Skip to content

Jak używać funkcji SUMA w programie Word do dodawania danych z tabeli? – Łatwo

4 de marzec de 2022

Microsoft Word nadal jest najczęściej używanym edytorem tekstu na świecie, z więcej niż podstawowe funkcje wprowadzania lub edycji tekst. Znajomość niepopularnych sztuczek i funkcji może dać ci imponującą przewagę nad konkurencją.

Jedną z tych funkcji jest funkcja SUMA, która chociaż jest dość dobrze znana w programie Excel, niewielu wie, jak jej używać w programie Word. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, czytaj dalej, a my Ci wszystko opowiemy.

Jak poprawnie wykonać formułę SUMA?

Wszyscy znamy zalety Excela jako najskuteczniejszego manipulatora danych na obecnym rynku, dzięki niemu uzyskujemy wszelkiego rodzaju obliczenia, ale gdy nie jesteś za bardzo zaznajomiony z jego obsługą, wiele funkcji może wydawać się skomplikowanych. Często zdarza się, że profesjonaliści z różnych dziedzin wymagają w swoich raportach prostych obliczeń.

Często raporty te są realizowane z platformy Word, ale z powodu niewiedzy kończą się na metodach zewnętrznych lub ręcznych, aby uzyskać wyniki w postaci prostej sumy. Nadszedł czas, abyś się dowiedział, Word zawiera w swoim interfejsie proste opcje obliczeń zautomatyzowane, w przypadku autosumowania należy:

  • Najpierw pobierz Word z jego oficjalnej strony internetowej i uruchom program z plikiem, który chcesz edytować.
  • Następną rzeczą jest utworzenie tabeli z potrzebną liczbą kolumn i wierszy, za pomocą zakładki „Wstaw” i opcji „Tabela”.
  • Upewnij się również, że nadałeś mu format, który najlepiej odpowiada Twoim wymaganiom, aby przejść do wypełniania danych.
  • Po opróżnieniu danych, które chcesz zsumować, musisz znaleźć się w komórce, w której chcesz wyświetlić wynik.
  • Teraz przejdziesz do zakładki „Układ” lub „Prezentacja” (nazwa różni się w zależności od wersji oprogramowania), w ostatniej części znajdziesz przycisk z formułą, który klikniesz.
  • Pojawi się okno dialogowe, na wstążce „Formuła” inteligentnie automatycznie uzupełni dane do dodania, a po kliknięciu akceptuj wynik zostanie wyświetlony w komórce.

wpisywanie słowa

Z jakich powodów może to nie działać?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tej zdolności, jaką ma Word, jako edytora tekstu dla zwracać wyniki prostych operacjiod obliczania maksimów i minimów funkcji, poprzez uzyskiwanie wartości bezwzględnych, zaokrągleń czy liczb, po podstawowe i wiarygodne sumy.

Ale niezależnie od funkcji, którą chcesz zaimplementować z tego programu, prawdopodobnie wyświetli błąd taki jak „Nieprawidłowa specyfikacja znaku”, nie przejmuj się tym komunikatem, jest to dość powszechne i proste do rozwiązania. Pochodzi z systemu walutowego, który skonfigurowałeś na swoim komputerze.

Więc żeby to naprawić, musisz zmodyfikować format, rozumiesz Przejście do „Panelu sterowania”, jeśli wpiszesz go w początkowym pasku wyszukiwania, szybko go znajdziesz. Będąc w nim, musisz wybrać opcję Zegar i region > Zmień format daty, czasu lub liczb > Dodatkowa konfiguracja > Waluta, tutaj szukasz menu „Symbol waluty”, w którym wybierasz „$”, aby zakończyć kliknij „Aby zaakceptować ”.

Czy funkcja SUMA jest używana w taki sam sposób w programie Word, jak w programie Excel?

Będziesz zainteresowany, aby wiedzieć, że logika stojąca za programem Word do wykonywania obliczeń jest intymna związane z podstawowym językiem Excel. Oczywiście oba programy znacznie się różnią, więc nie należy mylić celu każdego z nich, zwłaszcza jeśli możesz skorzystać z podobnych funkcji, które oferują.

Z Worda możesz wykonywać obliczenia w prostszy sposób niż w Excelu i wygodnie znacznie szybciej, co w skrócie jest podstawowym celem. Ponadto, przy odrobinie praktyki i badań, odkryjesz, że te sumy mogą stać się bardziej złożone dzięki połączeniu niektórych formuł.

Zakładając, że użyłeś różnych funkcji dla swojej tabeli w programie Word i osiągnąłeś pożądane rezultaty, ważne jest, aby przejść do ograniczenia funkcji edycji, aby móc kontynuuj pracę nad dokumentem Brak ryzyka utraty informacji.

stosowanie funkcji sumy w Microsoft Word

Jak korzystać z funkcji SUMA na podstawie orientacji kolumn lub wierszy?

Funkcja SUMA w programie Word zwykle identyfikuje wiersze tabeli, które należy wziąć pod uwagę, aby wykonać obliczenia, jednak nie zawsze działa to poprawnie. Z tego powodu konieczne jest poznanie podstawowej nomenklatury, która pozwoli na wydawanie instrukcji programowi, aby mógł on działać.

Kiedy zrozumiesz jak wchodzić w interakcje z parametrami formuły lub modyfikować je, masz nieco większą swobodę twórczą, co pomaga w znacznie wydajniejszym wykonywaniu pracy. Możesz wtedy zainteresować się, jak korzystać z trybu czytania w programie Word i jakie są jego funkcje na etapie przeglądania plików.

=SUMA ( Dół, Góra, Lewo, Prawo )

Struktura formuły w programie Word jest nieco inna niż w programie Excel, ale można ją uznać za jeszcze łatwiejszą do zrozumienia. W tym interfejsie funkcja zwykle wykrywa zakres automatycznie i wprowadź go w polu Jeśli tak się nie stanie, wystarczy wpisać:

  • „=SUM(PONIŻEJ)”, aby dodać wszystkie pola na dole.
  • „= SUMA (POWYŻEJ)”, otrzymasz go, aby dodać wartości nad tą komórką.
  • „=SUMA(PRAWO)”, spowoduje to dodanie wszystkich wielkości znajdujących się po prawej stronie wiersza.
  • „=SUM(LEWO)” zajmie się sumowaniem wszystkich wartości po jego lewej stronie.

Innym sposobem na uzyskanie wyników byłoby połączenie kolumn i wierszy, aby to zrobić, po prostu w środku poleceń lokalizacji musisz dodać przecinek, na przykład, jeśli chcesz, aby wszystko było na górze i po prawej stronie, byłoby to być „=SUM(W PRAWO)”.

dołącz do naszego kanału telegram