Skip to content

Jak sprawdzić i wiedzieć, czy mój telefon komórkowy Samsung, Huawei, Xiaomi ma gwarancję i jak ją odebrać?

7 de czerwiec de 2022

Zastanawiałeś się, czy Twój telefon nadal ma gwarancję? Wielokrotnie, gdy minęło już trochę czasu od zakupu nowego smartfona, zaczynamy wątpić, czy ma on jeszcze gwarancję producenta lub sprzedawcy, która zapewnia nas, że w razie awarii lub problemów możemy uzyskać rozwiązanie. bez konieczności płacenia za to.

Gwarancja rozpoczyna się od momentu dokonania zakupu telefonu komórkowego i może trwać od co najmniej jednego miesiąca, do jednego roku lub nawet dłużej, w zależności od warunków zakupu. Oczywiście, jeśli zgubiliśmy fakturę zakupu, możemy nie wiedzieć, czy gwarancja nadal nas obejmuje.

Z tego powodu w kolejnych wierszach chcemy pokazać, jakie kwestie należy wziąć pod uwagę, aby wiedzieć, czy gwarancja jest nadal aktywna. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest to, że każdy zakupiony telefon komórkowy ma okres gwarancji na uszkodzenia, dlatego w miarę możliwości warto z niego skorzystać.

Instrukcje, aby dowiedzieć się, czy mój telefon komórkowy jest objęty gwarancją i zgłosić odpowiednie roszczenie

Jak już wcześniej wspominaliśmy normalnie czas gwarancji na nowe telefony komórkowe jest przez okres 1 roku od momentu opuszczenia fabryki lub sklepu, w którym jest sprzedawany. Niestety, te terminale nie mają aplikacji, które informują nas o tym, czym jest gwarancja, kiedy się zaczyna lub kiedy kończy.

Cóż, wszystko to, o czym wspomnieliśmy, działa na wszystkich typach telefonów komórkowych, żeby wspomnieć tylko o marce Samsung. Jeśli Twój telefon wykazuje awarię, najbardziej poprawną rzeczą jest pierwsza instancja: Przejdź do centrum wsparcia. Na swojej oficjalnej stronie podaje szczegółowe informacje o tym, który z nich jest najbliższy Twojej lokalizacji. Bardzo podobny do innych marek Huawei, Motorola, LG i wielu innych, które znamy.

Po wizycie w placówkach sprawdź tam, jaka jest gwarancja na smartfon, jeśli taki posiada. Aby to zrobić, zwykle specjaliści konsultują się z Tobą jaki jest numer IMEI urządzenia?a dostaniesz go w prosty sposób za pomocą kilku kombinacji swojej klawiatury, w większości dzisiejszych smartfonów otrzymasz liczbę około 15 cyfr, czyli IMEI sprzętu.

Inną opcją jest poszukaj karty z danymi który zwykle znajduje się w oryginalnym pudełku telefonu po dokonaniu zakupu. Uzyskując ten numer, będziesz mógł łatwo sprawdzić, czy Twój terminal ma gwarancję działania. W rzeczywistości pamiętaj, że czasami zawieramy gwarancje zawarte w sprzedaży, nie biorąc ich pod uwagę, więc lepiej jest wszystko dokładnie przejrzeć.

Jeśli nie mogę znaleźć w telefonie karty informacyjnej, dowodu wpłaty lub innej informacji, jednym ze sposobów jest sprawdzenie daty zakupu, dzwoniąc do działu obsługi klienta. Tam możesz zapytać o swoje dane osobowe data aktywacji urządzenia, dzieje się to w dniu zakupu telefonu. Z tą datą określisz, ile czasu minęło od tego dnia, jeden miesiąc. trzy miesiące lub więcej niż rok.

Czego nie obejmuje moja gwarancja na telefon komórkowy?

Oczywiście, nawet jeśli Twoja gwarancja jest aktywna, pamiętaj, że nie obejmuje pewnych okoliczności:

  • Uszkodzenia spowodowane przez użytkownika, na przykład w przypadku zamoczenia telefonu komórkowego. Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, najważniejszą rzeczą w tym momencie jest: usunąć wilgoć sprzętu, aby go zapisać, chyba że jest wodoodporny.
  • Pęknięte ekrany spowodowane upadkami.
  • zrootowane telefony
  • Telefony podsłuchiwane lub rozbrojone

W każdym razie, jeśli musisz naprawić telefon i nie masz już gwarancji producenta, zawsze powinieneś udać się do punktu rzetelna obsługa techniczna.

dowiedz się o nowej karcie informacyjnej gwarancji telefonu

Mam nadzieję, że informacje te pozwoliły rozwiać Twoje wątpliwości dotyczące wszystkiego, co dotyczy gwarancji na Twój sprzęt.

Pamiętaj, że zawsze dokumenty, rachunki i wszystko, co dostarcza sprzedawca w oryginalnym opakowaniu sprzętu trzeba go dobrze przechowywać bo nie wiemy czy będzie potrzebny w przyszłości, czasami popełniamy błąd wyrzucając go. Wszystko to jest wsparciem i materiałem dowodowym, który posłuży Ci w każdej sprawie. Czy Twój smartfon ma gwarancję?

dołącz do naszego kanału telegram