Skip to content

Jak utworzyć system zarządzania pożyczkami i spłatami rat w Excelu (roczny, miesięczny, tygodniowy i dzienny)

25 de luty de 2021

Zawsze mówiliśmy, że wszechstronność programu Microsoft Exel Office jest bardzo mało ceniona. Być może dlatego, że nie jest znany zakres, w jakim ma to miejsce narzędzie możesz tworzyć wykresy, tworzyć tabele przestawne, sortować dane, generować kalendarze, obliczać średnie itp.

Ale tym razem przedstawiamy samouczek, który nauczy Cię bardzo prostego sposobu stworzyć system zarządzania pożyczkami i spłaty ratalne w Excelu (roczne, miesięczne, tygodniowe i dzienne)

Nauczyć się stworzyć system zarządzania pożyczkami i spłaty ratalne w Excelu (roczne, miesięczne, tygodniowe i dzienne) Bardzo pomoże ci w pracy biurowej. Zwłaszcza jeśli chcesz na bieżąco śledzić zbiory bez konieczności korzystania z usług księgowego. I miej wszystko na swoim komputerze w bardziej zorganizowany i efektywny sposób.

Exel jest bardzo łatwy w obsłudze, musimy tylko przećwiczyć i poznać jego podstawowe pojęcia, a zwłaszcza obsługę funkcji. Nie jesteś zaznajomiony z obsługą tej aplikacji, poprosimy Cię o pozostanie z nami, aby dobrze poznać kroki, które musisz wykonać i jak korzystać z arkusza kalkulacyjnego Exel.

Jak założyć system zarządzania pożyczkami i ratami w Excelu

Na początek przejdziemy do program exel i zróbmy kwiecień nowym arkuszem kalkulacyjnym i nazwiemy go Klientem. W tym arkuszu umieścimy wszystkie dane klienta, możemy umieścić kolumnę z referencją, kolejną kolumnę Imię i nazwisko. Kolejna kolumna z identyfikatorem lub danymi identyfikacyjnymi.

Aby mieć większą ilość danych w naszej tabeli, możemy dodać kolumnę z Adresem i wreszcie kolejną kolumnę z numerem telefonu. Zaczęliśmy usuwać informacje o kupujących w tym polu. Dzięki temu możemy mieć szerszą wiedzę o każdej osobie, którą zamierzamy Cię oskarżyć.

Pamiętaj jednak, że te dane, które Ci oferujemy, są referencyjne i możesz dodać więcej kolumn do swojej tabeli. Wszystko musi być dostosowane do Twoich potrzeb, na koniec utworzysz nowy arkusz, który należy nazwać kalkulacją lub kalkulatorem. W nim przejdziesz do lupy, aby klient cię szukał, po prostu musisz umieść nazwę i pojawi się w osobnym polu.

Kiedy się pojawi, musisz go wybrać, a pojawi się jako kupujący, a następnie przejdź do opcji Kwota kredytu, czyli ile pieniędzy zostanie pożyczonych temu klientowi. W opcji modalności powinna pojawić się mała strzałka wskazująca, że ​​istnieje kilka opcji. Przypinamy go i będzie wyglądać cztery tryby: codziennie, co tydzień, co dwa tygodnie i co miesiąc.

Zarządzanie zbiorami codziennie, co tydzień, co dwa tygodnie i co miesiąc

Dla naszych przykład Zamierzamy postawić miesięcznie, następnie przechodzimy do opcji Oprocentowanie i możemy postawić 10%. Zgodnie z pożyczoną kwotą, już w wygenerowanej tabeli odsetek powinieneś pokazać zysk. Następnie przechodzisz do opcji z iloma ratami i wpisujesz ile rat spłacą pożyczone pieniądze.

Zapisując te dane w polu Kwota raty, powinno pojawić się, ile klient musi zapłacić w każdej racie. Musisz również wygenerować liczbę w opcji Suma do zapłaty, a na zakończenie musisz wypełnić opcję Data. Teraz wystarczy zrobić klip na ikonie pliku kalkulator i ta czynność przeniesie Cię do arkusza stanu.

Arkusz ten musi zawierać dane klienta, kwotę pożyczki, sposób, kwotę do zapłaty za każdą ratę, datę wygaśnięcia każdej raty. W ten sposób będziesz nosić plik kontrola każdego klienta, wraz z przeniesionym długiem i datą spłaty każdej raty. A wszystko to w bardzo prosty sposób za pomocą arkusza kalkulacyjnego Exel.

narzędzie obliczeniowe programu Excel

I w ten sposób wyjaśniliśmy Ci bardzo prosty sposób korzystania z narzędzia obliczeniowego, jeśli chcesz założyć system zarządzania pożyczkami i raty w programie Excel Roczne, miesięczne, tygodniowe i dzienne. Bez konieczności uciekania się do innych, bardziej skomplikowanych programów.