Przewyższać zapewnia nam wszelkiego rodzaju obliczenia; Wynika to z wielu funkcji, z których niektóre są lepiej znane niż inne. Istnieją 2 przydatne funkcje do filtrowania danych w tabeli. Dlatego dzisiaj zobaczysz różnice między funkcjami DCOUNT i DCOUNT.
Excel ma kilka funkcji które odnoszą się do baz danych. Na przykład funkcje BDRODUCTO i BDAVERAGE lub funkcje BDMAX i BDMIN, żeby wymienić tylko kilka. Ale te, które zobaczysz dzisiaj, pomogą Ci w wyszukiwaniu danych.
Co to jest baza danych i do czego służy w programie Excel?
Baza danych w programie Excel odnosi się do listy lub pliku grupa danych zorganizowana w tabeli, gdzie każdy wiersz reprezentuje jeden rekord. Pierwszy wiersz tabeli, która będzie służyć jako baza danych, będzie zawierał tytuł lub nazwę pola w każdej kolumnie.
Wszystkie wiersze pod tytułami, są danymi każdego rekordu. W zależności od tytułu umieścimy dane liczbowe, tekst lub formułę, która w rezultacie da nam liczbę lub tekst.
Na przykład: jeśli mamy pole Płeć, musimy umieścić reprezentatywne dane tekstowe jako: F i M lub kobiecy i męski; lub jeśli mamy taką, która mówi Dzieci, najlepiej podać kwotę w liczbach.
Jakie są typy danych w programie Excel?
Bazy danych zawierają różne typy danych. Excel używa tylko 3 typów danych: liczby, tekst i formuły; chociaż wśród liczb jest kilka typów formatów: liczba, waluta, księgowość, data, godzina, procent, ułamek i naukowy.
W każdym razie ważne jest zawsze zachowuj ten sam format. Jeśli na przykład mamy pole Data, nie możemy wstawić niektórych rekordów 12-15-2020, a innych 12-15-2020 lub 15 grudnia 2020.
Jakie są różnice między funkcjami DCOUNT i DCOUNT?
Obie funkcje są używane w ten sam sposób, ale ich wyniki będą różne. BDCONTAR uwzględni tylko dane liczbowe i zignoruje tekstowe; podczas BDCONTARA będzie liczyć tylko komórki zawierające tekst dowolnego typu (nawet liczbę) i odrzuci wszystkie puste.
Musimy zdawać sobie sprawę z tych różnic, aby przegląd i filtrowanie wyników odbywało się poprawnie. Składnia tych funkcji składa się z 3 części: bazy danych, nazwy pola i kryteriów.
Pierwsza część to zakres komórek, które będzie miała baza danych Konsultować. Musimy wybrać wszystkie rekordy w tabeli, w tym ich tytuły lub pola. Na przykład A2: J60 wskazuje, że wybieramy komórki z kolumny A do J i wiersze od numeru 2 do 60.
W drugiej części mamy kolumnę, którą będziemy analizować; możesz wprowadzić pozycję komórki lub tytuł między dwoma podwójnymi cudzysłowami. Lepiej jest umieścić komórkę, aby uniknąć błędów podczas pisania lub podczas zmiany tytułu; na przykład pole Dzieci, które później zmieniło się na Dziecko (dzieci).
Wreszcie trzecia część to szereg komórek składa się tylko z pól lub tytułów; każdy z nich będzie służył jako kryterium lub warunek wyszukiwania. Zaleca się skopiowanie tytułów z bazy danych i wklejenie ich do innych komórek lub na innym arkuszu.
Stosujemy funkcję DCOUNT w następujący sposób: = BDCOUNT (A3: J61; I3; L3: O4). Zakres A3: J61 to baza danych, komórka I3 to pole do analizy (liczba dzieci), a zakres L3: O4 to zakres wyszukiwania, taki jak: płeć (M / K), stan cywilny, wynagrodzenie i zawód .
Druga funkcja byłaby prawie taka sama: = DCOUNT (A3: J61; A3; L3: O4). Ale w drugiej części formuły użyto tego pola nie ma żadnych rekordów z pustymi komórkami; pole Nazwa jest zwykle polem wskazanym w takich przypadkach.
Teraz będziesz mógł analizować dane Przewyższać. W zależności od przypadku, nawet przy użyciu zmiennych z funkcjami BDVAR i BDVARP; oprócz poprawy jego wyglądu poprzez zastosowanie niestandardowego stylu do stołu. Mamy nadzieję, że ten post ci pomógł i że podzielisz się nim ze znajomymi, aby dalej poszerzać naszą wiedzę w programie Excel.