Skip to content

Jak przeprowadzić inteligentne wyszukiwanie w Excel VBA — tabele i formularze

16 de luty de 2022

Jeśli chodzi o arkusze kalkulacyjne, tabele, formularze i diagramy, głównym programem, o którym myślimy, jest Microsoft Excel, oprogramowanie używane zarówno w obszarze edukacyjnym, jak i profesjonalnym; ci eksperci naprawdę wiedzą, jak wykorzystać jego pełny potencjał, ponieważ większość z nas zna tylko wierzchołek góry lodowej.

Program można zakupić na dysku do instalacji wraz ze wszystkimi pakiet biurowy Microsoftchociaż możliwe jest również pobranie Excela z jego oficjalnej strony, wcześniej wykupując licencję lub jeśli masz konto Outlook (lub Hotmail), możesz z niego korzystać online.

Jakie są sposoby wyszukiwania w formularzu w programie Excel?

Wśród ogromnego ogromu funkcji jakie posiada oprogramowanie mamy do wyboru: rób określone wyszukiwania, według grup, inteligentnych wyszukiwań i innych. Wszystko to ułatwia nam zobaczenie niektórych danych lub ich grupy w arkuszu kalkulacyjnym z niekończącymi się informacjami, zamiast robić to ręcznie. Wraz z aktualizacją programu Microsoft dodał więcej różnych typów wyszukiwania.

Sekret tego wyszukiwanie odbywa się za pomocą formuł, że jeśli zdołamy się nauczyć lub zlecić ich spisanie, możemy z nich korzystać w zależności od sytuacji. Następnie przejdziemy do krótkiego wyjaśnienia każdego z nich:

  • Filtr wartości jest najczęstszym typem wyszukiwania i tym, którego większość ludzi używa, chociaż nie do dokładnego wyszukiwania danych; Cóż, możemy użyć tej funkcji do wyszukiwania podobnych wartości w Excelu.
  • Formuła WYSZUKAJ.PIONOWO: jeśli chcesz wyszukać konkretną wartość lub dane, formuła WYSZUKAJ.PIONOWO wykona to zadanie, ale dla danych znajdujących się w kolumnie, czyli pionowo.
  • Formuła WYSZUKAJ.POZIOMO: Wariant poprzedniego wyszukiwania, ale zamiast wyszukiwania w pionie przeszuka w poziomie, niektóre dane z rzędu.
  • Formuła SZUKAJ: Kolejny wariant poprzednich formuł, ale bez określania poziomego lub pionowego kierunku wyszukiwania.
  • WYSZUKAJ.PIONOWO + Dopasuj: Jest to połączenie dwóch formuł, w których najpierw użyjemy formuły Dopasuj, a następnie WYSZUKAJ.PIONOWO.
  • Indeks + dopasowanie: kolejna kombinacja formuł, w której uzyskamy nieco szersze i nie tak konkretne wartości czy wyniki.

Inne formuły, których można użyć do wyszukiwania, to IF, IF.ERROR, COUNT.IF; w którym otrzymamy wyniki o zbliżonych wartościach lub wartościach z określonego zakresu w arkuszu kalkulacyjnym.

wykonywanie inteligentnego wyszukiwania w programie Excel

Czy są zalety inteligentnego wyszukiwania nad zwykłym wyszukiwaniem?

Inteligentne wyszukiwanie jest dostępne od wersji Microsoft Excel 2007 i jego nowszych wersji, zwykle jest używane podczas tworzenia makr w programie, ale mimo to można z nich korzystać w dowolnym momencie, gdy ich potrzebujemy. Ponadto, jeśli sobie tego życzymy, możemy również stworzyć własny inteligentny formularz wyszukiwania w którym również wchodzi tworzenie Makr.

Inteligentne wyszukiwanie w programie Excel jest szybkie i nie wymaga użycia formuły, jak w poprzednich przypadkach; inny z zalety inteligentnego wyszukiwania jest to, że możemy uzyskać dodatkowe informacje nie tylko z danych liczbowych, ale ze słów, obrazów, filmów i innych. Cóż, Excel nie ogranicza się tylko do włączenia wartości matematycznych, ale idzie znacznie dalej.

Wreszcie, będziemy dysponować dwoma rodzajami danych, jeśli chcemy uzyskać więcej dodatkowych informacji związanych z danymi już wspomnianymi, definicjami i/lub eksploracją na stronach internetowych. Należy również zauważyć, że możliwe jest przenoszenie kolumn w Excelu w celu uporządkowania.

Jaki jest opis Makro w programie Excel?

Makra to zestaw funkcji, a raczej algorytmów, które tworzymy w samym programie Excel, w którym naciskając klawisz lub polecenie, możemy wykonać określoną akcję. Jak powiedzieliśmy na początku, konieczne jest skonfigurowanie tych skrótów w pierwszej kolejności, aby Excel mógł poprawnie wykonać algorytm.

Funkcja Makra w Excelu jest dość korzystna dla tych zadań, które wykonujemy bardzo często w programie, a tym bardziej, jeśli są długie, ponieważ zaoszczędzimy dużo czasu, zamiast wykonywać tę funkcję ręcznie.

Jak zrobić makro w tym programie?

Dla tworzenie makra w programie Excel To proste, w pasku zadań wybieramy zakładkę „Widok” i na samym końcu ujrzymy opcję „Makro”, po kliknięciu wyświetli się małe menu z dwiema alternatywami „Wyświetl makra” i „Nagraj makro”. ; jeśli masz już jedną utworzoną, wybierz pierwszą opcję, w przeciwnym razie będziesz musiał wybrać drugą.

robienie makra w Excelu

Gdy program rozpocznie nagrywanie, Excel skopiuje do niego wszystkie twoje działania a więc, podczas grania, wykona te same ruchy myszy, kliknięcia, które wykonujesz i klawisze, których dotykasz; po zakończeniu zatrzymaj nagrywanie, wpisz nazwę makra i przypisz skrót klawiaturowy, aby aktywować go automatycznie.

Czy konieczne jest sprytne wyszukiwanie w formularzu?

W przypadku ciągłego wyszukiwania w formularzu, chociaż możliwe jest użycie dowolnej z wyżej wymienionych formuł, lepiej jest użyć inteligentnego wyszukiwania w tych przypadkach.