-Fi lub mają błędną pisownię.
Konieczne jest więc przejście do ustawień telefonu i otwarcie Wifi, tutaj musisz sprawdzić, czy masz poprawne hasło, czy jest dobrze napisane lub jest nowe. Jeśli nie, kliknij sieć, z którą jesteś połączony, a zostanie kliknij 'zapomnij’, a następnie wybierz go ponownie; wkładasz odpowiedni klucz i voila.
Sprawdź ustawienia mobilne
Możesz również sprawdzić w ustawieniach swojego urządzenia jeśli wszystkie ustawienia sieciowe są w porządku lub jeśli nikt nie zakłóca połączenia internetowego; spróbuj także sprawdzić każdy program antywirusowy, który ma Twój telefon, ponieważ może uniknąć połączenia. Bardzo ważne jest, aby ikona Wi-Fi pojawiła się na pasku powiadomień i nie trzymałeś obok żadnego elementu, który wskazuje, że nie masz dostępu do sieci.
Usuń sieć Wi-Fi i dodaj ją ponownie
Jest to kolejna realna alternatywa, dzięki której możesz odpowiedzieć na ten problem z połączeniem. W takim przypadku należy przejść do ustawień urządzenia, poszukać połączeń i od razu przejść do Wifi. Tam wybierasz sieć z nazwą twojego Wifi; wtedy zobaczysz opcję usunięcia.
Naciśnij tę opcję, a następnie będziesz dodawać (w prawym górnym rogu ekranu, z symbolem plusa '+’). Piszesz nazwę sieci i poddaj się, aby zaakceptować telefon, aby go rozpoznał; następnie wpisujesz hasło i voila, połączenie zostanie nawiązane.
Zmień kanał swojego urządzenia za pomocą analizatora WiFi
Analizator Wi-Fi to bardzo przydatna aplikacja, która poinformuje Cię, która sieć Wifi jest najlepsza i najlepszy kanał połączenia dla każdego z nich. Musisz najpierw zainstalować go na swoim urządzeniu mobilnym; Po zakończeniu tego procesu otwierasz go i natychmiast otrzymasz wykresy w kształcie dzwonka, które reprezentują najlepszy sygnał Wi-Fi w pobliżu.
Tam możesz wybrać dowolną sieć, aby wyświetlić kanał, który najbardziej Ci odpowiada i móc dokonać zmian. Aby to zrobić, będąc w Wifi do analizy na górze znajduje się zakładka z napisem „grafika”; kliknij na niego, a pojawi się rozwijane menu z innymi opcjami, musisz wybrać „wynik kanału”; Tutaj zobaczysz kanały uporządkowane numerycznie i z punktacją z liczbą gwiazdek od jednej do 10.
Jak łatwo sprawdzić, kto jest połączony z moim połączeniem Wi-Fi z mojego telefonu?
Jeśli rozwiązałeś problem braku dostępu do Internetu w Wi-Fi w telefonie i chcesz dalej z niego korzystać, ale Twoje połączenie jest wolne i chcesz maksymalnie przyspieszyć internet, możesz zapytać, czy istnieją niektórzy intruzi, którzy korzystają z twojej sieci „Wifi”.
Aby to zrobić, przejdź do konfiguracji routera internetowego „Wifi”, poprzez przeglądarkę kopiującą adres „IP”, który router ustanowił domyślnie, znajduje się on w instrukcji obsługi lub w jakimś obszarze urządzenia i ogólnie wygląda to tak: '192.168.0.1′.
Jednak adres 'IP’ może się różnić, po czym zostaniesz poproszony o podanie nazwy użytkownika lub hasła, w większości przypadków jest to 'Admin’, wtedy wyświetli się menu, w którym musisz zlokalizować opcję 'Wireless’, a następnie przez „Statystyki sieci bezprzewodowej”.
Pojawi się lista, w której możesz zobaczyć adresy „MAC” wszystkich urządzeń podłączonych do Twojej sieci, aby je wyeliminować, możesz wybrać opcję o nazwie „Odmów”. Możesz również pobrać aplikację o nazwie „Fing”, która pomoże Ci zidentyfikować markę i dokładny model sprzętu podłączonego do Twojej sieci „Wifi”.
Jak poznać szybkość mojego połączenia internetowego?
Problem braku dostępu do internetu w Wifi z telefonu, może to przerwać zadania, które są często wykonywane w sieci. W ten sam sposób dzieje się, gdy chcesz poznać prędkość Internetu, którą zakontraktowałeś, w większości przypadków jest ona nieznana.
Aby poznać prędkość swojego internetu, a nie zawieść w próbie, możesz wejść do przeglądarki swojego komputera lub smartfona i napisać w pasku wyszukiwania 'Test prędkości’, w pierwszych wynikach znajdź opcję „Test prędkości firmy Ookla”.
Po wykonaniu opisanych kroków musisz wejść na tę stronę i wybrać opcję „Start”, natychmiast rozpocznie się skanowanie Twojej sieci, co zajmie kilka sekund.
Następnie zostaną wyświetlone niektóre dane, które należą do wyniku skanowania sieci, zwykle wyświetlane w formacie „Megabajty na sekundę” lub co jest równe 'Mb/s’wszystko to będzie zależało od zakontraktowanego planu.
Ważne jest, aby pamiętać, że wynik dotyczący prędkości zostanie również wyświetlony w postaci przesyłania lub pobierania, ponieważ dostawcy Internetu wysyłają i otrzymywać dane od swoich użytkowników, gdy korzystają z Twojego internetu.