Nikogo nie dziwi, że PS5 w krótkim czasie miało wiele błędów. Każdy w inny sposób wpływa na doświadczenie graczy, ale ostatecznie wszystkie okazują się bardzo irytujące.
Jednym z najczęstszych w ostatnich tygodniach jest błąd CE-108863-6. Na szczęście dla wszystkich użytkowników masz swoje rozwiązanie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co to jest i aby móc dalej cieszyć się grami.
Jaki jest powód pojawienia się błędu CE-108863-6 na twoim PS5?
Pierwszą rzeczą, którą musimy wyjaśnić, jest to, dlaczego ten błąd pojawia się na twoim PS5. Według oficjalnych informacji główną przyczyną jest problem z łącznością sieciową. Ale PlayStation poinformowało, że mogą istnieć inne powody:
- Problemy z konfiguracją PS5.
- Wyłączanie PSN z powodu zatorów.
- Problemy z uruchamianiem sterowników sieciowych.
Co możesz zrobić, aby usunąć błąd CE-108863-6 z PlayStation 5?
W krótkim czasie, w którym PS5 pojawiło się na rynku, pojawiło się już kilka rozwiązań błędu CE-108863-6. Tutaj wyjaśniamy je pokrótce. Stosuj jeden po drugim, aż zobaczysz, że problem zniknie.
Sprawdź, czy serwery PSN działają normalnie
Musimy pamiętać, że PlayStation Network gości dużą liczbę graczy miesięcznie. Mówimy o milionach użytkowników w sumie i z całego świata.
Tak wiele osób jednocześnie może wystarczyć, aby wyłączyć serwery platformy. W tym sensie pierwszą opcją jest poinformowanie Cię o statusie usługi w Twoim kraju. Aby to zrobić, wszystko, co musisz zrobić, to:
- Udaj się na oficjalną stronę PlayStation.
- Znajdź przycisk „Frekwencja”Na poziomym pasku i naciśnij go.
- W rozwijanym menu kliknij „Status PSN”.
- W pasku, który zobaczysz, wybierz swój kraj.
- Jeśli komunikat „Wszystkie usługi działają„Oznacza, że serwery są w porządku.
Zmniejsz odległość między PS5 a routerem
Choć wydaje się to środkiem bezużytecznym, to naprawdę jest bardzo skuteczny. Oczywiście będzie działać tylko wtedy, gdy Twoje PlayStation 5 jest połączone przez sieć bezprzewodową.
Podczas pracy z taką siecią konieczne jest, aby między konsolą a modemem nie było zbyt dużej odległości. Inaczej, łączność może stać się bardzo słaba, co może później uniemożliwić połączenia, a nawet wpłynąć na wydajność.
Sprawdź więc, czy oba urządzenia są blisko siebie. Co najwyżej jeden metr. Jeśli to był problem, zobaczysz, że połączenie zostanie automatycznie przywrócone w konsoli.
Otwarte porty TCP (80, 443, 3478, 3479, 3480) i UDP (3478, 3479,49152 ~ 65535)
Inną opcją, która może również pomóc w rozwiązaniu błędu, jest otwarcie portów TCP i UDP z komputera. Umożliwi to dostęp do konfiguracji modemu lub routera aby sprawdzić, czy możesz rozwiązać problem stamtąd. Musisz postępować w ten sposób:
- Przejdź do panelu ustawień modemu i wybierz „Porty”.
- Poszukaj dwóch protokołów, numery IP i portów.
- W TCP otwiera porty 80, 443, 3478, 3479 i 3480. A w UDP porty 3478, 3470, 49152 i tak dalej aż do osiągnięcia 65535.
- Kiedy już otworzyłeś każdy port, zrestartuj PS5, a także modem.
Ręczna konfiguracja adresu IP
Jeśli do tej pory nic nie zadziałało, pozostaje jeszcze ostatnia opcja. Polega to na ręcznej konfiguracji adresu IP konsoli. Procedura jest następna:
- Przejdź do „Ustawienia”, następnie „Sieć”, a następnie „Skonfiguruj połączenie internetowe”.
- Wybierz „Wifi” lub „Ethernet”, w zależności od połączenia używanego z konsolą.
- Kliknij „Zwyczaj”A potem„ Ręczny ”.
- Utwórz adres IP o adresie „192.168.1.”. Plus trzy liczby po ostatnim punkcie. Muszą to być liczby od 50 (050) do 255. Na przykład „192.168.1.250”.
Robiąc wszystko, będziesz już skonfigurował nowy adres IP. Jeśli w dowolnym momencie potrzebujesz wiedzieć, jaki jest oryginalny adres IP modemu, możesz to zrobić bezpośrednio ze swojego komputera.