W tym artykule nauczymy Cię jak porównać dwie listy Excela i zaznaczyć powtórzone, nowy artykuł na Przewyższać. Pamiętaj, że możesz utwórz i zapisz listę plików z folderu w programie Excel profesjonalnie w kilka minut.
Dowiesz się krok po kroku jak porównać listy w programie Excelpomoże nam dowiedzieć się, czy treść znaleziona na innej liście jest powtórzona na którymkolwiek z nich, porównać duże listy Excela Aby zobaczyć, co się powtórzy, nie będzie już bólu głowy, możesz to zrobić za kilka minut dzięki tej opcji.
Jak porównać listy w programie Excel?
- Aby zacząć, musisz Zainstaluj program Excel na swoim komputerze.
- Najpierw musimy utworzyć nowy dokument tekstowy w ramach Przewyższać to jest puste.
- Wewnątrz utworzymy dwie listy tego, co musisz zrobić w swoim projekcie.
- Aby porównać te dwa, musimy najpierw przygotować listy z już zdefiniowanymi numerami / cyframi.
- Zaznaczamy wszystkie komórki na pierwszej liście.
- W menu powyżej znajdziemy zakładkę „Start”, a następnie w opcji „Formatowanie warunkowe”, która wyświetla nowe menu opcji.
- W menu wybieramy opcję „Nowa zasada” aby otworzyć nowe okno, w którym możemy wybrać ustawienia tej nowej reguły.
- Konfiguracja, którą wybierzemy, będzie „Użyj formuły określającej komórki do zastosowania formatowania” w ramach tego musimy utworzyć formułę w sekcji w tym samym oknie.
- Napiszemy co następuje: = LICZ.JEŻELI, w nawiasach wybierzemy następny wiersz z naszej listy, z którym będziemy porównać, a następnie dodamy znak «;» a kiedy skończymy, ponownie wybieramy pierwszą komórkę z naszej początkowej listy.
- W tym wyborze umieść dwukrotnie znak $, usuniemy je z naszej formuły.
- Zamykamy nawiasy i kontynuujemy formułę za pomocą «>» i wartości «0».
- Możemy wybrać opcję „Format” Przed zaakceptowaniem formuły możemy w ramach tego nadać jej styl.
- Zmodyfikujemy do „Pogrubiona czcionka” nasz styl tekstu i jeśli to konieczne, damy kolorowe tło.
Kiedy zaakceptujemy, zobaczymy liczby, które powtarzają się na drugiej liście, odzwierciedlone na pierwszej liście. W ten sposób będzie to tło w kolorze, który wybraliśmy, a także litery z podświetleniem w «Pogrubieniu».
Ważne: ta formuła jest tworzona w momencie wykonywania akcji, nie możemy zapisz formułę w programie Excel aby móc go później wykorzystać w innym projekcie, arkusz kalkulacyjny we wspomnianym programie.
Pamiętaj, porównując dwie listy w programie Excel:
Ta konfiguracja my może służyć do wyszukiwania cyfr / numerów w ramach długiej listy numerów, gdzie nie można ręcznie przeglądać jednej po drugiej, a zajęłoby nam to wiele godzin.
Na tym przykładzie możemy używaj nie tylko z listą numerówMożemy również dodać do naszego wzoru pojedynczą liczbę / cyfrę, aby przeszukiwać listę iw ten sposób skupiamy się na pojedynczej liczbie. Bardzo przydatne narzędzie, którego nauczyłeś się w tym kroku, jak porównać dwie listy w Excelu i podświetlić powtórzone. Możesz również chcieć dowiedzieć się więcej o tym, jak to zrobić wstaw formuły w polach tekstowych w programie Excel, w razie potrzeby.
Możemy wykonać tę samą procedurę, ale odwrotnie, aby uzyskać to samo wyszukiwanie, ale na poniższej liście ważne jest, aby pamiętać, że poprzednie wyszukiwanie nie zostanie zmienione przez tę nową formułę, która zostanie zdefiniowana między drugą listą w porównaniu z pierwszą listą.
Przewyższać Po raz kolejny pokazuje nam, że jest potężnym edytorem / twórcą dokumentów w formacie arkusza kalkulacyjnego, dzięki swoim narzędziom generuje użytkownikowi 100% szansy, że jego projekt, tabela lub arkusz kalkulacyjny się powiodą. Chociaż mamy też alternatywne sposoby tworzenia profesjonalnego arkusza kalkulacyjnego.
Pamiętaj, że aby uzyskać dostęp do kolejnych kroków w programie Excel, musisz wejść do menu głównego strony i poszukać pliku tag programu Excel gdzie znajdziesz wszystko o tym wspaniałym programie, jak uzyskać sumę końcową i częściową w Excelu, jak wykonywać funkcje logiczne w Excelu i wiele innych.