Jeśli jesteś studentem lub kiedykolwiek musiałeś napisać plik Praca dyplomowa Wiesz (TEG), że umieszczanie numerów stron zgodnie ze standardami APA może stać się problemem.
Napisz dokument, który wymaga mają inną numerację Według sekcji w programie Word to żmudne zadanie. Wiele osób woli tworzyć osobno kilka dokumentów, ponieważ nie wiedzą, jak korzystać z tej funkcji. Jest to problem, który można rozwiązać, jeśli wiesz, jak podzielić dokument na sekcje.
Podział sekcji w programie Word
Sekret dodawania numeracji stron to rozdzielenie dokumentu na sekcje. Jeśli dokument ma uporządkowaną kolejność, połowa procesu numerowania jest ułatwiona.
Aby zrobić podział strony, Umieść w części tekstu, w której chcesz rozpocząć nową sekcję. Przejdź do zakładki Układ strony, wybierz opcję przeskoku, a następnie następną stronę.
W niektórych wersjach programu Microsoft Word opcja podziału strony znajduje się w pliku Karta Układ.
Nowa sekcja dokumentu powinna teraz znajdować się na następnej stronie. Zaletą sekcji jest to, że każda z nich ma niezależny sposób organizowania się.
Sprawdź podział sekcji
Możesz sprawdzić, czy podział strony został wykonany poprawnie, przeglądając dokument z opcją Pokaż wszystko. Aby uzyskać dostęp do tej opcji, przejdź do zakładki głównej i wybierz Pokaż wszystko.
Znak akapitów i ukryte formaty. Jeśli podział strony się powiódł, komunikat powinien pojawić się na końcu sekcji „podział sekcji (następna strona)”.
Link do poprzedniego
Aby móc dodawać numerację niezależnie od każdej sekcji, musisz odczepić do poprzedniej sekcji. Nagłówki i stopki są zwykle połączone osobno. Więc jeśli to konieczne, odłącz każdy z nich.
Odłączanie odbywa się w menu nagłówka i stopki. Odznacz opcję Link do poprzedniego.
Dodaj formatowanie do numerów stron w programie Word
Przed dodaniem numeracji do strony należy najpierw wybrać format, jaki będzie miała sekcja. Wybierz zakładkę Wstaw, znajdź opcję Numer strony i kliknij Format numeru strony.
W oknie formatu numeru strony możesz zmodyfikować rodzaj numeracji, którą chcesz umieścić. Jeśli są to cyfry rzymskie lub arabskie.
W formacie musisz wskazać, skąd chcesz rozpocząć numerację. W przypadku nowej sekcji musisz wskazać, od której sekcji chcesz rozpocząć numerację.
Numer strony możesz dodać w stopce dokumentu lub w nagłówku. Słowo Ma domyślne formaty stylów, więc możesz wybrać ten, który najbardziej Ci odpowiada.
Miej wiele sekcji w jednym dokumencie
Aby utworzyć nową sekcję, wystarczy powtórzyć poprzednią procedurę z kolejnym podziałem strony.
Wszystkie sekcje strony mogą mieć inna numeracjaoznacza to, że w tym samym dokumencie można mieć jednocześnie rzymskie i arabskie numery stron.
Możesz nawet mają nienumerowane sekcje. Każda sekcja ma również możliwość wyświetlenia swojej pierwszej innej strony. W narzędziach nagłówka i stopki Worda można to zmienić.
Łatwy sposób na zrobienie tego
Word jest pełen skrótów, a jeśli jesteś już zaawansowanym użytkownikiem, musisz znać wiele z nich.
Jeśli chcesz zmodyfikować lub szybkie dodawanie numeracji stron dokumentu, wystarczy ustawić kursor w stopce strony i kliknąć dwukrotnie. Menu nagłówka i stopki jest natychmiast włączane.
Usuń numer strony
Aby usunąć numer strony z sekcji lub dokumentu, wystarczy dwukrotnie kliknąć stopkę lub uzyskać dostęp do menu nagłówka i stopki. Poszukaj opcji usuń stopkękliknij i gotowe.
Słowo to najczęściej używany edytor tekstu i jest tak, że z pewnością uratował więcej niż jednego ucznia. Ułatwienie procesu tworzenia TEGów dzięki intuicyjnemu i łatwemu w użyciu interfejsowi graficznemu. Teraz wystarczy skupić się na ustaleniu harmonogramu działań związanych z realizacją projektu.