Skip to content

Jak wysyłać masowe wiadomości e-mail z programu Excel z załącznikami (przykład)

10 de marzec de 2021

Masowe maile są bezpośrednim i skutecznym środkiem przekazu wiadomości do grupy kontaktów. Jeśli chcesz wysłać masową wiadomość e-mail do grupy osób korzystających z Excela, polecamy przeczytanie tego artykułu, ponieważ dzięki nim się nauczysz Jak wysyłać masowe e-maile z Excela z załącznikami

Co to jest zbiorcza wiadomość e-mail?

Masowa wiadomość e-mail to strategia marketingowa charakteryzujące się tym, że jest środkiem komunikacji między nadawcą a dwoma lub większą liczbą odbiorców. Mailing masowy może zawierać komunikaty promocyjne, a także istotne informacje lub informacje dotyczące sprzedaży konkretnego produktu.

Generalnie ważne jest wysyłanie masowej wiadomości e-mail z usługi poczty elektronicznej, chociaż można to również zrobić z poziomu narzędzia Excel.

Do czego służy masowa poczta e-mail?

Masowa wiadomość e-mail służy do wysłać wiadomość do dużej grupy osób naszego zainteresowania. To narzędzie można dostosować do każdego odbiorcy i ułatwia szkolenie i rozwój abonentów.

Czasami jednak zaleca się blokowanie całego spamu docierającego do wiadomości e-mail, gdy masowa wiadomość e-mail jest uważana za szkodliwą dla bezpieczeństwa komputera.

Jak wysyłać masowe e-maile z Excela z załącznikami

Często możemy wysłać załączniki z naszej poczty. Możemy jednak wysyłać masowe e-maile z Excela z załącznikami za pomocą listy adresowej, ciekawa wiadomość dla odbiorców i makro. Następnie wyjaśniamy kroki, które należy wykonać, aby zastosować się do tej procedury.

Utwórz okno wiadomości e-mail

Wpisz Excel i w nowym arkuszu kalkulacyjnym wpisz w komórce A2 „Do:”, w komórce A3 „DW:”, w komórce A4 „CCOO:”, w komórce A5 „Temat:”, w komórce A6: „Wiadomość:” oraz w komórce A7 „Załącznik:” ( wszystko bez cudzysłowów)

W komórce B2 wpisz adres e-mail odbiorcy, w komórce B3 żądany e-mail z kopią, w komórce B4 wpisz żądany e-mail z niewidoczną kopią, w komórce B5 wpisz tytuł lub temat wiadomości, komórka B6 będzie dostępny do zapisania wiadomości masowej, aw komórce B7 można załączyć plik.

Utwórz wiadomość

Napisz wiadomość, która przyciągnie uwagę odbiorców. Aby to zrobić, umieść kursor w komórce B6 i jeśli chcesz zrobić podział wiersza, musisz nacisnąć klawisze „Alt + Enter”.

Dodaj załącznik

Aby dodać załącznik, umieść kursor w komórce B7. Upewnij się, że podałeś dokładną lokalizację pliku, a także jego rozszerzenie.

Utwórz makro z programu Excel

Aby utworzyć makro, musisz nacisnąć klawisze „Alt + F11”. Otworzy się edytor aplikacji Visual Basic. Przejdź do „Menu”, kliknij „Wstaw” i „Moduł”. Następnie wybierz „Moduł1”. Natychmiast zobaczysz okno, w którym powinieneś dodaj następujący kod (Punkty są tylko orientacyjne dla każdego wiersza, nie powinny być zawarte w kodzie):

  • Sub mail_adjoint ()
  • Przyciemnij pocztę jako obiekt
  • Dim app As Object
  • Ustaw app = CreateObject („Outlook.Application”)
  • app.Session.logon
  • Ustaw mail = my_App.CreateItem (0)
  • ActiveWorkbook.Save
  • Przy błędzie Wznów Dalej
  • Pocztą
  • .To = zakres („B2”). Wartość
  • .CC = Zakres („B3”). Wartość
  • .BCC = Zakres („B4”). Wartość
  • .Subject = Zakres („B5”). Wartość
  • .Body = Zakres („B6”). Wartość
  • .Attachments.Add Range („B7”). Value
  • .DeleteAfterSubmit = False
  • .Wysłać
  • Kończyć z
  • MsgBox „Wiadomość została wysłana”
  • W przypadku błędu GoTo 0
  • Ustaw app = Nic
  • Ustaw mail = Nic
  • Napis końcowy

Biuro pracy osób

Zapisz plik

Kliknij przycisk Start i wybierz „Zapisz jako”, wpisz nazwę identyfikującą plik i przypisz rozszerzenie .xlsm, aby włączyć makra.

Wstaw przycisk do arkusza kalkulacyjnego

Musisz przejść do zakładki „Deweloper”, kliknąć „Sterowanie” i „Wstaw”. Wybierz „Form Controls” i naciśnij „Button”.

Za pomocą myszy narysuj prostokąt, kliknij element i zmień jego nazwę na „Wysłać”. W oknie do przypisania makra kliknij „email_adjoint” pod „Nazwa makra” i naciśnij przycisk „OK”.

Dodaj odniesienie

Wejdź z powrotem do „VisualBasic” z Excela, naciskając klawisze „Alt + F11”. Przejdź do „Narzędzia” i „Bibliografia”. Tam zaznacz pole „Biblioteka obiektów Microsoft Outlook XX”, gdzie „XX” to wersja aplikacji Excel. Następnie naciśnij przycisk „OK”.

Uruchom makro

Wpisz wszystkie wartości wiadomości masowej i uruchom makro, klikając przycisk. Na koniec zobaczysz komunikat potwierdzający po wysłaniu przesyłki.