Skip to content

Co zrobić, jeśli mój telefon wyświetla błąd: „nie jest zarejestrowany w sieci” — szybkie i łatwe rozwiązanie

10 de luty de 2022

Jednym z najbardziej irytujących błędów, które zwykle zdarzają się, gdy próbujemy zadzwonić, jest „brak rejestracji w sieci”, tak jakbyśmy byli poza zasięgiem sieci nawet jeśli tak nie jest, a to uniemożliwia dzwonienie, aktywowanie danych mobilnych lub wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych.

Przyczyn wystąpienia tego błędu może być wiele, od problemów z oprogramowaniem producenta, zasięg telefonii komórkowej i problemy z kartą SIM. Teraz nie ma jednego niezawodnego rozwiązania tego problemu, ponieważ istnieje wiele czynników, które mogą powodować błąd, poniżej pokażemy najlepsze sztuczki.

Co mogę zrobić, jeśli mój telefon nie jest zarejestrowany w sieci?

Niezależnie od producenta telefonu lub operatora sieci, z którego korzystasz, Twój telefon może w pewnym momencie zgłosić błąd „nie zarejestrowany w sieci”, co spowoduje, że Twoje urządzenie pozostanie bez zasięgu sieci komórkowej. Nie rozpaczaj i wykonaj następujące kroki, aby znaleźć źródło błędu i czy Twój telefon działa normalnie.

Tryb samolotowy: włącz i wyłącz, aby naprawić błąd

Tryb samolotowy umożliwia urządzeniu wyłączenie wszystkich połączeń bezprzewodowych za pomocą jednego kliknięcia, dzięki czemu nie korzysta z żadnego rodzaju komunikacji. Więc kiedy telefon spróbuj połączyć się z jakąś siecią, ale to się nie udaje, może być tak, że proste rozwiązanie, takie jak aktywowanie trybu samolotowego na 30 sekund, a następnie jego dezaktywacja, pozwala na całkowite przywrócenie funkcji, a tym samym wykonanie zadania.

Możesz spróbować ponownie uruchomić urządzenie

Jeśli powyższe nie działa, możesz spróbować ponownie uruchomić urządzenie, jest to rozwiązanie, które sprawdza się w niemal większości przypadków, ponieważ urządzenie wyłącza i włącza swoje funkcje, aby jak najlepiej zaczęły działać. Aby ponownie uruchomić telefon, naciśnij przycisk zasilania przez około 5 sekund, aż pojawi się menu, i wybierz opcję „uruchom ponownie”.

Wyczyść urządzenie wewnątrz po wyjęciu karty SIM

Karty SIM często zawodzą, często z powodu brudu wewnątrz tacy. Aby to zrobić, usuń tacę za pomocą klipsa lub patyczka do wąsów, aby wysunąć komorę w obecnych smartfonach; teraz na starszych urządzeniach może być konieczne zdjęcie tylnej pokrywy i baterii, aby znaleźć tacę na chipy i Wyczyść tackę za pomocą pędzla lub pędzla.

Może jest problem z usługami SIM

Usługi SIM mogą ulec awarii z błędem „niezarejestrowane w sieci”; najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest wymuś zamknięcie aplikacji, aby uruchomiła się ponownie a następnie możesz normalnie zarejestrować sieć. Aby to zrobić, otwórz ustawienia> sieci i połączenia> karta SIM i wybierz kartę SIM, więc w ustawieniach SIM naciśnij Wymuś zamknięcie karty SIM.

Ręcznie skonfiguruj APN swojego urządzenia

APN lub „Nazwa punktu dostępu” to ustawienie, które informuje telefon, która ścieżka wirtualna specyficzna dla operatora ma połączyć się z Internetem; wtedy zwykle kończy się to niepowodzeniem, gdy nie jest prawidłowo skonfigurowane, generując w ten sposób komunikat „niezarejestrowany w sieci”. Aby go rozwiązać, musisz ręcznie wprowadzić APN swojego operatora na telefonie komórkowym, aby nawiązać pomyślne połączenie.

Mogą wyszukaj w Internecie APN swojego operatora lub sprawdź telefonicznie, a następnie przejdź w telefonie komórkowym do 'Ustawienia> Sieci i połączenia> Sieci komórkowe> APN, tam wprowadź operatora i zapisz ustawienia.

Możesz także ręcznie wyszukać swoją zwykłą sieć operatora

Domyślnie sieci komórkowe są wyszukiwane automatycznie, jest to konfiguracja dołączona do karty SIM operatora, ale czasami może to stwarzać problem z niemożnością połączenia się z siecią, aby rozwiązać ten problem przejdź do 'Ustawienia>Sieci i połączenia>Komórka sieci>Wybierz swojego operatora i wyłącz funkcję automatycznego wyszukiwania, pojawią się dostępni operatorzy, wybierz tego, z którym chcesz się połączyć i skonfigurować rodzaj połączenia (2G, 3G i 4G).

Wreszcie możesz zresetować ustawienia sieciowe

Jako ostatnią opcję możesz zresetować ustawienia sieciowe w telefonie, w tym wszystkie ustawienia sieci i połączenia powrót do początkowych ustawień fabrycznych, dzięki czemu problem może zostać rozwiązany i nie będziesz musiał tracić danych w telefonie. Aby to osiągnąć, musisz przejść do „Ustawienia> System> Resetuj> Resetuj ustawienia sieciowe, potwierdź i poczekaj na przywrócenie ustawień.

użyj telefonu bez sygnału

Co mogę zrobić, jeśli nic, co próbowałem, nie zadziałało?

Jeśli wykonałeś wszystkie powyższe wskazówki krok po kroku i nadal pojawia się komunikat „Błąd nie zarejestrowany w sieci”; będziesz musiał zdecydować się na znacznie bardziej radykalne opcje, takie jak telefon w formacie fabrycznym aby znaleźć źródło problemu i go naprawić.

Skonfiguruj kopię zapasową swoich plików

Cóż, przed przystąpieniem do formatowania telefonu komórkowego należy utworzyć kopię zapasową plików, aby nie stracić cennych informacji; Aby to zrobić, możesz użyć aplikacji MOBILedit na swoim komputerze i stamtąd uruchomić pełną kopię zapasową lub możesz wykonać indywidualne kopie zapasowe każdej aplikacji.

Najbardziej tradycyjnym sposobem na wykonanie pełnej kopii zapasowej z telefonu komórkowego z Androidem jest wybranie „Ustawienia> Google> Utwórz kopię zapasową> Utwórz kopię zapasową, tam akceptujesz warunki, a wszystkie pliki zostaną automatycznie zapisane na Twoim koncie Dysku Google.

wykonywanie kopii zapasowej

Najprawdopodobniej będziesz musiał przywrócić telefon

Aby zresetować telefon do ustawień fabrycznych, przejdź do „Ustawienia> Kopia zapasowa> Przywracanie danych fabrycznych> Resetuj> Usuń wszystko, potwierdź, a telefon uruchomi się ponownie i zacznie od ustawienia fabryczne. Czynności przywracania ustawień fabrycznych telefonu komórkowego mogą się różnić w zależności od producenta i oprogramowania każdego telefonu komórkowego.