Istnieje wiele różnych programów, które pomagają nam codziennie wykonywać różnorodne zadania. Jednym z nich jest Excel. Za pomocą tego programu możesz wykonywać prace administracyjne, licząc według formuł, obliczeń i nie tylko. Posiada całkowicie przydatny interfejs, który bardzo pomaga nam w naszej pracy. Jedną z jego cech jest unikalna liczba danychbędąc jedną z integralnych części.
Program ma różne techniki, które można wykorzystać do zliczania w komórkach, jednak aby z tego skorzystać, ważne jest pobranie programu Excel z jego strony internetowej. W takim przypadku musisz pobrać pakiet Microsoft. W tym artykule nauczymy Cię kroki, aby policzyć unikalne dane poprzez kryteria składające się na Excel.
Jakie są wymagania dotyczące liczenia unikalnych danych według kryteriów w programie Excel?
Wymagania potrzebne do zliczenia danych w programie Excel są to te, które zostaną wymienione poniżej. Jednak zanim wspomnimy o każdym z nich, należy wziąć pod uwagę znaczenie nie mylenia liczenia z dodawaniem. Wartości różnią się podczas umieszczania wartości w komórkach.
- Pobierz program Excel. Musi to zostać pobrane z jego oficjalnej strony lub, w tym przypadku, mieć aktywny pakiet Microsoft Office w urządzeniu.
- Nie używaj wersji starszych niż 2011, ponieważ może to wpłynąć na prawidłowe użycie formuł, które program Excel wprowadza do zliczania danych.
Jakich formuł należy używać do liczenia unikalnych danych w programie Excel?
Aby skorzystać z unikalnej opcji liczenia danych, aby można było obliczyć średnią w programie Excel, ważne jest, aby wziąć pod uwagę pewne formuły. Są one dostępne w programie, są to:
- Najpierw musisz wybrać komórkę, w której chcesz ustawić unikalny wynik zliczania danych.
- Tam kliknij „Formuły”, a następnie w „Więcej funkcji” pojawi się opcja „Statystyki”, do której musisz wejść. (Jeśli masz nowszą wersję niż 2011)
- Jeśli twoja wersja pochodzi z 2011 r., musisz kliknąć na „formuły”, a następnie przejść do opcji „Wstaw”, a tam zobaczysz funkcję „Statystyki”.
- Teraz musisz wprowadzić niezbędną formułę, w ramach której są:
-
- COUNTA: Pomoże policzyć komórki, które są pełne.
- COUNT: Pomoże w liczeniu komórek z liczbami.
- COUNTBLANK: Pomoże to w liczeniu pustych komórek.
- COUNT.IF: policzy każdą komórkę, która ma określone kryteria.
Jak wygląda proces liczenia unikalnych danych na podstawie kryteriów w programie Excel?
Proces, dzięki któremu możesz liczyć unikalne dane w programie Excel jest to bardzo proste. Wszystko to będzie zależeć od tego, gdzie korzystasz z programu Excel, za pośrednictwem urządzenia mobilnego, z programu pobranego na komputer lub online.
Należy jednak zauważyć, że proste metody liczenia są wykonywane dzięki Opcje autosumowania lub sum częściowych. Pierwszy służy do zaznaczenia kilku komórek, które muszą zawierać wartość liczbową. Podczas gdy ostatni będzie odpowiedzialny za podanie sumy. Należy pamiętać, że sumy częściowe będą musiały być ukryte w tabeli przestawnej i wykresach przestawnych, ponieważ opcja nie jest w nich dostępna.
Korzystanie z programu Excel na telefonie komórkowym
Za pomocą Excela pobranego na urządzenie mobilne możesz przeprowadzić proces liczenia unikalnych danych, znajdując się w opcji „wzory” i Kliknij „Więcej funkcji” dopóki nie znajdziesz formuł, aby móc liczyć.
Z licencją Excel na komputerze PC
Jeśli posiadasz pakiet z licencją Microsoft Office, będziesz mógł korzystać z Excela i w ten sposób przeprowadzić unikalny proces liczenia danych. dla nich będziesz Wejście w opcję „Formuły” a w środku zlokalizuj funkcję „statystyki” i wybierz najbardziej odpowiednią do zliczania danych.
Z Excela Online
Inną opcją, która pozwala nam liczyć, jest korzystanie z programu Excel online. W przypadku, gdy nie masz licencji lub nie pobrałeś programu Excel z jego oficjalnej strony. Funkcje Excela Online, choć ograniczone, zawierają funkcje niezbędne do zliczania danych. Wpisując „Formuły” i tam w odpowiednich opcjach skorzystaj z formuł liczenia.
Dlaczego nie możesz policzyć unikalnych danych w Excelu i co robić?
W przypadku, że nie można użyć opcji liczenia unikalnych danych, należy wziąć pod uwagę pewne aspekty, aby poznać główny powód takiego stanu rzeczy. Opcja może nie być włączona lub wersja może nie obsługiwać funkcji liczenia. W Excelu istnieje funkcja ILOŚĆ.ODEBRANE, ta formuła pozwala obliczyć dane otrzymanego zliczenia. Ale jeśli nie, zostanie włączony w ten sposób:
- Funkcja „UNIKALNE” zostanie włączona, pomoże to zwrócić unikalne wartości w zakresie lub liście.
- Musisz kliknąć opcję „j21”
- Wejdź w funkcję „Dane” i tam w „Weryfikacja danych”
- Po wejściu do środka należy zezwolić na to, wpisując „Lista”
- Później opcja zostanie zaakceptowana i to wszystko.