Skip to content

Jak zrobić lub stworzyć idealną kampanię e-mail marketingową? Wskaźniki metryk i wyniki do analizy

29 de styczeń de 2022

Marketing e-mailowy, jak sama nazwa wskazuje, to rodzaj marketingu, który odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Z kolei jest wykorzystywany jako środek przekazu handlowego i może być skierowany do ogółu społeczeństwa lub do określonych użytkowników. W dalszej części tego wpisu pokażemy Ci, jakie są kluczowe aspekty e-mail marketingu, które powinieneś wziąć pod uwagę. Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że głównym celem tej techniki marketingowej jest komunikacja. Jeśli chodzi o sprzedaż, to możemy powiedzieć, że jeśli uda nam się ją zrobić, to właściwie zastosowaliśmy tę technikę. Dodatkowo podczas sprzedaży oznacza to, że udało nam się nawiązać ważny kontakt z kupującym, dzięki komunikacji.

Z drugiej strony w ramach e-mail marketingu musimy uwzględnić marketing SMS. Która składa się z wysyłane wiadomości tekstowe w tym samym celu, co e-maile wysyłane w ramach e-mail marketingu. Można by powiedzieć, że są w zasadzie takie same w swej istocie, ale nie w formie egzekucji.

Rodzaje uprawnień do e-mail marketingu

W tej sekcji pokażemy Ci jedną z kluczowe aspekty e-mail marketingu że musisz być jasny od samego początku. Który mówi o niezbędnych uprawnieniach, które musisz mieć.

W Hiszpanii nie możesz wysyłać prawych i lewych informacji o firmie, w której pracujesz, na żaden adres e-mail pobrany bezpośrednio. Ponieważ istnieją przepisy zapewniające ochronę danych i prawidłowe dostarczanie informacji. Dlatego jeśli nie masz określonych uprawnień, możesz zostać ukarany wysoka grzywna przez hiszpańską Agencję Ochrony Danych. Oto rodzaje uprawnień:

Zgoda lub jednokrotna zgoda

Wynika to z faktu, że musimy: posiadać tylko zgodę naszych odpowiednich kontaktów. Kiedy nasza baza danych składa się z kontaktów, które wyraziły zgodę, jest ona zoptymalizowana.

Podwójna zgoda

To uprawnienie jest podobne do pojedynczego wyrażenia zgody. Ale w tym przypadku dodajemy potwierdzenie kontaktu poprzez weryfikację jego adresu e-mail lub twój numer telefonu.

Rezygnacja

Jest to ciąża w momencie, gdy kontakt z którym nie mamy Twojej wyraźnej zgody, składamy prośbę przez e-mail. Należy zauważyć, że ta aplikacja nie może mieć żadnego działania komercyjnego. Ponieważ musi to zostać wysłane do użytkowników, którzy zaakceptowali ten warunek.

tworzenie e-mail marketingu

Zalety marketingu e-mailowego

Kolejny z kluczowe aspekty e-mail marketingu jest to, że formularze internetowe mają pole, w którym możesz zaakceptować lub nie warunki. To pole wyboru wskazuje, że użytkownik udzielił firmie uprawnień do korzystania z jego danych. Ta technika ma wiele zalet, takich jak:

  • Jest bardzo ekonomiczny Ponieważ wymaga to niewielkiej inwestycji, możesz mieć 2 konta Gmail na swoim telefonie komórkowym.
  • Z kolei kampanie tego typu marketingu są bardzo łatwe do zrobienia. W rzeczywistości, prowadząc e-mail marketing, zwykle nie zatrudniają agencji zewnętrznych.
  • Z drugiej strony możesz wysłać wiele rodzajów formatów e-mailem tekst lub katalog obrazów.
  • E-maile można w dużym stopniu dostosować za pomocą danych odbiorcy. Jest to niezbędne, ponieważ możemy wysyłać e-maile, które Cię interesują dla określonych użytkowników. W ten sposób możesz uchwycić właściwy cel swojej kampanii reklamowej.
  • Kampanie e-mail marketingowe można budować za pomocą dostępne są niektóre aplikacje, na przykład MailChimp. Istnieje jednak wiele innych, które również są całkiem skuteczne, możesz wstawić link w swoim e-mailu.

To było to! Dzięki tym informacjom będziesz mógł jasno określić kluczowe aspekty e-mail marketingu podczas korzystania z niego. Jeśli uznałeś te informacje za przydatne, udostępnij je wszystkim swoim kontaktom!

Twoim zadaniem jest znalezienie wskaźników, które najlepiej pasują do Twoich celów e-mail marketingowych i pilnowanie ich. Jakie dane powinienem znać dla Analiza e-mail marketingu?

E-mail marketing jest łatwy do śledzenia i mierzenia. Większość platform e-mail marketingowych oferuje bogactwo danych, które pomogą Ci ocenić skuteczność Twoich kampanii e-mailowych. Jak kampanie e-mail marketing lub wysyłanie biuletynów służą do utrzymywania kontaktu z naszymi klientami i odwiedzającymi w sieci?, możesz dołączać obrazy za pomocą MailChimp.

wyniki kampanii marketingowej

Metryki, które należy znać do analizy e-mail marketingu

Dostarczalność jest jednym z jego głównych wskaźników. Jeśli ludzie tego nie robią otrzymuj swoje e-maile, w żaden sposób nie mogą ich przeczytać. Utrzymanie wysokiego wskaźnika dostarczalności jest koniecznością dla skutecznego e-mail marketingu.

Twoje wskaźniki otwarcia e-maili pokazują liczbę osób (w punktach procentowych), którzy otwierają Twoje e-maile. Wskaźniki otwarć dają wyobrażenie o tym, jak trafne są Twoje kampanie e-mailowe dla odbiorców. Jeśli ludziom spodoba się to, co wyślesz im e-mailem, będzie bardziej prawdopodobne, że otworzą je, przeczytają i wejdą w interakcję z nimi.

Współczynniki klikalności (CTR) są lepszą miarą wartości Twoich kampanii e-mailowych niż współczynniki otwarć. Jak zwykle. Jest wyświetlany jako procent pełne otwarcie e-mailaCTR mierzy, jaki procent czytelników kliknął linki w wiadomości e-mail.

tworzenie kampanii marketingowych

Współczynniki konwersji dostarczają danych, których możesz użyć do pomiaru sukcesu finansowego swojej kampanii e-mailowej. Aby zmierzyć współczynniki konwersji Twojego marketing e-mailowymusisz połączyć swoją kampanię z narzędziami analitycznymi swojej witryny.

Istnieje wiele e-maili, które nie trafiają do skrzynki odbiorczej klienta, a wskaźnik, który to mierzy, nazywa się współczynnikiem odrzuceń. dostawcy usług internetowych uważnie monitoruj współczynniki odrzuceńponieważ odgrywają ważną rolę w określaniu wiarygodności nadawcy.

Wskaźnik rezygnacji z subskrypcji pokazuje, jak zadowoleni są Twoi klienci z treści Twoich e-maili. Typowy wskaźnik rezygnacji z subskrypcji wynosi 2%, co oznacza, że ​​musisz trochę ciężej pracować nad swoją strategią treści. Do utrzymuj niskie stawkinależy wysyłać do nas e-maile na tyle często, aby ludzie nie zapomnieli Twoich e-maili i zarejestrowali się, aby je otrzymywać.

Gdy subskrybent wiadomości e-mail oznaczy swoją wiadomość e-mail jako spam, zostanie to uwzględnione w liczbie zgłoszeń nadużyć. Może się to zdarzyć każdemu nadawcy iz każdą kampanią. Niektórym subskrybentom łatwiej jest oznaczyć wiadomość e-mail jako spam niż ją otworzyć i poszukaj linku do wypisania się.

Jeśli on cel Twojego marketingu Poczta e-mail ma generować sprzedaż bezpośrednią, a nie tylko utrzymywać kontakt z klientami, bardzo ważne jest, aby śledzić ROI z marketingu e-mailowego. Dla firm eCommerce przychody będą najważniejszą miarą sukcesu. Korzystaj z narzędzi Google Analytics do mierzenia przychodów z kampanii e-mail marketingowych.