Skip to content

Jak wstawiać numery stron w arkuszach kalkulacyjnych programu Excel (przykład)

15 de luty de 2021

Liczby są używane nie tylko do umieszczania ułamków lub wykonywania obliczeń w programie Excel, ponieważ w niektórych przypadkach będziemy potrzebować wstaw cyfry Rozmiar strony wymagany do niektórych zadań, zwłaszcza gdy dokument ma zostać wydrukowany. Czasami uważa się, że sposób wykonania tej czynności jest niemożliwy lub bardzo trudny, ponieważ nie wszyscy użytkownicy zwykle to robią lub w prostym widoku nie jest to przestrzegane opcja.

Prawda jest taka, że ​​umiejętność wstawiania numerów stron w Excelu to wiedza, z której każdy może skorzystać, nawet jeśli jeszcze nie widział potrzeby jej używania. W tym sensie, podobnie jak w przypadku plików tekstowych, chociaż wiesz, że arkusze kalkulacyjne pozwalają na tworzenie listy stron, musisz tylko wiedzieć, w którym obszarze szukać wspomnianych oprawa.

Jak wstawiać numery stron w programie Excel

Aby rozpocząć proces Wyliczenie, jak już powiedzieliśmy, nie powinno odbywać się w prostym lub normalnym widoku dokumentu. Ponieważ tak jest, liczby nigdy nie będą wyświetlane. W rzeczywistości konieczne jest, aby być w zasięgu wzroku Projekt strony. Należy zaznaczyć, że cyfry do skonfigurowania można umieścić w stopce lub w nagłówku. To zależy od każdego użytkownika.

Przede wszystkim musisz ustawić układ strony jako preferowany widok, osiąga się to poprzez wybranie tej opcji w prawym dolnym rogu program obliczeniowy. Następnie musisz przejść do zakładki „Wstawić„A następnie znajdź przycisk„Tekst”, Które można znaleźć w prawym górnym menu.

W tej sekcji WybieraćEnzabez. notatka„Aby móc go edytować, musisz kliknąć dowolną sekcję, którą prezentuje nagłówek. Powyższe pozwoli Ci wybrać zakładkę „Projekt”, Gdzie znajdują się elementy stopki i nagłówka.

W ten sposób przycisk „Numer strony”, Co doprowadzi do włączenia kod „&[Página]” że Excel będzie traktował jako przewodnik przy umieszczaniu wspomnianej numeracji.

Wstaw całkowitą liczbę stron

Jeśli po wstawieniu numerów stron w Excelu musisz dołączyć rozszerzenie całkowita liczba arkuszy że dokument ma, można to również osiągnąć. To, co należy zrobić, to przeprowadzić proces wstawiania numeracja strony, o której mowa, oraz w tym samym polu nagłówka, wykonaj następujące czynności:

  • Pozostań w karcie projekt.
  • Napisz w nagłówku, po kodzie „&[Página]” słowo „z”.
  • Następnie wybierz przycisk „Numery stron”W górnym menu. To da nam ten wynik „&[Página] z &[Páginas]”.

Już przy wyjściu z edycja nagłówka, arkusz kalkulacyjny automatycznie pokaże, co zostało zrobione, na przykład „1 z 5” u góry.

Użyj pola Ustawienia strony

Inną metodą, dzięki której można wstawić numery stron do programu Excel, jest okno dialogowe „Ustawienia strony”.

Skonfiguruj stronę programu Excel

To jest mały skrót znaleziony (z normalnego widoku) w „Projekt strony„Tuż pod przyciskiem”Drukuj tytuły”. W konsekwencji pojawi się to okno dialogowe, w którym należy kliknąć opcję „Nagłówek i stopka”

Tak więc w części centralny w oknie zostanie wyświetlony zarówno nagłówek, jak i stopka. Powinien być wybrany zgodnie z tym, co jest pożądane.

Na koniec otworzy się sekcja konfiguracji, która zawiera trzy spacje do wyboru w celu umieszczenia numeru, a następnie wybierz „Wstawić” kontynuować. W ten sam sposób wygeneruje kod „&[Página]”. Od tego momentu procedura jest taka sama jak w przypadku pierwszej metody, a po jej zakończeniu będziesz mógł pomyślnie zapisać, wysłać lub wydrukować arkusz kalkulacyjny.

dołącz do naszego kanału telegram