Facebook to serwis społecznościowy, który powstał z zamiarem łączyć się z rodziną i przyjaciółmi. Teraz idzie trochę dalej i daje firmom możliwość stworzenia strony na Facebooku, aby oferować swoje produkty lub usługi.
Posiadanie strony na Facebooku może być wielką zaletą pozycjonować markę lub firmę ponad konkurencją. Ponadto strona oferuje klientom możliwość otrzymywania najnowszych wiadomości związanych z Twoją firmą i tworzenia dla nich ofert.
Jak stworzyć stronę na Facebooku
Najważniejszą rzeczą, którą należy wiedzieć, jest to, że każda strona na Facebooku jest połączone z kontem na Facebooku. Jeśli chcesz utworzyć stronę na Facebooku, musisz najpierw mieć oficjalne konto w sieci społecznościowej.
Aby utworzyć konto na Facebooku, musisz być w sekcji Strona główna. Jeśli nie, kliknij przycisk Start. Sekcja główna ma kilka działów, poszukaj na lewym pasku bocznym Kategoria stron i kliknij.
Nastąpi przekierowanie do kategorii stron, w której wyświetlane są strony, które lubisz, rekomendacje stron i Twoje strony. Aby utworzyć nową stronę, musisz kliknąć opcję w prawym górnym rogu Stwórz stronę.
Wybierz typ strony, który odpowiada Twoim potrzebom
Istnieją dwie opcje tworzenia strony na Facebooku, Biznes lub marka i społeczność lub osoba publiczna. Musisz wybrać opcję, która odpowiada Twoim potrzebom. Opcją, która najlepiej pasuje do profilu firmy lub firmy, jest Biznes lub marka.
Po kliknięciu przycisk Start, musisz podać nazwę strony i kategorię. Nie wszystkie nazwy są dostępne, ponieważ w wielu przypadkach istnieje już wiele stron o tej samej nazwie.
Wprowadź adres firmy, możesz zdecydować, czy chcesz wyświetlać tylko część adresu, czy wszystkie szczegóły. Na koniec wpisywany jest numer telefonu i strona jest weryfikowana, chociaż nie jest to obowiązkowe.
Zbuduj profil strony na Facebooku
Teoretycznie strona została już utworzona, ale teraz pozostaje zadanie nadania jej osobistego charakteru. Przy pierwszym otwarciu strony kreator Facebooka poprosi o to zdjęcia zdjęcie profilowe i na okładkę.
Zdjęcie profilowe lub na okładkę można załadować z komputera lub wybrać spośród tych, które już załadowałeś na stronę. Strona na Facebooku ma już bardzo dobry wygląd, po prostu dodając zdjęcia, które identyfikują Twoją markę.
Dodaj informacje o firmie lub marce
Podstawową rzeczą, jaką powinna mieć strona, są dane biznesowe, aby plik użytkownicy mogą się z Tobą skontaktować. Aby dodać informacje o firmie, kliknij przycisk z trzema kropkami „…” i wybierz opcję Edytuj informacje.
Otworzy się okno. Sekcja informacyjna gdzie musisz umieścić opis, kategorie, telefon, stronę internetową i e-mail. Nawet jeśli chcesz być dokładny, możesz dodać dokładną lokalizację na mapie.
Dodaj wszystkie potrzebne informacje, takie jak oddziały, godziny pracy i rodzaj używanej waluty.
Zaproś znajomych do swojej strony na Facebooku
Po utworzeniu strony pozostanie tylko rozpowszechnianie jej, aby o tym wiedzieli. Zaproś znajomych, aby to polubili do nowej strony. Jednym kliknięciem już ich zapraszasz, a wszystko, co opublikujesz, zobaczą w sekcji aktualności na Facebooku.
Bądź cierpliwy, strony mogą się rozrosnąć. Publikuj stale na stronie zdobywać obserwujących i rozwijać się. Jeśli nie masz czasu, możesz nawet zaplanować posty w określonych godzinach.
Możesz mieć więcej niż jednego administratora
Jeśli prowadzenie firmy zajmuje dużo czasu i nie masz czasu na ciągłe aktualizowanie strony, możesz dodać więcej niż jednego administratora. Deleguj funkcje innym użytkownikom na stronie wprowadź wszystkie wymagane zmiany.
Jeśli Twoja firma nie ma go w sieci, nie istnieje. Facebook wśród wielu jego funkcji pozwala na rozpoznanie Twojej firmy w każdym zakątku świata.