Czasami konieczne jest sprawdzenie, czy lista wartości zawiera żądane dane, aby spełniała wymagania pracy; w tym celu sprawdzanie poprawności danych przy użyciu wyrażeń regularnych w programie Excel jest wyświetlane jako plik użyteczna funkcja, który jest nawet używany do sprawdzania poprawności wiadomości e-mail.
Wiemy, że Excel jest narzędziem nieco złożonym, ale też bardzo przydatnym, dlatego musimy zrozumieć pewne elementy jego działania, które ułatwiają nam wykonywanie zadań.
Dzięki temu każdego dnia poszukuje się i odkrywa nowe funkcje, między innymi wyrażenia regularne; Pomagają ci one szybko i łatwo wykonać dowolne zadanie.
Co musisz wiedzieć, aby sprawdzić poprawność danych za pomocą wyrażeń regularnych w programie Excel?
Najpierw musimy określić, jakie dane chcesz zweryfikować, ponieważ ta konfiguracja pozwala nam przeglądać litery, cyfry i symbole. Musisz także bardzo dobrze wiedzieć, jak używać wyrażeń regularnych w programie Excel.
Na przykład, jeśli chcemy zweryfikować wiadomość e-mail, która jest jedną z najbardziej uciążliwych rzeczy, ze względu na złożoność jej tworzenia, która może prowadzić do tego, że zawierają cyfry; symbole lub litery oprócz stałej obecności znaku @, które go charakteryzuje.
Musisz tylko stworzyć formułę, która nam na to pozwoli sprawdź wszystkie te znaki jednym kliknięciem a tym samym usprawnić naszą pracę.
Z drugiej strony możemy w ten sposób również zweryfikować dane z zakresu liczbowego lub alfabetycznego unikaj marnowania czasu sprawdzając każdą komórkę i jej zawartość. Ułatwia to nawet generowanie wzorca do sprawdzania poprawności wpisu daty przy użyciu wyrażeń regularnych w programie Excel.
Cóż, teraz wystarczy utworzyć wyrażenie regularne, które pomoże nam zweryfikować te dane, aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:
Aktywuj opcję „Programista”
Należy aktywować opcję „Programista” w Excelu, wpisać „Plik”, znajdując się tam zlokalizować sekcję „Opcje” i kliknąć w menu, które się wyświetliło, poszukać sekcji „Dostosuj Wstążkę„Teraz zaznacz pole”Deweloper”.
Asystent Visual Basic
Wejdź na kartę „Deweloper„Na wstążce; będąc tam, szukaj przycisku „Visual Basic„Kliknij dwukrotnie, aby otworzyć kreatora, a teraz kliknij dwukrotnie w miejscu, w którym jest napisane”Arkusz1„Możesz też zrobić to szybciej, używając kombinacji klawiszy”Alt + F11”.
Kontroler danych
Teraz będziesz musiał wprowadzić kody, aby utworzyć weryfikator danych, możesz je wyszukać w Internecie, skopiować i wkleić na swoim arkuszu, a następnie wypełnić to, co jest konieczne do zweryfikowania danych, które Cię interesują.
Na koniec określ zakres
Na koniec będziesz musiał tylko nadać mu zakres weryfikacji, wybierając komórki, które chcesz przejrzeć lub zapisując je w książce weryfikatora.
Dlaczego ważne jest, aby weryfikować dane za pomocą wyrażeń regularnych w programie Excel?
Ta opcja pozwala nam przeglądać dane, które są do nas przekierowywane przez innych współpracowników lub klientów w celu usprawnienia naszej pracy i uniknąć niepowodzenia wyników tego samego.
Z tego powodu weryfikacja tych danych, których nie stworzyliśmy lub nawet tych, które sami stworzyliśmy, daje nam pewność, że wszystko jest tak dokładne, jak to tylko możliwe; unikając w ten sposób ludzkich niepowodzeń z powodu zmęczenia lub pośpiechu podczas dostarczania.
Przewyższać oferuje szeroką gamę narzędzi, coraz bardziej rozbudowany i nieco bardziej zorientowany na doskonalenie wyników.
Możliwość dodania weryfikacji za pomocą makr i innych opcji sprawia, że można to zrobić jednym kliknięciem, a nawet prostszą kombinacją klawiszy.
Jakie są zalety korzystania z programu Excel do tego zadania?
Tylko o tym myślę usprawnić i ułatwić nasza praca jest zaletą samą w sobie; skrócenie czasu poświęcanego na pojedynczy skoroszyt lub arkusz kalkulacyjny.
Ale to nie jedyna rzecz, która sprawia, że Excel jest doskonałym narzędziem, musimy również liczyć się z doskonałą możliwością utrzymania zorganizowane dane, z możliwością ich rejestracji w ten sam sposób przez lata.