Skip to content
Mac

Jak uporządkować swoje pliki w folderach MacOS? – Łatwe metody

30 de grudzień de 2021

Jeśli masz komputer Mac, możesz go używać zarówno do pracy, jak i do celów osobistych. Oznacza to, że przechowujesz dużo informacji, niezależnie od tego, czy te pliki znajdują się na pulpicie, czy w Finderze, najlepsze, co możesz zrobić, to posortuj je w foldery, aby szybciej je zlokalizować. W tym artykule dowiesz się, co powinieneś zrobić.

Jak posortować pliki do ręcznie utworzonych folderów?

Utrzymanie porządku na biurku nie tylko daje poczucie czystości i kontroli, ale jest także najbardziej praktycznym sposobem korzystania z komputera. Ten pomysł nie powinien wydawać Ci się dziwny, ponieważ jeśli masz biurko w domu lub w biurze, na którym utrzymywane jest duże nagromadzenie teczek, papierów i śmieci, wiesz, że to tylko spowalnia Twoją skuteczność w tym, co robi.

Kiedy musisz spędzaj dużo czasu na szukaniu kartki lub teczkiWśród wielu rzeczy, które są brudne, zajmie Ci to dłużej niż gdy wszystko jest na swoim miejscu. W ten sam sposób, gdy Twój pulpit lub Finder są zorganizowane, nie tylko przestajesz tracić czas na wyszukiwanie, ale także przyczyniasz się do szybkości i płynności działania komputera.

Wiele osób kłóci się, czy MacOS jest najlepszym systemem operacyjnym w porównaniu do innych, a prawda jest taka, że ​​każdy ma swoje zalety. Niemniej jednak, MacOS oferuje usługi wysokiej jakości swoim użytkownikom. Jeśli jesteś jednym z nich, dobrze, że wiesz, jak korzystać z jego funkcji.

Ten system operacyjny oferuje nie tylko opcje zmiany aspektów estetycznych, takich jak wygląd lub aktywacja trybu ciemnego, w celu zachowania zdrowia wzroku i zmniejszenia efektów korzystania z komputera przez długi czas.

Z systemem MacOS możesz również czuć spokój ducha, chroniąc cenne informacje, które przechowujesz w swoich plikach lub folderach, dzięki przypisaniu hasła. W ten sposób, nikt nie ma dostępu do tych danych chyba że na to pozwolisz.

Jeśli chcesz zamówić swój pulpit lub Finder, możesz to zrobić ręcznie, co daje tę zaletę, że możesz wybrać, gdzie umieścisz każdy plik zgodnie z własnymi preferencjami. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest utworzenie folderów w celu grupowania określonych typów plików, co można osiągnąć, wybierając wszystkie pliki, które chcesz mieć w jednym miejscu.

Następnie naciskając klawisz Ctrl należy kliknąć na jeden z plików i wybrać nowy folder z zaznaczeniem. Gdy to zrobisz, musisz przypisać nazwę do folderu i naciśnij Return. Tę procedurę można wykonać na pulpicie iw Finderze.

Jeśli masz wiele elementów, możesz powtórzyć ten proces tyle razy, ile to konieczne, aż wszystkie pliki zostaną umieszczone w folderze. Spowoduje to, że będziesz mieć tylko 10 folderów, a nie 100 plików.organizować pliki w macOS

Jakie kroki należy wykonać, aby uporządkować dokumenty w folderach za pomocą „Wyszukiwarki”?

Znalazca to aplikacja należąca do MacOS który umożliwia zarządzanie, organizowanie i przeglądanie plików na dysku twardym. Jego celem jest znalezienie elementów zawartych natywnie w systemie operacyjnym i na iCloud Drive.

Z Finderem możesz naprawić chaos, który masz w swoim komputerze. Po otwarciu aplikacji zauważysz, że jest ona domyślnie skonfigurowana do wyświetlania wszystkich plików. Ci, którzy mają mało elementów, nie mają wiele do roboty, jeśli zgromadziłeś dużą ilość, Finder daje Ci kilka rozwiązań.

W tej sekcji możesz użyj etykiet i przełącz się z wizualizacji Na ekranie, a także w dostępach, możesz to wszystko dostosować bez żadnych ograniczeń. Wszystko będzie zależeć od Twojej zdolności do organizowania rzeczy i korzystania z tych narzędzi.

Aby utworzyć nowy folder

Jeśli chcesz utworzyć folder, możesz to zrobić w na pulpicie lub możesz nacisnąć Finder aby otworzyć odpowiednie okno. Następnie musisz nacisnąć plik i wybrać nowy folder, możesz to również zrobić, naciskając klawisz Shift + klawisz polecenia + N.

Następnie musisz nazwać folder i zakończyć proces, naciskając klawisz powrotu, aby zmiana została zapisana.sortuj foldery w archiwum

Jeśli chcesz przenieść wiele elementów do nowych folderów

Aby przenieść wiele elementów do nowych folderów w Finderze, musisz przeciągnąć jeden lub więcej plików do określonego folderu, aby można je było przenieść. Zbyt możesz przechowywać plik w jego początkowej lokalizacji i utwórz duplikat w innym folderze, w tym celu musisz nacisnąć klawisz opcji i przenieść plik.

Kiedy musisz połączyć dwa foldery

Aby połączyć dwa foldery o tej samej nazwie i mają dwie różne lokalizacje, wystarczy nacisnąć klawisz opcji i przenieść jeden z folderów do miejsca, w którym znajduje się drugi. Tam zakładka połączy foldery w jeden. Należy pamiętać, że zostanie to osiągnięte tylko wtedy, gdy jeden z folderów zawiera pliki, których nie ma w drugim. Do tego typu scalania możesz użyć inteligentnych folderów.

Jak dostosować nowo utworzone foldery do swojego stylu?

Jeśli chcesz nadać swoim folderom odrobinę własnego stylu, możesz umieścić swój własny obraz lub obraz z Internetu, w tym celu musisz wcześniej wybrać obraz i folder, który będzie zaangażowany w zmiany. W folderze musisz kliknąć uzyskać informacje, aby uzyskać dostęp do paska menu, a na górze musisz kliknąć małą ikonę, aby edytować i wkleić obraz do pliku.osoba organizująca pliki na Macu

Jak wygląda proces grupowania dokumentów w stosy i porządkowania pulpitu komputera Mac?

Baterie to narzędzie, które pozwalają na sortowanie plików według grup. Można je uporządkować według typu, daty lub etykiet. Za każdym razem, gdy tworzysz lub wprowadzasz nowy element, zostanie on dodany do odpowiedniego stosu. Aby utworzyć stos, musisz kliknąć prawym przyciskiem myszy na stosy i ustawić kryteria, które chcesz obsłużyć.