Skip to content

Jak zainstalować lub odinstalować program WordPad w systemie Windows 10 (przykład)

2 de luty de 2021

Wtedy zobaczymy jak zainstalować lub odinstalować program WordPad w systemie Windows 10. Program, który nie osiąga tego samego poziomu co Word, ale nie jest tak prosty jak notatnik.

Obecnie wykonywanie zadań związanych z automatyzacją biura jest dość powszechne ze względów zawodowych lub naukowych. Dlatego tak ważne jest posiadanie godnego zaufania programu, który pozwoli nam wzbogacić pisanie tekstu. Wiele osób domyślnie korzysta z programu Word na swoim komputerze.

Jednak dla osób, które nie potrzebują tak wielu funkcji, jak te, które oferuje Word, istnieje alternatywa, która jest już zainstalowana w systemie Windows, a jest nią WordPad.

Chociaż nie jest to zbyt zaawansowane narzędzie, takie jak Słowo. Si oferuje wiele przydatnych narzędzi do szybkiej edycji plików tekstowych w dość prostym i intuicyjnym środowisku. Masz również możliwość bezproblemowej konwersji plików WordPad do Worda.

Nie możemy jednak zaprzeczyć, że jest to program, który jest bardzo rzadko używany w ujęciu ogólnym. Jeśli w ogóle go nie używasz i chcesz zaoszczędzić trochę miejsca, najlepiej odinstalować go bezpośrednio z systemu Windows.

Robienie tego jest prosty proces A jeśli w którymś momencie zechcesz go ponownie zainstalować, nie martw się, ponieważ jest to również bardzo łatwe, a poniżej pokażemy, jak wykonać te dwa zadania.

Jak zainstalować lub odinstalować WordPad w systemie Windows 10

  • Musisz przejść do menu „Początek„a następnie do”Oprawa„Sekcja, do której uzyskujesz dostęp, klikając ikonę koła zębatego po lewej stronie menu”Początek”.
  • W oknie „Oprawa„Będziesz musiał przejść do sekcji”Aplikacje„A potem musimy iść do”Aplikacje i funkcje”Na lewym pasku bocznym ekranu.
  • Następnie musimy nacisnąć opcję „Funkcje opcjonalne”.
  • Wyświetlane są różne funkcje systemu operacyjnego. Tutaj musimy szukać „Wordpad”.
  • Po zlokalizowaniu klikniemy WordPad i zobaczysz, że tuż poniżej pojawia się szary przycisk z napisem „Odinstaluj”.
  • W górnej części tej sekcji pojawi się WordPad i pasek odinstalowywania, po zakończeniu programu nie będzie już dostępny w systemie Windows 10.

utwórz dokument WordPad

Jak zainstalować lub aktywować WordPad w systemie Windows 10

  • Jeśli chcesz zainstalować lub ponownie aktywować WordPad, powinieneś przejść do Start> Ustawienia> Aplikacje> Aplikacje i funkcje na lewym pasku bocznym iw tej sekcji przejdziemy do „Funkcje opcjonalne”.
  • Tutaj widzimy u góry przycisk z napisem „Dodaj funkcję”. Kliknij ten przycisk, a otworzy się nowe okno.
  • W tej sekcji można znaleźć wiele funkcji systemu Windows 10. Wśród nich jest WordPad. Wystarczy go poszukać i zaznaczyć kwadratową ikonę po jego lewej stronie.
  • Potem pozostaje już tylko nacisnąć przycisk „zainstalować”Po lewej, aby rozpocząć proces instalacji i ponownie być dostępny w systemie Windows 10 jak zwykle.

Jak wspomnieliśmy powyżej, WordPad nie jest tak zaawansowany jak Word, który pozwala nam łatwo wstawiać, edytować i modyfikować obrazy wśród innych bardzo interesujących opcji.

Sam w sobie program WordPad nie ma nawet modułu sprawdzania pisowni, co wielu z nas się przydaje, a program Word ma i sam w sobie jest jednym z najlepszych, jakie można znaleźć dzisiaj.

Proces instalacji lub odinstalowania programu WordPad w systemie Windows 10 jest niezwykle prosty i nie powinien zająć więcej niż kilka minut. Można to również zrobić w przypadku wszystkich aplikacji, które są domyślnie instalowane w systemie operacyjnym Microsoft.

Jeśli napotkasz problem polegający na tym, że nie zapisałeś pliku Wordpad, nie martw się, że wykonując te kroki, będziesz w stanie odzyskać pliki.

dołącz do naszego kanału telegram