Skip to content

Jak wykonać kopię zapasową lub kopię zapasową bazy danych Access (przykład)

25 de luty de 2021

Zalecamy wykonanie kopii zapasowej bazy danych, dlatego zapraszamy do przeczytania tego artykułu, z którym się dowiesz jak wykonać kopię zapasową lub kopię zapasową bazy danych programu Access

Co to jest baza danych programu Access?

Baza danych programu Access to narzędzie używane do zbierać informacje. Wspomniane informacje odnoszą się do określonej sprawy, takiej jak na przykład genealogiczna baza danych, i mogą być przechowywane na jednym lub większej liczbie komputerów w celu zarządzania dowolną bazą danych.

Większość baz danych zaczyna się jako prosta lista w arkuszu kalkulacyjnym lub w dowolnym edytorze tekstu. Wraz ze wzrostem ilości danych mogą pojawić się niespójności, których należy uniknąć, stosując plik menedżer baz danych, taki jak między innymi Access, MySQL, Oracle.

Do czego służy baza danych Access?

Baza danych służy do przechowywania informacji na różne tematy, zazwyczaj o charakterze biznesowym. To narzędzie ułatwia organizacja danych i umożliwia dostęp do nich przez administratora w celu tworzenia tabel, dodawania rekordów, przygotowywania zapytań i sporządzania raportów. W rzeczywistości możliwe jest usuwanie i aktualizowanie kaskady powiązanych rekordów w menedżerze, takim jak Access.

Jak wykonać kopię zapasową lub kopię zapasową bazy danych Access

Czy zastanawiałeś się kiedyś, czym jest kopia zapasowa i do czego służy? Jest to procedura, która zapobiega utracie informacji. Dlatego jest to zalecane wykonać kopię zapasową lub kopię zapasową bazy danych regularnie. Aby wykonać to zadanie w programie Microsoft Access, musisz wykonać serię kroków, które wyjaśnimy poniżej.

Kopia zapasowa informacji

Tworzenie kopii zapasowych informacji zapobiega zniszczeniu lub całkowitemu usunięciu bazy danych. W tym sensie istnieje metoda, która na to pozwala powrót do optymalnego stanu bazy danych zwane „kopią zapasową informacji”. Ten proces jest bardzo prosty i ułatwia natychmiastowe odzyskanie jednej lub więcej baz danych.

Uzyskaj dostęp do programu Microsoft Access

Przede wszystkim upewnij się, że wcześniej pobrałeś Microsoft Access dostęp do tego narzędzia biurowego. Natychmiast otworzy się okno odpowiadające temu narzędziu, które ma różne zakładki i opcje zarządzania bazą danych.

Uzyskaj dostęp do bazy danych, którą chcesz wykonać kopię zapasową

Upewnij się, że masz dostęp do bazy danych, której kopię zapasową chcesz utworzyć. Aby to zrobić, naciśnij przycisk Start w programie Microsoft Access i wybierz kartę „Otwórz”. Zlokalizuj bazę danych na dysku twardym z komputera lub innego urządzenia pamięci masowej i naciśnij przycisk „Otwórz”.

Utwórz kopię zapasową bazy danych programu Access

Aby utworzyć kopię zapasową bazy danych programu Access, należy zlokalizować kartę „Zapisz i opublikuj” i wybrać opcję „Zapisz bazę danych jako”. Następnie w sekcji „Zaawansowane” kliknij opcję „Utwórz kopię zapasową bazy danych”.

praca na laptopie

Naciśnij przycisk „Zapisz jako” i natychmiast otworzy się nowe okno, które się pokaże możliwą nazwę, jaką będzie miała kopia zapasowa bazy danych programu Access obok daty wykonania tej operacji. Kliknij „Zapisz” iw ten sposób będziesz mieć kopię zapasową bazy danych w programie Access.

Czy mogę odzyskać uszkodzoną bazę danych?

Kopia zapasowa informacji może być doskonałą alternatywą dla odzyskać bazę danych, która jest uszkodzona. W takiej sytuacji wszystko, co musisz zrobić, to nadpisać uszkodzony plik bazy danych ostatnią zapisaną kopią zapasową, która powinna poprawnie zapisać wszystkie tabele i ich rekordy.

Inny sposób tworzenia kopii zapasowych bazy danych programu Access

Znajdź przycisk start aplikacji Access iz menu kliknij opcję „Zarządzaj”. Następnie przejdź do sekcji „Zarządzaj tą bazą danych” i „Utwórz kopię zapasową bazy danych”.

Następnie, napisz nazwę kopii zapasowej i określ ścieżkę, w której można znaleźć kopię zapasową bazy danych. Na koniec naciśnij przycisk „Zapisz”.