Skip to content

Jak przeciągnąć formułę moich komórek w programie Excel za pomocą klawiatury mojego komputera?

31 de marzec de 2022

Microsoft Excel to jeden z najlepszych programów do tworzenia i edycji arkuszy kalkulacyjnych. W tym programie będziesz mógł korzystać z różnych funkcji, które ułatwią Ci proces tworzenia plików w Excelu. Jedną z funkcji, których możesz użyć, jest przeciągnij formułę z jednej komórki do drugiej. Możesz korzystać z tej funkcji za pomocą klawiatury komputera.

Jakie są korzyści z kopiowania formuły i nie ręcznego jej ponownego wpisywania?

Przeciąganie lub kopiowanie formuły z jednej komórki do drugiej daje nam wiele korzyści podczas tworzenia pliku w programie Microsoft Excel. Pomiędzy korzyści, jakie uzyskujemy kopiując formułę, jest to, że nie będziemy musieli przepisywać go ręcznie. Dlatego wykonanie tej czynności pozwala nam zaoszczędzić czas. Zapobiega to również popełnianiu wszelkiego rodzaju błędów, a także pozwala poprawić wydajność naszego pliku.

Oszczędzaj czas

Kiedy przeciągamy lub kopiujemy formułę, pozwala nam to zaoszczędzić sporo czasu podczas montażu arkusza kalkulacyjnego. Dzieje się tak, ponieważ gdy ręcznie wstawiamy niektóre dane, pisanie zajmuje więcej czasu. Ponieważ zwykle musimy poprawiać błędy lub sprawdź, czy napisaliśmy poprawnie. Dlatego czynność przeciągania lub kopiowania formuły z jednej komórki do drugiej pozwala nam na większą elastyczność. A także szybciej podczas edycji pliku Excel.

Unikaj wszelkiego rodzaju błędów

Bardzo często zdarza się, że pisząc lub wypełniając dane w arkuszu kalkulacyjnym, popełniamy wiele błędów. Może się to zdarzyć przez błąd ludzki lub awaria naszej klawiatury w momencie pisania. Kiedy więc przeciągamy lub kopiujemy formułę z jednej komórki do drugiej, zapobiega to popełnianiu jakichkolwiek błędów.

Możemy to jednak zrobić tylko wtedy, gdy niektóre dane muszą zostać powtórzone. Należy również wziąć pod uwagę, że robiąc to nie tylko kopiujemy dane, ale także kopiujemy format komórki.

Popraw wydajność swojego pliku

Jedną z rzeczy, o których wie niewielu użytkowników, jest to, że program Microsoft Excel ma algorytm wykrywający każdy wzorzec edycji co robimy w aktach. Dlatego gdy przeciągamy lub kopiujemy formułę z jednej komórki do drugiej, program rozpozna tę akcję. Następnie, gdy będziesz musiał wypełnić kolejną komórkę, zasugeruje szybkie wypełnienie. Korzystając z metody kopiowania z przeciąganiem, możesz poprawić wydajność swojego pliku Excel.

osoba pisząca na laptopie

Co należy zrobić, aby przeciągnąć formułę z jednej komórki na inne w moim programie Excel?

Jeśli chcesz przeciągnij formułę z jednej komórki do drugiej za pomocą programu Excel. Musisz wiedzieć, że możesz to zrobić na dwa sposoby. Pierwszym sposobem przeciągania lub kopiowania danych komórek w programie Excel jest użycie myszy i klawiatury komputera. Ale możesz to zrobić za pomocą polecenia kopiuj i wklej.

Z myszą i klawiaturą

  1. Otwórz program Microsoft Excel na swoim komputerze.
  2. Wybierz plik Excel, który chcesz edytować.
  3. Po wprowadzeniu pliku Excel musisz przejdź do komórki, którą chcesz przeciągnąći wybierz komórkę.
  4. Następnie musisz kliknąć lewym przyciskiem myszy, trzymając wciśnięty klawisz Ctrl na klawiaturze.
  5. Po poprzednim kroku powinieneś przesuń kursor myszy aż dotrzesz do miejsca, w którym chcesz umieścić wybraną wcześniej komórkę.
  6. Gdy znajdziesz się we właściwym miejscu, musisz nacisnąć zarówno klawisz Ctrl, jak i lewy przycisk myszy.
  7. Gdy upuścisz komórkę, zostanie ona wyświetlona w miejscu, w którym zdecydowałeś się ją przenieść.

Korzystanie z polecenia kopiowania i wklejania

  1. Wejdź do programu Microsoft Excel na swoim komputerze.
  2. Następnie musisz wybrać plik Excel, który chcesz edytować.
  3. Po otwarciu pliku Excel musisz przejść do komórki, którą chcesz skopiować.
  4. Następnie musisz kliknąć komórkę lewym przyciskiem myszy aby go wybrać.
  5. Po wybraniu komórki, którą chcesz skopiować, musisz użyć polecenia kopiowania.
  6. Aby wykonać polecenie kopiowania, musisz: naciśnij klawisz Ctrl + C na klawiaturze.
  7. Następnie musisz zlokalizować w komórce, w której chcesz umieścić skopiowaną komórkę, i użyć polecenia wklej.
  8. Aby użyć polecenia wyłączenia, musisz: naciśnij klawisz Ctrl + V na klawiaturze. Format komórki, który skopiowałeś wcześniej, zostanie automatycznie wklejony.

dołącz do naszego kanału telegram