Skip to content

Jak połączyć dane wszystkich swoich tabel przestawnych w jednym? – Excel

25 de luty de 2022

Excel to bez wątpienia kwintesencja narzędzia do rejestrowania, analizowania i obliczania danych dla funkcji statystycznych oraz wszystkiego, co związane z finansami. Pobierając program Excel z jego oficjalnej strony, możesz mieć dostęp do wszystkich jego wnioski z gwarancją uzyskania wszystkich informacji i aktualizacje jego nowych wersji. Excel przeniósł się do wielu obszarów. Instytucje zdrowotne i edukacyjne dostosowały swoje funkcje do swoich potrzeb, takie jak planowanie i ocena różnych celów.

Co musisz zrobić, aby połączyć dwie tabele przestawne arkusza kalkulacyjnego?

Tabele przestawne można uznać za jedno z najważniejszych narzędzi w programie Excel. Dzięki nim możesz rejestrować dużą ilość danych do analizy i porównaj swoje wzory i zobacz trendy. Tworząc tabele przestawne w programie Excel, możesz łatwiej wizualizować dane w arkuszach kalkulacyjnych w kategoriach i podkategoriach. Możesz także zagłębić się w szczegóły bazy danych i pracować z niestandardowymi formułami.

Jak połączyć dwie zaawansowane tabele przestawne w programie Microsoft Excel?

Możesz osiągnąć wiele celów, łącząc dwie tabele przestawne. Możesz rozwinąć lub zwinąć informacje i wyróżnić wyniki. Ponadto możesz łatwiej filtrować, grupować i sortować duże ilości danych. Dzięki nim Twoje raporty będą oferować dopracowany obraz profesjonalizmu w Internecie lub w druku.

Podstawowym sposobem na połączenie dwóch tabel przestawnych jest za pomocą funkcji „konsolidacja” co pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu. Pomysł polega na zorganizowaniu informacji z kilku tabel w jedną, aby łatwiej przeglądać zawarte w nich informacje do analizy. Na przykład, gdy odnosisz się do sprzedaży w różnych miesiącach lub w odniesieniu do zapasów. Dzięki tym krokom możesz to zrobić skutecznie:

  1. Utwórz arkusz Excela.
  2. Przejdź do okna „dane” i w „narzędziach danych” kliknij „konsoliduj”
  3. Domyślnie zobaczysz opcję „suma”
  4. W polu referencyjnym wpisz dane, które chcesz skonsolidować
  5. Wybierz zakres, w tym etykiety
  6. Kliknij „dodaj”, aby dodać je do odniesienia, które chcesz dla zawartości tabeli
  7. Po wybraniu tabel kliknij etykiety, które chcesz wyświetlić (górny wiersz, lewa kolumna lub obie)

tabele dotyczące w excelu

W jaki sposób możesz połączyć dwie tabele przestawne w programie Excel?

Najważniejszą rzeczą przy łączeniu dwóch stołów jest określić relacje między nimi. Powiedzmy na przykład, że masz trzy stoły. W jednym z elementami takimi jak nazwy sprzedawców, ich sprzedaż jednostkowa, kody produktów i daty sprzedaży. Kolejny z nazwami sprzedawców i nazwą sklepu, a trzeci z kodem produktu, jego opisem i ceną. Pomysł polega na połączeniu trzech stołów z uwzględnieniem tej relacji.

Do tego to utwórz kolumnę w jednej z tabel i są identyfikowane przez wybraną nazwę (na przykład „sprzedaż”). W tej komórce umieszczasz formułę „= SEARCHV” wskazujesz związek, który może być kodem produktu, ceną lub dowolnym innym. Aby łatwo uzyskać dokładne informacje o niektórych danych, możesz użyć funkcji segmentacji danych w tabelach przestawnych. Możesz to zrobić, wykonując następujące kroki:

  1. Kliknij dowolną komórkę w tabeli
  2. Wybierz zakładkę „projekt”
  3. Kliknij „segmentacja danych”
  4. Wybierz kolumny, których chcesz użyć jako fragmentatorów
  5. Kliknij akceptuj

Jak zrobić dwie tabele przestawne Excela na tym samym arkuszu?

Być może będziesz musiał połączyć dwie tabele przestawne na jednym arkuszu z zamiarem: porównuj i analizuj dane na dwa różne sposoby. Może się to zdarzyć na przykład, gdy chcesz zobaczyć zachowanie określonej sprzedaży w różnych sklepach. Następnie musisz wygenerować dwie tabele przestawne z danymi z dwóch lokalizacji. W jednym można pobrać dane sprzedażowe dla różnych produktów, a w drugim dane sprzedażowe dla sklepów.

Co zrobić, aby połączyć dwie tabele przestawne programu Excel w wykres w dokumencie?

Na początek zaleca się utworzenie odpowiedniej osi czasu tabeli przestawnej w celu filtrowania danych według daty i godziny, a tym samym łatwiejszego zarządzania danymi. Na przykład, jeśli masz do czynienia z niechlujnym zbiorem danych i chcesz wyprodukować dwie dynamiczne tabele je powiązane, będziesz mógł je łatwiej organizować i analizować. Uzyskane informacje można łatwo opróżnić w dynamiczny wykres. Za pomocą tych kroków możesz go utworzyć:

wykres z dwiema tabelami danych połączonymi w dokumencie Excel

  1. Umieść aktywną komórkę w tabeli przestawnej
  2. W zakładce „analizuj” kliknij „narzędzia”
  3. Kliknij „wykres przestawny”
  4. Kliknij „wstaw wykres” i wybierz odpowiedni wykres
  5. Naciśnij „akceptuj”
  6. Domyślnie wykres pojawi się obok wybranej tabeli

dołącz do naszego kanału telegram