Skip to content

Jak skonfigurować „obszar drukowania” w arkuszach kalkulacyjnych Excel? – Zrób to tak

18 de luty de 2022

Nawet jeśli jesteś ekspertem od formuł i obsługi Excela, może się zdarzyć, że gdy potrzebujesz fizycznej reprezentacji swojej pracy, dostaniesz kompletną katastrofę. To dlatego, że nieograniczony format książek do rachunku różniczkowegonie pasuje do rzeczywistości.

Konfiguracja obszaru wydruku jest podstawowym aspektem, który należy wziąć pod uwagę przed rozpoczęciem fizycznej reprodukcji plików Excel. Prawda jest taka, że ​​nie ma to żadnego stopnia złożoności, przy odrobinie zdrowego rozsądku i praktyki będziesz w stanie nauczyć się tego na pamięć, teraz wyjaśnimy wszystko, co musisz wiedzieć.

Jak zobaczyć obszar wydruku w dokumencie Excel?

Jeśli normalnie, gdy chcesz poprawnie drukować w Excelu bez odcinania się, prosisz o pomoc osoby trzecie, czas, abyś sam nauczył się, jak uzyskać optymalny wynik. Jest bardzo prawdopodobne, że Twój obszar roboczy przekracza wymiary papieru, na którym będziesz drukować.

W takich przypadkach jest to ważne sprawdź obszar drukowania skoroszytu w Excelu, gdyż niejednokrotnie będziesz musiał wydrukować tylko fragment dokumentu taki jak konkretny wykres lub tabelę danych, a odpowiednie skonfigurowanie tego obszaru pozwoli Ci to osiągnąć.

Z aplikacją mobilną na Androida lub iOS

W dzisiejszych czasach praktycznie wszyscy ludzie mają urządzenia mobilne, ponieważ jest do nich łatwiejszy dostęp niż komputer, więc nie jest niczym niezwykłym używanie tych urządzeń do wykonywania zadań biurowych. Na przykład edytowanie skoroszytów programu Excel, jeśli należysz do tej grupy użytkowników i musisz sprawdzić obszar drukowaniawykonaj następujące kroki:

  • Pobierz oficjalną aplikację Microsoft Excel i zaloguj się jako użytkownik.
  • Otwórz odpowiedni plik, a następnie naciśnij przycisk z trzema równoległymi kropkami w prawym górnym rogu ekranu.
  • Znajdziesz tam opcję „drukuj”, jeśli ją klikniesz, zobaczysz podgląd dokumentu podzielonego na strony, tak jak byłby wydrukowany.

wydruki w Excelu

Z komputera z systemem Windows lub Mac

Zawsze wygodniejsze i bardziej funkcjonalne będzie korzystanie z oprogramowania komputerowego Excel przy wykonywaniu określonych zadań, ponieważ nadal jest to rzeczywistość oferowane funkcje są bardziej rozbudowane, niż w wersji mobilnej. Tak więc z poziomu komputera weryfikacja obszaru drukowania jest bardzo prosta:

  • Kliknij w górnym menu „Plik” skoroszytu programu Excel.
  • Przewiń w dół do opcji „drukuj” i kliknij ją, aby wyświetlić podgląd aktywnych stron do drukowania.

Sztuczka, która pozwala szybciej dotrzeć do tego punktu, polega na jednoczesnym wciśnięciu klawiszy CTRL i F2. Innym aspektem, który należy wziąć pod uwagę podczas wprowadzania zmian w książce, jest ochrona pliku Excel w trybie „Tylko do odczytu”, w ten sposób podczas drukowania można uniknąć przypadkowego uszkodzenia formuł i ogólnej struktury.

Jak wygląda procedura ręcznego ustawienia obszaru wydruku?

Często trzeba wydrukować tylko część arkusza kalkulacyjnego i może się wydawać, że trzeba skopiować do innego pliku tylko informacje niezbędne do móc drukować osobno, ale prawda jest taka, że ​​nie jest to konieczne. W programie Excel znajdują się narzędzia ułatwiające ten proces:

  • Początkowo będziesz musiał pobrać Excel z jego strony, natychmiast otwórz plik, który Cię interesuje.
  • Tam, trzymając lewy przycisk myszy, zaznacz komórki lub region, który chcesz wydrukować.
  • Następnie należy przejść do górnego menu „Układ strony”, wybrać opcję „Obszar drukowania”, a następnie kliknąć „Ustaw obszar wydruku”.
  • Kolejną rzeczą jest naciśnięcie przycisku „Drukuj tytuły”, otworzy się okno konfiguracji strony, w którym zaznaczysz opcję „Podgląd wydruku”.
  • Zauważysz, że w obszarze wydruku wyświetlane są tylko komórki zaznaczone na początku.

Co zrobić, aby wyczyścić obszar drukowania arkusza kalkulacyjnego?

Możliwe, że decydując się na wydrukowanie czegoś poszło nie tak i jesteś zainteresowany usunięciem błędów podczas drukowania arkusza Excel, możesz zmodyfikuj obszar wydruku wcześniej skonfigurowane, po prostu klikając „Obszar drukowania”, a następnie „Dodaj do obszaru drukowania”, w ten sposób możesz uwzględnić inne sekcje do wydrukowania.

Jeśli docelowo musisz zresetować cały obszar wydruku, aby rozpocząć nową konfigurację, wystarczy nacisnąć przycisk „Obszar wydruku” a następnie wybrać opcję „usuń obszar wydruku”, w ten sposób zrestartujesz cały proces.

usuwanie obszaru wydruku dokumentu excel

Korzystanie z VBA

Visual Basic for Application lub VBA to język programowania, który umożliwia konfigurowanie makr na różnych platformach Microsoft Office, automatyzując w ten sposób wiele zadań. Jeśli użyjesz tego narzędzia w programie Excel, odkryjesz wiele funkcji, w tym automatyczne drukowanie.

Zasadniczo uczysz Excela, aby wykonywał za Ciebie różne zadania, co jest niezwykle wydajne, jeśli jesteś zainteresowany, po prostu przejdź do Plik> Opcje> Dostosuj wstążkę i Zaznacz pole „Programista”. Wstawiając nowy harmonogram w Excelu, możesz utworzyć przycisk, który w niestandardowy sposób uprości Twoje wydruki.

Z podziałem strony

Kiedy potrzebujesz wydrukować różne sekcje dokumentu, domyślnie Excel wygeneruje stronę dla każdej z nich, pod koniec drukowania zużyjesz dużą ilość papieru. Aby to zapisać, możesz aktywuj wtyczkę Kutools w ten sposób Plik> Opcje> Uzupełnienia, po włączeniu tej opcji możesz wyeliminować przerwy w wydruku za pomocą „Kreatora wielu wyborów”.