LinkedIn zaczął nabierać kształtu za dwa tysiące dwóch dzięki współzałożycielowi Reidowi Hoffmanowi; ale został oficjalnie wprowadzony na rynek za dwa tysiące trzy lata. Ta platforma pozwala utrzymywać kontakt z innymi profesjonalistamiOprócz wyszukiwania i dołączania do grupy LinkedIn.
Ale czym jest LinkedIn, do czego służy i jak działa? Dziś jest uważany za najlepszą sieć społecznościową dla profesjonalistów; Na przykład w Hiszpanii zarejestrowanych jest dziesięć milionów użytkowników, gdzie mogą promować swoje produkty, usługi, a nawet prowadzić interesy.
Wchodząc na stronę LinkedIn, będziesz mieć interakcje z innymi osobami w tej samej dziedzinie profesjonalny. Otwarcie nowych drzwi dla Ciebie i wiele możliwości znalezienia pracy; oprócz tworzenia wzbogacających profesjonalnych synergii, które uzupełniają Twoją karierę.
Kolejną zaletą tej sieci społecznościowej jest to możesz publikować, wysyłać SMS-y, filmy, zdjęcia, ankiety lub ich kombinację tych elementów, aby inni członkowie mogli wchodzić w interakcje z tymi treściami, udostępniać je, a nawet wysyłać prywatnie.
Co powinniśmy zrobić, aby utworzyć profil Profesjonalny na Linkedln?
Pierwszą rzeczą jest zarejestrowanie się na LinkedIn, jest to wolny proces, a następnie dodaj certyfikaty absolwentów do swojego profilu LinkedIn; gdzie wyróżnia się na przykład rodzaj poszukiwanej pracy, posiadane doświadczenie i wiedzę.
Teraz też mamy LinkedIn Premium z innymi funkcjami ale płacąc miesięczną opłatę, bardzo przydatną dla kadry poszukującej pracowników, możesz także dowiedzieć się o użytkownikach odwiedzających Twój profil, ofertach pracy i innych.
Jaka jest dynamika platformy Linkedln?
Jeśli nie masz firmy do promowania, powinieneś współpracować ze swoim profilem zawodowym lub marką osobistą, ale musisz bardzo jasno określić, co chcesz promować, jak zamierzasz to robić i jakie są cele, które chcesz osiągnąć; kluczowe elementy dla tego terenu.
Publikacje są tworzone w podobny sposób, jak każda sieć społecznościowa i zawsze tak musi być w odniesieniu do zawodu, o swoich doświadczeniach, zawsze dostarczając wartościowe treści, a nigdy o prywatnych aspektach twojego życia.
Ale jeśli masz firmę i jej stronę internetową, możesz uzyskać więcej rozgłosu i za darmo, korzystając z Linkedln, eksponowanie ciekawego i kreatywnego materiału, aby przyciągnąć uwagę lub pokazać również poprzednie wyniki.
Jak znaleźć grupę LinkedIn i dołączyć do niej i do czego służą te grupy?
Sieć LinkedIn ma rozszerzenie wirtualna przestrzeń do tworzenia grup profesjonalistów, którzy mają ten sam sektor lub podobne zainteresowania, w celu dostarczenia wszystkim ważnym treściom; pytania, odpowiedzi lub rozwiązania związane z Twoim zawodem.
Dlatego jest to bardzo przydatne narzędzie do skonsultuj się z bardziej doświadczonymi osobami, oprócz informowania Cię na bieżąco o tematy, które Cię najbardziej interesują; dynamika jest prowadzona poprzez debatę, którą może otworzyć każdy członek grupy.
Aby znaleźć lub zlokalizować grupę, musisz przejdź do menu startowego i na górzeklikasz na ikonę „Produkty”, a następnie kolejnym kliknięciem wybierasz „Grupy” umieszczając jego nazwę; albo te, które należą do twojego profilu, albo nowe.
Aby móc do nich dołączyć, wystarczy kliknąć gdzie jest napisane „Wniosek o przyjęcie” grupylub też możesz poczekać na zaproszenie dowolnego członka lub jego administratora; który może poprosić Cię o dodatkowe informacje, aby upewnić się, że spełniasz wszystkie niezbędne kryteria.
Wtedy powitają cię i zostaniesz z nim zintegrowany tak długo, jak nie przekroczyłeś limitów podstawy grupy; na przykład liczba grup, które członek może utworzyć w ciągu jednego dnia, wynosi trzy lub maksymalna liczba właścicieli grupy to dziesięć.
Podsumowując możemy wspomnieć, że ta platforma skierowana do profesjonalistów przynosi możliwości w innych obszarach i innych krajach. W tym celu ważne jest stworzenie dobrego profesjonalnego i atrakcyjnego profilu na LinkedIn, który umożliwi kontakt z ciekawymi ludźmi w Twoim związku.