Skip to content

Jak łatwo posortować listę danych losowo w programie Excel (przykład)

3 de luty de 2021

Excel to arkusz kalkulacyjny z wieloma narzędziami Przydatne do dostosowywania, sortowania i filtrowania danych, można również przedstawiać skale lub wykresy, co pozwala tworzyć formaty warunkowe, takie jak górne i dolne reguły. Jeszcze jednym z tych narzędzi jest funkcja losowa.

Funkcja ta bardzo pomaga w badaniu danych, pracy z próbkami, statystykami oraz pozwala na tworzenie symulacji obliczeń. Z tego powodu jest szeroko stosowany w ankietach i loteriach w celu przybliżenia wyników. Ale po użyciu tej funkcji chcesz teraz posortować dane według kryteriów, jak to zrobić? w tym artykule wyjaśnimy, jak to zrobić łatwo posortuj listę losowych danych w programie Excel.

Jak posortować listę danych w Excelu, krok po kroku

  1. Zamierzasz odcień wszystkich danych na swojej liście.
  2. Następnie przesuń kursor w górę do excel start a na końcu po prawej stronie zobaczysz narzędzia z napisem „modyfikuj”, naciśnij listę rozwijaną pierwszej opcji, która mówi „sortuj i filtruj”.
  3. Pojawi się lista. Naciśnij trzecią opcję, która mówi „zamówienie niestandardowe”. Pojawi się okno dialogowe, aby wskazać kryteria, które chcesz uporządkować numery.
  4. Domyślnie pola będą wypełnione, zwłaszcza ostatnie po prawej stronie z napisem «porządek sortowania»Pierwszą rzeczą, którą zamierzasz zrobić, jest posortowanie danych od najwyższego do najniższego.
  5. Jeśli opcje, które znajdują się w domyślnych polach, nie są tym, czego chcesz, możesz po prostu zmienić je za pomocą czarnej strzałki obok nazw.
  6. Jeśli jesteś zadowolony z kryteria w oknie dialogowym naciśnij akceptuj, a dane będą gotowe.

Teraz, jeśli w swoim arkuszu kalkulacyjnym obok liczb, które przyniosła ci funkcja losowa, masz również listy nazw w kolejności alfabetycznej i chcesz, aby były w kolejności losowej, wystarczy zacienić wszystkie dane i wykonać kroki od 2 do 4.

Po wykonaniu tych czynności otworzy się okno dialogowe, w którym należy wybrać opcję „dodaj poziom”, a następnie nacisnąć przycisk akceptacji i voila, dane są sortowane losowo, tak proste, jak wstawianie akcentów lub akcentów w programie Excel.

Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, jak to wyjaśniliśmy ułatwić korzystanie z funkcji losowej w arkuszu kalkulacyjnym, ale teraz zauważysz, że za każdym razem, gdy wprowadzasz nowe dane, zmieniają się liczby, które umieszcza funkcja losowa.

W rzeczywistości jest to dość uciążliwe, powodując utratę pracy już z góry, więc zadasz sobie następujące pytanie Jak mogę sprawić, by liczby w funkcji losowej się nie zmieniły? Tutaj łatwo ci to wyjaśnimy.

osoba z laptopem za pomocą narzędzia Excel

Jak to zrobić, aby dane funkcji losowej nie były modyfikowane w arkuszu kalkulacyjnym Excel?

  1. Zacieniuj numery komórek, w których zamierzasz zastosować funkcję losową (pamiętaj nie należy uwzględniać nagłówków).
  2. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub myszy, opcje zostaną wyświetlone, musisz nacisnąć opcję „Kopiuj”.
  3. Zauważysz, że zmieniło się zielone pole, w którym zawarte są liczby, teraz kliknij prawym przyciskiem myszy lub myszy, a opcje wklejania zostaną ponownie wyświetlone, tym razem naciśnij „wklej wartości” i to wszystko. wprowadzone dane nie ulegną zmianie.

Te trzy proste kroki są bardzo ważne, aby naprawić dane w arkuszu kalkulacyjnym programu Excel i możesz go zastosować do innych danych, których nie chcesz już modyfikować.

Mamy nadzieję, że ten artykuł zawiera pomoc, której potrzebujesz podczas korzystania z funkcji odtwarzania losowego. Odwiedzaj naszą stronę, aby uzyskać więcej informacji na temat szybkiego i łatwego korzystania z niektórych funkcji programu Excel.

dołącz do naszego kanału telegram