Excel jest jednym z najczęściej używanych programów biurowych na całym świecie ze względu na posiadane narzędzia i funkcje, które pozwalają użytkownikowi wykonywać swoją pracę łatwiej i szybciej.
Jednak zawsze są rzeczy, o których się zapomina i będziesz potrzebować kogoś, kto pokaże Ci, jak to się robi, a my jesteśmy tutaj w tym celu. Na pewno w pewnym momencie potrzebowałeś sumuj komórki z różnych arkuszy w programie Excel, ale nie wiesz jak. Cóż, pokażemy Ci krok po kroku, więc zapraszamy do lektury artykułu.
Jak działa narzędzie do sumowania komórek?
Przed uruchomieniem przewodnik po sumowaniu komórek z różnych arkuszy Wyjaśnimy, jak działa to bardzo przydatne narzędzie, ponieważ te informacje będą dla Ciebie bardzo przydatne, ponieważ ta wiedza pomoże Ci lepiej zrozumieć kroki, a także posłuży jako podstawa do każdego innego problemu, który może się później pojawić.
Narzędzie Suma komórek jest jednym z narzędzi podstawowe narzędzia programu Excel a jego głównymi funkcjami jest dodawanie pojedynczych wartości, niezależnie od tego, czy dodawać według kategorii, czy tworzyć odwołania lub zakresy komórek, czy też kombinację tych trzech funkcji, między innymi.
Sposób dodania dowolnej komórki jest bardzo prosty, wystarczy zastosować polecenie takie jak to = SUMA (A2: A10), które określasz w arkuszu, aby dodać wartości znalezione w komórkach A2 do A10.
To narzędzie jest bardzo przydatne, ponieważ umożliwia automatyczne dodawanie kolumny lub kilku komórek w programie Excel; Musisz tylko dobrze wykonać podstawę arkusza kalkulacyjnego, a resztę wykona komputer.
Za pomocą tego narzędzia możesz również dodawać dane niezależnie od tego, czy są w różne arkusze kalkulacyjne; Może się to wydawać bardzo skomplikowaną czynnością lub zarezerwowaną tylko dla profesjonalistów, ale pokażemy Ci, jak możesz to łatwo zrobić.
Jak podsumować komórki z różnych arkuszy?
Istnieje kilka powodów, dla których może być konieczne dodanie komórek z różnych arkuszy, jeśli często masz kontakt z programem Excel, będzie to prawie nieuniknione, że będziesz musiał wykonać tę funkcję. Zakres czynności, które można wykonać podczas dodawania komórek w programie Excel, jest tak zróżnicowany, że można nawet dodać liczbę komórek o tym samym kolorze.
Należy wspomnieć, że kroki są oparte na najnowsza wersja programuPamiętaj, aby go stale aktualizować, ponieważ w ten sposób unikniesz złych momentów z błędami w programie Excel. Teraz, jeśli problemy są związane z błędami formuł w programie Excel, nie powinieneś się martwić, po prostu bądź bardziej ostrożny, a jeśli zostanie ci wiele przedstawionych, możesz nauczyć się unikać, rozwiązywać lub poprawiać błędy formuł w programie Excel.
Krok 1
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest otwórz dwa lub więcej arkuszy kalkulacyjnych w tym samym czasie następnie musisz dodać w komórce, w której chcesz zobaczyć wynik całej sumy, i napisać operację, którą ma wykonać arkusz.
Na przykład, jeśli chcesz, aby arkusz kalkulacyjny dodawał wszystkie komórki B1, powinieneś napisać następującą formułę: = SUMA (Arkusz1: arkusz6! B1), gdzie Arkusz1: Arkusz6 wskazuje zakres operacji, a B1 wskazuje komórki.
Krok 2
Innym sposobem jest zrobienie sumy z wyłączeniem aktywnego arkusza kalkulacyjnego i w tym celu musisz wrócić do komórki, w której chcesz wyświetlić wynik, i napisać polecenie takie jak: = SUMA („*”! B1). Po wpisaniu polecenia wszystkie komórki zostaną dodane z wyjątkiem aktywnej komórki, w której napisałeś polecenie.
Gotowi, z tym wyjaśnieniem będziesz całkowicie w stanie dodać dowolną komórkę dowolnego arkusza kalkulacyjnego bez problemu.