Jeśli zastanawiałeś się, jak sporządzić rachunek zysków i strat w programie Excel? Musisz wiedzieć, co to jest jest narzędziem administracyjnym, która sprawdza się we wszystkich tych firmach, czy to małych, średnich czy dużych.
Rachunek zysków i strat, to sposób na sprawdzenie, czy nasz lokal handlowy lub firma osiąga dobre wyniki. A może wręcz przeciwnie, ile strat mamy w tym czasie? Excel przyda się do tego procesu. Dzięki którym możemy skorzystać z szerokiej gamy formuł.
Co to jest rachunek zysków i strat z zysków i strat?
W szerszej perspektywie rachunek zysków i strat pozwala nam stwierdzić, czy mamy plik dochodowa działalność gospodarcza, czy nie. Dzięki niemu możemy wiedzieć, czy nasze pieniądze są źle wydawane lub dobrze zarządzane. To narzędzie może być używane o różnych porach roku, są tacy, którzy używają go 2 razy w roku i inni, którzy robią to co miesiąc.
Pomimo prostej struktury dostarcza nam wszelkich informacji niezbędnych do podejmowania rozważnych decyzji dotyczących naszego kapitału. Jest to niezwykle ważne, abyś to zrobił co najmniej jedno sprawozdanie finansowe zysk i strata co najmniej raz w roku.
Aby móc to zrobić poprawnie, powinieneś wiedzieć, że musisz mieć pod ręką różne ważne danetakie jak łączna sprzedaż, koszty reklamy, robocizna i pensje wypłacane pracownikom. Również koszty transportu pracowników sprzedaży. Wszystko będzie zależało od rodzaju prowadzonej działalności.
Aby sporządzić to sprawozdanie finansowe nie ma potrzeby wykonywania dużych lub skomplikowanych obliczeńMusisz tylko zrobić podstawowe dodawanie, a następnie proste odejmowanie. Możesz także i aby praca była znacznie bardziej zautomatyzowana, możesz użyć funkcji dodawania Excela.
Struktura do zrobienia tego w Excelu
Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że musisz zorganizować arkusz roboczy, zaczynając od tytuł lub nagłówek, w którym będziesz musiał zamieścić dane swojej firmy, takie jak imię i nazwisko, adres podatkowy, poniżej musisz oświadczyć, że składasz zestawienie wyników finansowych z zysków i strat. I wreszcie okres, który obejmuje ten stan.
Jako pierwsze pudełko będziemy musieli umieścić najważniejszą rzecz, jaką w tym przypadku jest sprzedaż, suma wszystkiego, co sprzedano W przedziale czasowym dla niniejszego sprawozdania finansowego liczba ta jest liczbą brutto, od której będziemy musieli dokonać szeregu potrąceń. Następnie odejmiemy koszt potrzebny do dokonania tej sprzedaży, bez nakładania kosztów administracyjnych.
Podczas odejmowania otrzymamy liczbę, która jest Zysk brutto, który ma inne pole poniżej poprzedniego. Następnie będziemy musieli odliczyć wszystkie wydatki administracyjne, dla każdego wydatku zostanie wykorzystana linia i zostaną one ułożone jedna pod drugą, aby ostatecznie odjąć wszystkie wydatki administracyjne.
Po zakończeniu da nam wartość i tak musi być odjąć wszystkie wydatki na personel, tyle opłat, transportu, jedzenia i wszystkiego, co było potrzebne sprzedawcom do wykonywania ich pracy w najlepszy sposób. To da nam zysk netto. Ponadto będziemy musieli zrobić kolejne pudełko z odpowiednim wierszem, w którym dodamy inne dochody, takie jak drobne sprzedaże i prowizje.
Kroki, aby sporządzić rachunek zysków i strat w programie Excel?
Jak wcześniej rozmawialiśmy o strukturze, aby zastosować ją w praktyce, wystarczy otworzyć program i zacząć wypełniać wiersze danymi, które zostały wcześniej ujawnione. Wymagane dane muszą zostać podane księgowy Twojej firmy lub ktokolwiek przejmuje kontrolę nad wszystkim, co się w nim dzieje.
Po sporządzeniu odpowiedniego oświadczenia o dochodach, możesz przechowywać je w chmurze za darmo za pośrednictwem usług oferowanych przez Google. Możesz skorzystać z Arkuszy Google, przekształcając swój Excel do tego formatu Google.
Gdy wszystko będzie gotowe na koniec, możesz podzielić się tymi informacjami z innymi partnerami lub współpracownikami, aby wszyscy byli świadomi tego, co dzieje się w firmie, i że mają dobre zyski, mają najlepszego ducha do dalszej pracy.