Skip to content

Jak usunąć puste lub puste wiersze i kolumny w programie Excel – Usuń nieskończone wiersze

14 de kwiecień de 2021

Czy w programie Excel można usunąć puste lub puste wiersze i kolumny? Jak mogę usunąć puste wiersze i kolumny w programie Excel? Jakie są kroki do usuń nieskończone wiersze i kolumny w programie Excel?

Excel jest jednym z najlepszych programów do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych ze względu na wiele funkcji i wszystkie zadania, które można wykonać dzięki arkuszom kalkulacyjnym.

Rozpoczynając pracę z Excelem nie zawsze jest brana pod uwagę cenna struktura dokumentu czy tabeli, więc modyfikując i wprowadzając zmiany w arkuszu jest to możliwe uczynić wiele wierszy lub kolumn pustymi lub pustymi.

Korzystanie z Excela ma wiele zalet ze względu na różne funkcje, w Excelu można utworzyć tabliczkę mnożenia lub przeprowadzić analizę kosztów i korzyści, jednak jest to denerwujące, gdy są puste lub puste kolumny, więc dzień Dziś wyjaśniamy, jak je wyeliminować.

Funkcja wyszukiwania, aby usunąć puste lub puste wiersze i kolumny w programie Excel

Usuwanie pustych lub pustych wierszy i kolumn jest niezwykle łatwe, podobnie jak w przypadku wszystkich formuł programu Excel w arkuszu kalkulacyjnym. Istnieją różne metody usuwania pustych lub nieskończonych wierszy i kolumn w programie Excel, pierwsza metoda to za pomocą funkcji wyszukiwania.

Aby wyeliminować puste wiersze i kolumny w Excelu, wystarczy zaznaczyć wiersz lub kolumnę prawym przyciskiem myszy i kliknąć opcję „Usuń wiersze”. W ten sposób możesz usunąć wszystkie puste wiersze lub kolumny, które chcesz.

Usuwanie komórki po komórce może być dość powolnym procesem, więc jednym ze sposobów usunięcia wszystkich pustych wierszy i kolumn jest skorzystanie z opcji „Wyszukaj i wybierz”W nim musisz zlokalizować opcję, aby przejść do „Special” i nacisnąć przycisk „kliknij”.

Dzięki tej opcji pojawi się menu opcji, w których należy zlokalizować i kliknąć „Puste komórki”W ten sposób Excel zaznaczy na czerwono wszystkie wiersze, kolumny lub puste komórki lub na biało.

Po zaznaczeniu pustych komórek możesz usunąć wszystkie na raz, w tym celu musisz kliknąć sekcję „start” a następnie wybrać opcję „Usuń komórki”.

Druga metoda usuwania pustych lub pustych wierszy i kolumn w programie Excel

Drugą metodą usuwania pustych wierszy i kolumn w programie Excel jest zastosowanie pliku filtruj według wierszy i kolumn które są puste lub puste. W tym celu konieczne jest otwarcie dokumentu Excel lub arkusza kalkulacyjnego.

Aby rozpocząć, musisz zaznaczyć wszystkie dane w arkuszu kalkulacyjnym, w tym plik nagłówki każdego wiersza lub kolumny. Jednym ze sposobów na przyspieszenie procesu jest połączenie klawiszy ctrl + shift + end.

Drugim sposobem jest użycie myszy, w tym zaznaczamy zakres a następnie dodajemy filtry do danych, w tym celu należy kliknąć na komendę „Start” a potem na „Sortuj i filtruj”.

Trzecim i ostatnim sposobem zastosowania filtrów i wyeliminowania pustych wierszy i kolumn jest kliknięcie klawiszy ctrl + L + shift. Gdy komórki lub dane mają filtry, wystarczy kliknąć opcję filtru i wybrać „Opróżnij”.

Alternatywy do usuwania pustych lub pustych wierszy i kolumn w programie Excel

Trzecią metodą usuwania pustych wierszy i kolumn w programie Excel jest użycie funkcja będzie liczyćPonieważ trudno jest stwierdzić, które wiersze i kolumny są puste lub puste, zaleca się użycie pomocniczej kolumny lub wiersza.

usuń wiersze puste kolumny biały excel nieskończone wiersze

Funkcja count ocenia wskazaną przestrzeń i przedstawia raport z liczbą komórek, które nie są puste, dzięki czemu łatwo zorientować się, ile komórek, kolumn czy wierszy są puste.

Prostym przykładem jest zastosowanie funkcji count = COUNTA (B3: C3) do kolumny lub wiersza z 6 komórkami, jeśli funkcja liczona w kolumnie pomocniczej oznacza 4, oznacza to, że w tym wierszu lub kolumnie 2 komórki są puste.

dołącz do naszego kanału telegram