Excel ułatwił życie wielu ludziom, zarówno w biznesie, środowisku akademickim, jak i prowadzeniu kont we własnym domu; ten program oferuje nieskończone możliwości, takie jak tworzenie makr w programie Excel. Dziś chcemy cię nauczyć jak ukryć i pokazać formułę na arkuszu Excela.
Kilka podstawowych wskazówek dotyczących formuł w arkuszu Excel
Już to zakładamy opanujesz podstawy tego narzędzia; takie jak obsługa kolumn, wierszy lub sposób stylizacji lub formatowania tabeli lub komórki w programie Excel. Wszystko w zależności od rodzaju informacji, które będziesz obsługiwać.
Jeśli nie wiesz, jak tworzyć formuły w programie Excel, wygodnie jest nauczyć się wstawiać formuły w polach tekstowych w programie Excel krok po kroku. Tutaj podamy kilka podstawowych wskazówek; Konieczne jest głębsze przestudiowanie, obliczenie procentów, średnich i wszelkich innych wzorów matematycznych lub statystycznych. Więc powiemy Ci, jak wykonać obliczenia podstawowe funkcje:
Każda formuła, którą musisz zrobić wstaw «=», następnie zastosuj operację dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia lub innych formuł matematycznych i statystycznych.
- Na końcu funkcji każdej formuły należy nacisnąć klawisz Wchodzić, aby pokazać wynik.
- Podczas dodawania użyj Wyrażenie SUMA, a następnie umieść zakres komórek do dodania w nawiasach, mogą to być dwa lub więcej. Możesz również dodać w tej samej komórce za pomocą cyfr, muszą one znajdować się po = i znaku + między nimi. Istnieją nawet sposoby na automatyczne sumowanie kolumny lub wielu komórek w programie Excel.
- Podczas odejmowania użyj symbolu – między wartością jednej komórki a drugą.
- Podczas dzielenia użyj symbolu / między wartością jednej komórki i drugiej.
- Do zwielokrotniać powinieneś wiedzieć, że znakiem, którego należy użyć, jest *, między jedną komórką a drugą.
Jak ukryć i pokazać formułę w arkuszu Excela
Przede wszystkim musisz opanować podstawowe aspekty jak formuły są tworzone w programie Exceli naucz się nadawać żądany format liczbom lub cyfrom, które mają być obsługiwane, a jeśli już opanujesz same formuły, będzie ci łatwiej.
Zakładając to, po zastosowaniu formuł dla niektórych raportów, baz danych, faktur lub innych formatów, zobaczymy w bardzo prosty sposób, jak można ukryj i pokaż wzór w arkuszu Excela:
Kroki, aby ukryć formuły
- Naciśnij klawisz F5.
- Następnie pojawi się okno dialogowe, kliknij przycisk Specjalny.
- Tam wybierz komórki za pomocą formułi kliknij Akceptować.
- Teraz kliknij prawym przyciskiem myszy i pojawi się okno, przejdź do Format komórki.
- W zakładce chronić, Kliknij ukryć a potem w Akceptować.
Kroki, aby wyświetlić formuły
- Najedź kursorem na określoną komórkę, zauważysz, że zastosowana formuła i jej wartości mogą być automatycznie wyświetlane na pasku funkcji, który można znaleźć u góry arkusza Excel.
- Jeśli formuły są ukryte, umieść wskaźnik myszy na etykieta arkusza i kliknij prawym przyciskiem myszy.
- Następnie naciśnij Zdejmij ochronę arkusza, a potem w Akceptować.
Inna metoda ukrywania formuł
- Kliknij prawym przyciskiem myszy każdą komórkę z formułą, którą chcesz ukryć, i kliknij Format komórki.
- Przejdź do zakładki Chronić, a następnie sprawdź Ukryta opcja.
- Na koniec wybierz Akceptować.
Chroń zmiany wprowadzone podczas ukrywania lub wyświetlania formuł w programie Excel:
- Kliknij prawym przyciskiem myszy etykietę arkusza i kliknij opcję Chroń arkusz.
- Teraz wybierz Chroń arkusz i zawartość zablokowanych komórek.
- Podaj hasło i kliknij Akceptować.
- Na koniec potwierdź hasło i kliknij ponownie Akceptować.
Sprawdź zmiany wprowadzone podczas ukrywania lub wyświetlania formuł w programie Excel
- Przejdź do zakładki Przejrzeć.
- Teraz kliknij opcję Chroń lub wyłącz ochronę arkusza.
- Po prostu pojawi się pole wprowadź hasło które umieściłeś, by chronić ostrze.
W tym artykule jak ukryć i pokazać formułę w arkuszu Excela możesz chronić swoje dane i informacje, których potrzebujesz w różnych sytuacjach. I pamiętaj, że tylko dzięki ciągłej praktyce utrwalisz swoją wiedzę.