W tym artykule nauczymy Cię skrótów ze względu na złożoność programu, abyś mógł jak najlepiej go wykorzystać i pracować z łatwością. Jakie są sztuczki oszczędzające czas w programie Excel? Naucz się wprowadzać to w życie i baw się dobrze; Ta sztuczka, którą wyjaśnimy, jest równie przydatna, jak ta do podkreślania weekendów z formatowaniem warunkowym i wielu innych, które mamy na naszym blogu.
Do zarządzania w arkuszu kalkulacyjnym i menu głównym
Jest to bardzo praktyczne, jeśli masz dużą bazę danych w swoim arkuszu i trudno jest zlokalizować dane w całym obszarze roboczym. Cóż, wystarczy nacisnąć klawisz (CTRL + „strzałka kierunkowa”). Jeśli zamierzasz nawigować w dół, będzie to jednocześnie CTRL i „strzałka w dół”. I tak dalej.
Wstaw wiersze i kolumny. Dzięki temu prostemu poleceniu. Połącz CTRL i klawisz „+” natychmiast. Pojawi się okno, w którym wskażesz, w jaki sposób wstawisz wiersz lub kolumnę. Aby usunąć wiersz, zaznaczamy go i wciskamy klawisz CTRL oraz klawisz „-”.
Mamy sekcję wyjaśniającą wybór zakresów komórek. Tutaj nauczymy Cię serii skrótów klawiaturowych, abyś mógł poruszać się po Excelu jak profesjonalista i nie polegać zbytnio na myszy.
- Połącz klucze CTRL + A. Pokaże ci okno do otwarcia pliku Excel.
- Łącząc klawisze CTRL + U, możesz utworzyć nowy skoroszyt programu Excel.
- Naciśnij klawisze CTRL + B. To polecenie umożliwi wyświetlenie okna „Wyszukaj”. Wyszukiwanie danych w arkuszu kalkulacyjnym.
- Klawisze CTRL + T otwierają okno tworzenia tabeli.
- Z kluczami ALT + F11 otwierasz edytor Visual Basic.
- Polecenie F12 otwiera okno „Zapisz jako …”
- Naciskanie klawiszy CTRL + F2, wywołujesz polecenie drukowania
- Aby przejść do innego skoroszytu lub pliku programu Excel, po prostu połącz CTRL + F4.
Do obsługi komórek i formatowania
- Łączenie kluczy CTRL + C, udaje Ci się skopiować wybrane komórki
- Za pomocą klawiszy CTRL + K formatujesz wybraną komórkę jako tekst kursywą.
- Z CTRL + N, zastosujesz pogrubienie do tekstu.
- CTRL + S, tym poleceniem podkreślasz tekst wewnątrz komórki.
- CTRL + Z, umożliwia cofnięcie ostatniej czynności.
- Za pomocą polecenia CTRL + 1 pokaże Ci okno formatu komórki. Należy zauważyć, że używając liczb, używasz klawiszy alfanumerycznych, aby sztuczka zadziałała. Jeśli użyjesz bloku klawiszy numerycznych znajdujących się po Twojej prawej stronie, to nie zadziała.
- Poprzez połączenie CTRL + F1, ułatwia wstawianie grafiki.
- Aby nawigować między aktywnymi arkuszami, zastosuj polecenia CTRL + Page Down aby przejść do następnej strony, i CTRL + Strona aby przejść do poprzedniego arkusza.
Zastępowanie słów za pomocą automatycznego sprawdzania
Jeśli pracujesz z dużą ilością danych i proszą Cię o kilkakrotne zastąpienie fragmentu danych. Łał! że to bardzo żmudna praca. Cóż, zalecamy wykonanie tych prostych kroków, aby automatyczny korektor działał za Ciebie!
- Aby go aktywować, przejdź do menu i kliknij Plik.
- Przejdź do Opcje, a następnie Przejrzyj.
- Kliknij Opcje automatycznej korekty.
- Wyświetli się okno z polami „Zamień” i „Na”. W pierwszym polu umieść dane do zastąpienia, aw drugim polu dane, które chcesz wstawić. Dzięki tym instrukcjom wykona twoją pracę, a następnie będziesz musiał go dezaktywować.
Pozostawiliśmy tę ostatnią komendę, ponieważ uznaliśmy ją za bardzo interesującą. Jest Flash Fill. Opcją jest automatyczne uzupełnienie danych, jeśli wykryje wzór do naśladowania. Aby to zrobić, musisz aktywować opcję Flash Fill. W „Opcje plików – Zaawansowane ”.
Tam możesz ustalić wzór do naśladowania. Przykład: 0001 w pierwszej komórce i zaczyna pisać następną liczbę w komórce poniżej, automatycznie polecenie Flash Fill wykryje wzór i poda liczby za Ciebie.
To niesamowite, jak dzięki tym sztuczkom zaoszczędzisz czas w Excelu i ułatwisz sobie pracę. Zebraliśmy tylko kilka tutaj, jest więcej skrótów klawiaturowych Excela.