Skip to content

Jak stworzyć lub stworzyć SCHEMAT ORGANIZACYJNY w programie PowerPoint krok po kroku (przykład) | Zobacz, jak to się robi

26 de luty de 2021

Jeśli chcesz nadal zwiększać swoje możliwości w zarządzanie narzędziami biurowymi, jesteś we właściwym miejscu. Opanowanie programu PowerPoint, nawet jeśli robisz to krok po kroku, otworzy świat możliwości na wyciągnięcie ręki.

Cóż, w dzisiejszych czasach wiedza na temat programów biurowych jest powszechna w wielu kontekstach pracy. Aby nieco osiągnąć ten cel, nauczymy Cię w tym artykule jak utworzyć lub utworzyć schemat organizacyjny w programie PowerPoint, W łatwy i szybki sposób.

Należy wyjaśnić, że jeden samouczek nie uczyni cię ekspertem w tej dziedzinie. Możesz jednak uzupełnić inne przewodniki, które mamy. Spróbuj zapoznać się ze wszystkimi Programy z rodziny Microsoft OfficeOznacza to, że nie tylko w programie PowerPoint, ale także w programie Excel, Word i tak dalej.

Może Cię zaciekawi, że obecnie mamy artykuł na temat tworzenia schematów organizacyjnych w programie Word, który bez wątpienia możesz uzupełnić tym.

Plik wymagania abyś mógł skorzystać z poniższych, są to:

  1. Mieć podstawowa wiedza o programie PowerPoint, który pozwala postępować zgodnie z prostymi instrukcjami i korzystać z narzędzi.
  2. Czy na Twoim komputerze jest pobrany i zainstalowany program Microsoft PowerPoint z oficjalnej strony internetowej. Powinieneś wiedzieć, że jest to płatny program, ale naszym zdaniem to wysoce opłacalna inwestycja. Będziesz stawiać na swoją przyszłą pracę i zobaczysz zyski, gdy uda Ci się zdobyć pozycję, której tak bardzo pragniesz.

Definicja schematu organizacyjnego

Zasadniczo schemat organizacyjny to plik reprezentacja graficzna. Jest to szczególny rodzaj mapy koncepcyjnej w programie PowerPoint, w której zawartoœć dotyczy hierarchii firmy lub instytucji. Oznacza to, że pokazuje poziomy mocy instytutu i organów znajdujących się na tych poziomach. Ponadto, jak w przypadku każdej mapy pojęciowej, ważny jest związek między jej zawartością.

Można podsumować charakterystyka schematów organizacyjnych do kilku linijek, więc nie tracisz na to zbyt wiele czasu.

Charakterystyka schematu organizacyjnego

  • To jest mapa koncepcyjna.
  • Szybko to zobaczyć i zrozumieć.
  • Informacyjny.
  • Nie ma zbyt obciążonych ani irytujących projektów.
  • Pokazuje poziomy hierarchii firmy lub instytucji.
  • Opada. Na górze znajduje się ciało kierownicze, z którego wysiedlani są inni itd.
  • Zawiera tylko istotne i podsumowane informacje.

Jak utworzyć lub utworzyć schemat organizacyjny w programie PowerPoint?

Pierwszym krokiem będzie uzyskanie dostępu do naszego nowego dokumentu PowerPointa i dostosuj nasz slajd. W zależności od rozszerzenia, którego potrzebujemy dla naszego schematu organizacyjnego, wygodna może być zmiana rozmiaru slajdu w programie PowerPoint na dłuższy.

Można to zrobić, wybierając wspomniany slajd, uzyskując dostęp do menu kontekstowego Projektu góry ekranu, a następnie użyj narzędzia Rozmiar slajdu (po prawej stronie menu).

Jeśli chcesz, w tym samym miejscu masz możliwość Format tła, za pomocą których możesz przypisać specjalne cechy do dolnej części slajdu. Nie zapominaj, że tekst, który wprowadzasz później, musi być doskonale czytelny.

Metoda 1, aby utworzyć schemat organizacyjny w programie PowerPoint

W przypadku tej metody przejdziesz do zakładki Wstawić. W nim wybierzesz narzędzie Kształty, wybierając odpowiedni do schematu organizacyjnego. Polecam prostokąt. Narysujesz niezbędne prostokąty, które możesz dostosować w menu kontekstowym Format, wybierając je.

Dodasz odpowiednie teksty, pamiętając, że muszą być krótkie i zwięzłe. Nigdy nie ładuj schematu organizacyjnego niepotrzebną zawartością. Aby to zrobić, kliknij prawym przyciskiem myszy kształt i użyj opcji Zmodyfikuj tekst.

Teraz spróbujesz wyrównać „na oko”, pola o równych poziomach hierarchii. Następnie wybierzesz je wszystkie, klikając je przy jednoczesnym naciśnięciu Ctrl, aw menu formatowania użyjesz Wyrównaj -> Rozłóż poziomo. Spowoduje to prawidłowe ustawienie.

Zakończ łącząc każde pudełko za pomocą Wstaw -> Kształty -> Linia.

Metoda 2, aby utworzyć schemat organizacyjny w programie PowerPoint

To jest najłatwiejszy sposób na utworzenie schematu organizacyjnego w programie PowerPoint. Po prostu przejdź do menu Wstawići wybierz narzędzie SmartArt. W otwartym oknie wybieramy kategorię Hierarchia, a następnie schemat organizacyjny. Inną alternatywą, którą możesz mieć, jest utworzenie lub utworzenie schematu organizacyjnego z programu Word.

ZA domyślny schemat organizacyjny, do którego możemy dostosować i wpisać tekst.

Smartart Power Point