Pure Data, znany również jako Pd, jest językiem programowanie wizualne przeznaczony do przetwarzania audio, wideo i grafiki. Jak możemy stworzyć kontrolę w czystych danych?
Umożliwia użytkownikom tworzenie oryginalnego oprogramowania za pomocą Interfejs graficznyzamiast linii kodu, idealny dla muzyków, artystów wizualnych i artystów z niewielką lub żadną znajomością języków kodowania.
Prawie zawsze musimy używać aplikacji do zmiany formatów wideo lub dźwiękowych, ale Pure Data może służyć do generowania własnego dźwięku, wideo i grafiki., lub możesz przetwarzać wejścia z MIDIczujniki interfejsu lub inne urządzenia wejściowe.
Może być również używany do współpracy na żywo w sieciach, za pośrednictwem sieci lokalnej lub Internetu, umożliwiając sterowanie oświetleniem, układami napędowymi i inne technologie sceniczne.
Jak w prosty sposób stworzyć kontrolę w Pure Data?
Funkcje algorytmiczne są reprezentowane w Pd przez obrazy wizualne nazywane obiektami umieszczonymi wewnątrz okna patcha zwanego płótnem.
Przepływ danych między obiektami odbywa się za pomocą wizualnych połączeń zwanych patchcordami. Każdy obiekt wykonuje określone zadanie, jakim może być różnią się złożonością.
Od operacji matematycznych bardzo niskiego poziomu do skomplikowane funkcje audio lub wideo, takie jak pogłos, transformacje FFT lub dekodowanie wideo.
obiekty obejmują Obiekty z rdzeniem waniliowym Pdobiekty zewnętrzne lub zewnętrzne (obiekty Pd skompilowane z C lub C++) oraz abstrakcje (łaty Pd ładowane jako obiekty).
Tworzenie obiektu krok po kroku
Tekst w ramce pełni inną funkcję w zależności od tego, czy jest to wiadomość, atom (numer / symbol) lub pudełko na przedmioty.
W oknach wiadomości tekst określa wiadomość lub wiadomości, które wyślesz jako dane wyjściowe. w zdjęcia atomówtekst zmienia się w czasie wykonywania, aby pokazać stan ramki, która jest liczbą lub symbolem.
W polu obiektu, takim jak okno komunikatu, tekst określa komunikat; ale oto wiadomość musi przejść do samego PDraz, a efektem wiadomości jest utworzenie danego obiektu.
pd jest natywnie zaprojektowany do włączyć współpracę na żywo przez sieci lub Internet, umożliwiając muzykom połączonym przez sieć LAN, a nawet w różnych częściach świata, wspólne tworzenie muzyki w czasie rzeczywistym.
Jednostki, w których zaprogramowany jest kod, nazywane są „łatka” lub abstrakcjesą używane jako samodzielne programy i swobodnie udostępniane społeczności użytkowników Pd.
Patche składają się z różnych obiektów połączonych ze sobą. na jej szczycie znajdziemy biletygdzie zostaną wysłane wartości liczbowe lub inne typy danych, a na dole ich dane wyjściowe.
Kiedy otwierasz plik, wszystkie utworzone obiekty są tworzone przy użyciu jego tekstu jako „wiadomości o stworzeniu„. Jeśli wpiszesz nową wiadomość w polu obiektu, stary obiekt zostanie zniszczony, a wiadomość zostanie wykorzystana do utworzenia nowego.
Wizualizacja dźwięków w prostych krokach
- Zacznijmy od przyjrzenia się, jak wygląda sinusoida 440 Hz.
- Tworzenie wykresu na żywo sygnału wyjściowego osc~.
- Zrób nową łatkę i utwórz osc ~ 440. Następnie utwórz obiekt o nazwie tabwrite ~array1 i podłącz do niego osc~.
- Tabwrite ~ zapisuje dane z sygnału do tablicy.
- Tablice to obiekty, które mogą zawierać tabelę i płótno do rysowania wykresu tablicy.
- Najłatwiejszym sposobem na utworzenie jednego jest przejście do menu Miejsce i wybranie opcji Układ.
- Po wybraniu z menu opcji Tablica zostanie wyświetlony formularz edytora właściwości tablicy.
- Zachowaj nazwę tablicy jako array1, ale odznacz opcję Save Contents, ponieważ nie chcemy, aby dane tablicy były zapisywane wraz z poprawką.
- zatrzymaj innych z góry ustalone wartości i kliknij OK.
- Otrzymasz duże podzielone pudełko.
- Poziomo po linii. Będzie to wyglądać jak wykres nowej tablicy o nazwie tablica1.
- Teraz, gdy mamy tablicę o nazwie array1, obiekt tabwrite ~ array1 może zapisać do niej dane sygnału i sporządzi wykres.
- Jedynym problemem jest to, że tabwrite ~ nie zapisuje automatycznie danych do tablicy, więc musimy mu to powiedzieć.
- Jeśli wyślemy wiadomość bang do tabwrite ~.
- Wypełni tablicę z więcej danych jakie może zawierać, które zostaną dostarczone z osc ~.
- Jest to typowy wzorzec reagowania obiektów Pd na typ przesyłanych danych.
- W tym przypadku dane sygnału z osc ~ zawsze przepływają do tabwrite ~.
- Ale zapisują dane do tablicy tylko wtedy, gdy otrzymuje ona a huk wiadomości.