Skip to content

Jak filtrować według wielu pól za pomocą makr programu Excel (przykład)

24 de marzec de 2021

Metodologia języka Visual Basic jest bardzo dynamiczny podczas wykonywania funkcji w arkuszach kalkulacyjnych, wśród tych przykładów jest możliwość filtrowania wielu pól za pomocą makra w tej samej tabeli.

Tę metodę z kolei można osiągnąć również poprzez nagłówek Microsoft Excel, ale bez możliwości wykonania tak zaawansowanej modyfikacji jak w VBA.

Nie powinieneś się martwić, ponieważ rozumiemy, że jest to trudny do zrozumienia kod, ale znalazłeś idealne miejsce z najłatwiejszymi instrukcjami, aby to osiągnąć. W tym przypadku jako przykład posłuży siedmiokolumnowa tabela z danymi produktów i cenami w sklepie.

Metoda filtrowania wielu pól za pomocą makr

Aby rozpocząć wykonywanie tej funkcji, metoda „Autofiltr„Co pozwala na stworzenie filtru dla tabeli lub pola na podstawie dwóch kryteriów.

W takim przypadku efekt należy zastosować w więcej niż jednym polu. Konieczne jest zastosowanie metody na tej samej liczbie pól, które chcesz filtrować jednocześnie.

To, co chcesz ustalić za pomocą kryteriów, to w zasadzie zdefiniowanie, jaki rodzaj informacji będzie wyświetlany, a co będzie ukryte zgodnie z kryteriami, które są umieszczone w kod.

Instrukcje krok po kroku z Autofiltrem

W programie Microsoft Excel 2013 w nagłówku można znaleźć zakładkę „Deweloper„Na którym klikniesz, aby znaleźć opcję”Visual Basic”.

Po wejściu do edytora kodu w książce projektu pojawi się ikona z opcją utworzenia nowego „Moduł„Które musisz nacisnąć.

Na ekranie pojawi się biały arkusz, na którym zaczniesz pisać kod makra w następujący sposób.

Zacznij od przypisania nazwy do makra, w tym przypadku będzie to „Wiele filtrów„Towarzyszą im oba nawiasy.

Zaletą metody AutoFilter jest to wystarczy wskazać literę i numer komórki pierwszego zakresu tak, że zakończyło pokrywanie pozostałej części pola.

W przypadku pierwszego filtru komórka A1 zostanie użyta jako zakres w pierwszym arkuszu kodu, wraz z terminem „Autofiltr”. Następnym krokiem jest wskazanie parametrów Autofiltru, wśród których znajdują się następujące terminy:

  • Pole zostanie ustawione jako kolumna, według której chcesz wykonać filtr. Na przykład druga.
  • Pierwszym kryterium będzie termin, na podstawie którego filtr zacznie wyświetlać lub ukrywać dane, wraz z napisem „VisibleDropDown: = False”.

Dodaj nową kolumnę do kodu makra

Ponieważ próbujesz filtruj wiele pól Korzystając z makr, drugim kryterium, które musisz ustawić w kodzie VBA, jest następna kolumna, na której filtr wykona swój efekt.

W ten sposób powtarza krok ustanawiania kolejnego filtra w ramach „Pod„Umieszczając te same cechy arkusza, zmieniając tylko następujące terminy:

  • Następne pole lub kolumna, w której ma się znajdować filtr. Na przykład piąty.
  • Pierwszym kryterium tego drugiego filtru jest to, które określi parametr, w którym przeprowadzane będzie podsumowanie danych.
  • Obejmuje termin „Operator„Określenie terminu, według którego treść będzie filtrowana.
  • Na koniec zakończ tworzenie drugiego filtra, zastępując „VisibleDropDown: = False”.

W ten sposób będziesz mógł filtrować wiele pól za pomocą makr, w tym przypadku między dwoma polami należącymi do twojego spisu treści.

logo programu excel na komputerze

Aby sprawdzić, czy to działa, wystarczy zminimalizować edytor i wrócić do „Deweloper„Aby znaleźć opcję”Makra”.

Wybierz tytuł właśnie utworzonego kodu makra. Kliknij przycisk „Biegać”Wyświetlane po prawej stronie okna.

W ten sposób będziesz mógł docenić sposób, w jaki reszta treści jest automatycznie ukrywana i pojawiają się tylko te dane, które mieszczą się w parametrach Twoich kryteriów.

Ochrona dokumentów jest bardzo ważna, a jeśli w tym przypadku arkusze kalkulacyjne zawierają ważne informacje, powinieneś wiedzieć, że możesz je chronić i odblokowywać w dowolnym momencie.

Gdy tabele i arkusze kalkulacyjne programu Excel będą gotowe, będziesz mógł je bez problemu zapisać. Masz inną opcję konwersji arkuszy kalkulacyjnych programu Excel do formatu HTML lub odwrotnie, możesz przekazać plik PDF do programu Excel.

Może się okazać, że będziesz musiał je później wydrukować, więc nie martw się, że możesz to zrobić łatwo i bez uszkadzania swojej pracy.

dołącz do naszego kanału telegram