Skip to content

Jak zablokować komórki w programie Excel, aby zapobiec modyfikacji?

15 de luty de 2022

Program Excel ma wiele narzędzi, o których warto wiedzieć, aby działały lepiej, zwłaszcza w arkuszu kalkulacyjnym. To narzędzie będzie umożliwia edycję danych i ochronę tego pliku aby uniemożliwić innym zmianę Twoich informacji. W tym artykule mówimy o blokowaniu plików w programie Excel.

Pokażemy Ci, jak możesz zablokować komórki w programie Excel, kroki, które należy wykonać, są szczegółowe. Powiemy Ci również, jak zablokować scalone komórki i chronić skoroszyt programu Excel. Jeśli należysz do osób, które często korzystają z programu Excel, czytaj dalej ten artykuł i dowiedz się więcej o programie Excel.

Jakie są kroki, aby zablokować komórki w programie Excel?

Jednym z programów Microsoftu jest Excel, który pozwala na dokładne zestawianie danych, ale aby był użyteczny, trzeba lepiej znać jego funkcje. Excel ma funkcje, które pozwalają chronić twoją pracę wykonaną w arkuszu kalkulacyjnym, możesz zablokować komórki Excela, aby chronić formuły, uniemożliwiając innym dodawanie większej ilości treści do komórek.

Gdy otwierasz arkusz kalkulacyjny w skoroszycie programu Excel, domyślnie jest on blokowany. Ale możesz również wykonać tę czynność z zakładki Chroń arkusz, znajdującej się na pasku narzędzi lub wykonując automatyczną blokadę i używając aplikacji innych firm. Zobaczmy, jak zablokować komórki w programie Excel.

Korzystanie z języka Visual Basic dla aplikacji

Visual Basic to zewnętrzna aplikacja do narzędzia Excel którego możesz użyć do wykonywania różnych wymaganych akcji, takich jak blokowanie komórek, ponieważ umożliwia tworzenie makra w programie Excel. Dzięki niemu możesz zablokować komórki podczas wstawiania do nich danych.

Możesz przejść do witryny firmy Microsoft, aby pobrać aktualizację do Visual Basic. Sposób zastosowania blokady komórki za pomocą Visual Basic jest następujący. Musisz najpierw odblokować ostrzewejdź do programatora i kliknij aplikacjęgdy edytor jest otwarty, przejdź do wyboru opcji Widok lub Eksplorator projektu.

W przeglądarce musisz wybrać arkusz roboczy, w którym chcesz zastosować blokadę, na przykład arkusz 1, kliknij tam. Otworzy się okno odpowiadające kodom powiązanym z arkuszem, przejdziesz do wykonania tego formularza i to wszystko, będziesz miał blokadę komórki za pomocą tej aplikacji.

używanie Visual Basic do blokowania komórek

Poprzez automatyczną blokadę

Wielu nie zdaje sobie sprawy z funkcji blokowania komórek w Excelu, ale prawda jest taka, że ​​jest to doskonałe narzędzie do ochrony arkusza i edytowanych danych w Excelu. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to usuń domyślną blokadę ze wszystkich komórekpodczas sprawdzania arkusza w programie Excel, aby przejść do edycji automatycznej blokady.

Po wykonaniu tego kroku możesz teraz wybrać komórkę, którą chcesz zablokować. W tym celu procedura jest następująca. Przejdź do komórki, zaznacz ją, kliknij prawym przyciskiem myszy i kliknij Formatuj komórki. Następnie zaznacz pole Zablokowane i kliknij OK.

Teraz musisz użyć makra, ustaw go na automatyczne blokowanie. Otwórz okno edytora makr, kliknij Eksplorator projektów i wybierz arkusz kalkulacyjny, w którym zastosujesz blokadę komórki. Zobaczysz kody związane z arkuszem, który edytujesz. W oknie wybierz Arkusz, a następnie Zmień. Piszesz odpowiednią trasę i to wszystko. W ten sposób po wstawieniu jakichkolwiek danych do komórki zostaną one automatycznie zablokowane.

zastosuj automatyczną blokadę z formatowaniem komórek

Korzystanie z polecenia ochrony arkusza

Aby zablokować niektóre komórki arkusza kalkulacyjnego za pomocą polecenia Chroń arkusz, musisz najpierw odblokować lub wyłączyć ochronę arkusza. Na pasku narzędzi kliknij Przejrzyj, a następnie Nie chroń arkusza. Kliknij przycisk Wybierz wszystko, aby zaznaczyć cały arkusz. Następnie na Start, Kliknij Formatuj czcionkę komórkizlokalizuj opcję Ochrona i odznacz pole, aby zakończyć, kliknij OK.

Teraz przejdź do wyboru komórek, które chcesz zablokować z arkusza kalkulacyjnego. Wchodzisz do okna Formatuj komórki, możesz to zrobić z menu Start lub za pomocą klawiszy Ctrl + Shift + F. Teraz tym razem klikniesz okno Ochrona i przejdź do zaznaczenia pola Zablokowane, a następnie kliknij OK. Możesz także chronić arkusze skoroszytu programu Excel za pomocą makr.

Jak zablokować scalone komórki w programie Excel?

Blokowanie komórek jest bardzo ważne, aby chronić informacje umieszczane w komórkach. Jeśli więc nie chcesz, aby ktoś inny dodawał informacje lub modyfikował dane w komórkach, powinieneś zastosować blokadę. W Excelu wielokrotnie pojawia się tendencja do łączenia komórek, co jest szeroko stosowaną funkcją. Jak przejść do zablokowania scalonych komórek?

Aby zablokować scalone komórki, musisz wykonać te same czynności, co w przypadku zablokować komórki na poziomie indywidualnym. Dzieje się tak, ponieważ po scaleniu komórek łączą się one i stają się pojedynczą komórką. Następnie musisz wybrać komórkę, kliknij Format, a następnie kliknij Formatuj komórki i zaznacz pole Zablokuj komórki. Następnie musisz kontynuować proces, blokując skoroszyt lub chroniąc arkusz kalkulacyjny w programie Excel, co odpowiada krokom, które szczegółowo dla Ciebie opisaliśmy.

Jak ulega awarii skoroszyt programu Excel?

W programie Excel możesz nie tylko zablokować niektóre komórki w arkuszu kalkulacyjnym, ale także możesz zablokować skoroszyt programu Excel. Jest to dość łatwa procedura do wykonania. Najpierw musisz wybrać wszystkie pola. Aby to zrobić, użyj strzałki znajdującej się w miejscu, w którym zaczyna się numeracja wierszy i kolumn.

zablokuj skoroszyt w programie Excel

Po zaznaczeniu komórek w całości, naciśnij Przegląd, a następnie Kliknij opcję Chroń skoroszyt. Poprosi Cię o podanie hasła w przypisanym polu i kliknij OK. Musisz potwierdzić hasło i ponownie kliknąć OK. Spowoduje to zakończenie procesu. Skoroszyt programu Excel zostanie zablokowany. Pamiętaj, aby wybrać hasło, którego nie możesz łatwo zapomnieć. Możesz nawet zaszyfrować lub wpisać hasło do pliku w programie Excel.