Skip to content

Jak naprawić oczekujące aktualizacje Sklepu Google Play — samouczek

14 de wrzesień de 2021

Będąc użytkownikiem Androida, bardzo często napotykasz różne problemy ze Sklepem Play. Na przykład typowe problemy z pobieraniem aplikacji lub w tym przypadku niedogodność oczekiwania na aktualizacje.

Są one bardzo powszechne w naszych urządzeniach i choć nie są trudne do rozwiązania, bez niezbędnej wiedzy mogą stać się żmudnym zadaniem. Na szczęście w tym samouczku wyjaśnimy jak naprawić oczekujące aktualizacje ze Sklepu Play.

Dlaczego Sklep Play nie pozwala mi aktualizować moich aplikacji?

Zwykle ten problem występuje w wyniku nieprawidłowego działania Usług Google Play, Aplikacja systemowa, która dba o aktualizacje Sklepu Play.

Co mogę zrobić, aby naprawić oczekujące aktualizacje ze Sklepu Play?

Usługi Sklepu Play zwykle zawodzą z powodu braku aktualizacji, więc ten problem często rozwiązuje się, aktualizując aplikację. Jednak ta procedura również może nie zostać wykonana i pozostawić aktualizację na liście oczekujących. W takim przypadku jest więcej opcji:

Wymazać pamięć podręczną

Można to zrobić w ustawieniach, w sekcji aplikacji i lokalizując aplikację Sklep Play. Po kliknięciu zostanie wyświetlony ekran z informacją o przestrzeni dyskowej, która prowadzi nas do przycisku, w którym możemy wyczyścić pamięć podręczną.

Dostosuj ogon

Ponieważ Sklep Play zajmuje się automatycznie aktualizuj aplikacje które mamy na urządzeniu, może się zdarzyć, że wiele z nich utknie, w tym ten, który musimy natychmiast zaktualizować.

Aby wiedzieć, czy to uniemożliwia nam dokonywanie aktualizacji, musimy otworzyć Sklep Play i przejść do menu (na naszym zdjęciu profilowym na końcu wyszukiwarki). Tam przechodzimy do Moich aplikacji i gier, które wyśle ​​nas bezpośrednio do kolejki pobierania, gdzie zobaczymy wszystkie aplikacje, które czekają na aktualizację.

Będziemy mieli możliwość wstrzymaj aktualizacje, aby nadać priorytet tej, którą chcemy, a następnie wznów je, lub po prostu anuluj je, klikając X, jeśli nie uważamy ich za najważniejsze.

Może się również zdarzyć, że kolejka pobierania jest pusta. W tym przypadku, wyklucz ten problem i musimy nadal badać opcje.

Zamknij i zaloguj się ponownie

Jeśli dotychczas wypróbowałeś powyższe rozwiązania i problem nie został rozwiązany, pomocne może być wylogowanie się i ponowne zalogowanie.

W takim przypadku musimy przejść do konfiguracji naszego urządzenia i poszukać sekcji naszych kont. Może być również nazywany Użytkownikami i Kontami lub Użytkownikami i Hasłami. Wszystko w zależności od aktualizacji urządzenia, z którego korzystamy.

Jeśli mamy więcej niż jedno konto Google zarejestrowane na naszym telefonie komórkowym, musimy wybierz ten, którego używamy w Sklepie Play. Po wybraniu właściwego zjeżdżamy na dół ekranu i zgadzamy się na usunięcie konta.

Po wykonaniu tej czynności ponownie wchodzimy na konto w Sklepie Play, aby wznowić sesję, cofając problem oczekiwania na aktualizacje.

Sprawdź swoją przestrzeń dyskową

Innym klasycznym powodem, który pozostawia nas w oczekiwaniu na pobranie, jest brak miejsca w pamięci naszego urządzenia.

Aby sprawdzić przestrzeń dyskową, musisz przejść do ustawień mobilnych i otworzyć ekran administracyjny aplikacji. Zobaczymy tam wszystkie aplikacje, które zainstalowaliśmy, zajmowaną przez nie przestrzeń oraz tę, którą możemy swobodnie sprawdzić uniemożliwia nowe aktualizacje.

sprawdź miejsce do przechowywania

Jeśli tak, możemy zwolnić miejsce, odinstalowując aplikacje, których już nie używamy lub uważamy za potrzebne, a także te, które są instalowane fabrycznie i wielokrotnie, nie spełniają innej funkcji poza zajmowaniem przestrzeni musimy w pełni cieszyć się Sklepem Google Play.

Wyłącz VPN

Niektóre aplikacje nie są dostępne dla wszystkich regionów, albo dlatego, że są zakazane, albo ich usługi po prostu nie zostały rozszerzone na to miejsce.

Może się zdarzyć, że przez pomyłkę urządzenie zarejestruje VPN z innego miejsca niż to, w którym przebywamy. A jeśli zweryfikujemy, że to prawda, rozwiązaniem jest ich wyłączenie.

Sprawdź swoje łącze internetowe

Zanim zaczniemy martwić się o awarię Sklepu Play, musimy sprawdzić stan sieci, z którą jesteśmy połączeni. To moze byc to pobieranie zostaje wstrzymane z powodu słabego połączenia internetowego.