Jeśli zastanawiałeś się, jak utworzyć arkusz Obliczenia LIFO w programie Excel Aby obliczyć koszt zapasów, wyjaśnimy tutaj podstawowe pojęcia dotyczące tego, czym jest kalkulacja LIFO i jak można to zrobić za pomocą programu Excel, szybko i bez większych trudności.
Przeprowadzimy cały proces Narzędzia programu Excel, a po zakończeniu procedury i uzyskaniu wyników możemy przekształcić ją w Arkusze Google, aby później udostępnić ją w chmurze lub naszym partnerom.
Co to jest arkusz kalkulacyjny LIFO do obliczania kosztu zapasów?
Metoda LIFO, którą wyrażamy za pomocą arkusza kalkulacyjnego w celu obliczenia kosztów zapasów, jest jedną z metod stosowanych w zasadach magazynowania i kontroli zapasów.
Co poprzez swój akronim w języku angielskim wskazuje, że ostatnie produkty wprowadzone do magazynu są sprzedawane jako pierwsze, w języku angielskim byłoby to ostatni wchodzi, pierwszy wychodzi. Dzięki temu możemy wycenić nasze zapasy w krótkich odstępach czasu i wiedzieć, ile zapłaciliśmy i czy w jakimkolwiek przypadku dokonaliśmy sprzedaży, ile zarobiliśmy.
Dzieje się tak, ponieważ w ciągu miesiąca pracy można złożyć kilka zamówień, a każde z nich może mieć inny koszt partii, co daje kwotę, która zmienia się w zależności od przybyłej partii. Obliczenie LIFO jest odwrotnością FIFO i jest zwykle stosowany w firmach lub miejscach, które sprzedają niepsujące się produkty.
W przypadku dostawy produkty trudne do przechowywania lub szybko tracą ważność, ta metoda nie jest zalecana, dlatego ważne jest, aby wziąć pod uwagę, jakie produkty sprzedajesz, aby śledzić stan zapasów, zanim zdecydujesz się na jedną lub drugą metodę.
Struktura tworzenia arkusza kalkulacyjnego LIFO w programie Excel
Struktura może się różnić w zależności od potrzeb, jakie mamy. jednak tutaj wyjaśnimy prostyktórą można bez problemu rozbudować, z jednej strony chodzi o zakupione produkty, na tym polu należy podać całkowitą liczbę zakupionych sztuk, ile przynosi każdy pakiet, datę zakupu, koszt każdego pakietu oraz pudełko na całość.
Kiedy już to zrobimy, przejdziemy do Pudełko LIFO, który składa się z 4 kolumn, które musimy wypełnić w zależności od dokonanej sprzedaży, pierwsze kolumny zawierają sumę sprzedanych jednostek, następnie sumę przypisanego do nich kosztu, jest to łatwe do zrobienia i wystarczy mieć zaktualizowane dane.
Po tym będziemy musieli umieścić pudełko z informacją o reszcie produktów w magazynie, aby wiedzieć, ile jeszcze nie zostało sprzedanych, z tym ostatnim możemy dokonać oceny ile wart jest magazyn z pozostałymi produktami.
Kroki tworzenia arkusza kalkulacyjnego LIFO w programie Excel
Aby znaleźć dane do wprowadzenia w Metoda LIFO, najpierw będziemy musieli zrobić tabelę ze wszystkimi zakupionymi produktami, będziemy musieli pogrupować je w paczki, zwykle przy zakupie produktów będzie to robione za pomocą paczek zawierających 20 produktów lub podobnych, pogrupujemy je w ten sposób , każdy wiersz będzie miał paczkę, umieścimy datę zakupu, ilość produktów, całkowity koszt paczki.
Sumując wszystkie produkty w rzędzie, mnożąc ją przez cenę, otrzymamy całkowity koszt tego opakowania lub pudełka, zrobimy to z każdym z kolejnych rzędów. Kiedy już będziemy mieć to pełne pudełko, będziemy musieli przystąpić do wykonania pudełko LIFO. W którym najpierw będziemy musieli umieścić sumę sprzedanych jednostek.
To jest usuwane za pomocą suma wszystkiego, co sprzedano w okresie, jaki upłynął dla tej metody, wiedząc, że ostatni wchodzący byli pierwszymi sprzedanymi, biorąc ich wartość do ustalenia ceny. Następnie w polu ceny sprzedanych towarów zostanie umieszczona suma wszystkiego, co sprzedano po cenie pierwszego opakowania.
Gdy już to zrobimy, przejdziemy do pozostałej tabeli, w której umieścimy towary, które nadal mają być sprzedane po cenie jednostkowej i na koniec będziemy musieli obliczyć wartość zapasów, który jest wyjmowany z produktami, które nie zostały jeszcze sprzedane.