Wyobraź sobie, że musisz wyjść rano i potrzebujesz noś swój telefon iPhone z całkowicie naładowaną baterią do wykonywania połączeń i wykonywania innych codziennych czynności. Czy obawiałeś się życia, gdy po podłączeniu go do sieci elektrycznej Twój iPhone się nie ładuje? Cóż, nie martw się, w tym samouczku pokażemy, jak rozwiązać problem: mój iPhone nie ładuje się.
Możliwe powody, dla których Twój iPhone nie ładuje się
Po podłączeniu urządzenia do ładowarki i do sieci, iPhone emituje charakterystyczny dźwięk, który sygnalizuje, że ładuje baterię poprawnie, a także pokazuje symbol ładowania na pasku powiadomień lub na ekranie. Ale jeśli nie załadujesz, może wynikać z problemów z oprogramowaniem lub sprzętem.
Przyczynami mogą być: błąd systemu, uszkodzone kable zasilające, zabrudzony port ładowania, uszkodzony akumulator, awaria zasilania, wadliwe urządzenie. Aby naprawić problem z ładowaniem iPhone’a, wypróbuj każdą z opcji, które zobaczysz poniżej, niektóre mogą rozwiązać problem.
Pamiętaj, że baterie nie działają wiecznie, a Twoja może już przekroczyć liczbę cykli ładowania w okresie jej użytkowania.
Rozwiązania problemu polegającego na tym, że iPhone się nie ładuje
Każdy z opcje, które podajemy poniżej Obejmują one od najprostszych do najbardziej złożonych środków i są pogrupowane w problemy sprzętowe lub programowe. Postępuj zgodnie z krokami opisanymi w każdym przypadku.
Krok pierwszy: Sprawdź zasilacz
Jest to najprostsza i najłatwiejsza z opcji, ponieważ czasami wtyczka lub gniazdko z którego ładujemy urządzenie jest uszkodzone. Musisz tylko podłączyć ładowarkę do innych gniazdek, a także potwierdzić, że jest zasilanie elektryczne.
Jeśli używasz przenośnej ładowarki, może zostać uszkodzona lub pozbawiona zasilania, potwierdź, że jest w dobrym stanie. Możesz też spróbować podłącz iPhone’a do portu USB z komputera, aby sprawdzić, czy się ładuje. We wszystkich tych przypadkach upewnij się, że połączenia są bezpieczne i solidne
Krok drugi: Sprawdź kabel i port ładowania
Brudny port ładowania może uniemożliwić ładowanie iPhone’a. Zwykle to tylko spowalnia go, ale czasami może w ogóle uniemożliwić jego ładowanie. Obróć urządzenie tak, aby mieć dostęp do jego dolnej części i przy pomocy latarki zajrzyj do wnętrza portu Lightning. Użyj pędzla lub innego spiczastego niemetalowego przedmiotu, aby usunąć brud z portu.
Jeśli po wyczyszczeniu portu i podłączeniu go do sieci lub komputera nie ładuje się, problem może być taki kabel błyskawicy jest uszkodzony lub złej jakości. Wymień go na certyfikowany i spróbuj ponownie naładować iPhone’a.
Krok trzeci: Sprawdź ładowarkę
Czasami problemem nie jest gniazdko elektryczne, kabel 30-pinowy lub port ładowania, ale raczej używana ładowarka lub zasilacz nie są właściwe, dlatego zalecamy używanie oryginalnych lub zgodnych akcesoriów.
Możliwe jest również, że został uszkodzony przez skok napięcia lub czas użytkowania, więc spróbuj użyć innego zasilacza.
Krok czwarty: wymuś ponowne uruchomienie systemu
Jeśli iPhone nie ładuje się z powodu błędu oprogramowania, można wymusić ponowne uruchomienie systemu. Aby to osiągnąć, musisz naciśnij przycisk Start i przycisk odpoczynku, aż zobaczysz jabłko Apple.
W iPhone 8 lub nowszy Szybko naciśnij i zwolnij przycisk głośności +. Następnie szybko naciśnij i zwolnij przycisk głośności -, a następnie naciśnij i przytrzymaj boczny przycisk, aż pojawi się logo Apple. Inną opcją jest wyłączenie i włączenie komputera.
Piąty krok: pozostaw urządzenie podłączone na ponad godzinę
Kroki opisane powyżej dotyczą sytuacji, gdy urządzenie jest włączone, ale jeśli jest wyłączone i nie pobiera ładunku, przyczyną może być że bateria jest całkowicie rozładowana, więc musisz zostawić go podłączonego na chwilę, aby sprawdzić, czy się ładuje.
Jeśli pomimo zastosowania wszystkich poprzednich kroków iPhone nie ładuje się i nie włącza się lub nie reaguje, prawdopodobnie tak jest większy problem, jak uszkodzony akumulator lub port ładowania. W takich przypadkach najlepiej oddać urządzenie do sprawdzenia przez wykwalifikowany personel.