Skip to content

Jak chronić lub blokować komórki, kolumny lub wiersze w programie Excel przed przenoszeniem

3 de luty de 2022

Porozmawiajmy o tym, jak chronić i naprawiać wiersze, kolumny i komórki w dokumencie Excel, ponieważ pozwoli to na znacznie głębszą kontrolę nad plikami, unikając problemów, które mogą wystąpić w innych przypadkach. Wszystkie rodzaje automatycznych procesów, a zwłaszcza, że ​​mamy duże dane lub głębokie obliczenia, to narzędzie jest z pewnością niezbędne do zachowania bezpiecznych formuł, które sprawią, że nasza zautomatyzowana praca.

Bez wątpienia wśród wszystkich programów wchodzących w skład pakietu Microsoft OfficeExcel jest jednym z najważniejszych. Z tego powodu w tym artykule chcemy pokazać niektóre z najważniejszych samouczków związanych z tą aplikacją.

jest całkowicie możliwość dostosowania do rejestrów lub baz danych nakładając blokadę na strukturę obliczeniową, aby nie było błędów lub w razie jakichkolwiek rozproszeń przez przypadek modyfikujemy jakiś parametr.

A co najważniejsze, te szczegółowe przewodniki są przydatne we wszystkich wersjach pakietu Microsoft Office.czyli Excel 2016, Excel 2013, Excel 2007itp.

Zablokuj wiersze w programie Excel

Pierwszą rzeczą, którą zrobimy, jest otwarcie dokumentu, w którym chcesz zablokować określony wiersz lub komórkę. Następnie wybierz wiersz znajdujący się tuż pod wierszem lub wierszami, które chcesz zamrozić. Teraz będziesz musiał przejść do opcji „Pogląd” znajduje się w górnej części okna. Tam naciśnij Freeze.

Opcje „Zamrażaj panele„, „Inzamroź górny wiersz„mi”Zatrzymaj pierwszą kolumnę„, w tym przypadku musimy wybrać ten, który mówi „Zamrażaj panele

Gdy to zrobisz, zauważysz, że możesz przewijać inną zawartość z zamrożonymi podświetlonymi wierszami.

Zablokuj kolumny w Excelu

W przypadku zamrożenia kolumn w Excelu musimy otworzyć dokument, który chcesz zablokować, co pozwala nam stale przeglądać niektóre istotne dane do wprowadzenia. Następnie musimy wybrać kolumnę, która ma znajdować się po prawej stronie kolumny, która ma być zablokowana. Teraz zwracamy się do opcji „Pogląd” który znajduje się w górnej części okna, wyświetlamy i tam wybieramy „Unieruchamiać„. Pojawią się opcje „Zamrażaj panele„, „zamroź górny rząd„mi”zamroź pierwszą kolumnę”.

W takim przypadku musisz podać opcję „Zamrażaj panele„i byłoby gotowe.

W taki sam sposób jak w poprzednim przypadku, z tego zostanie przeniesiona tylko zawartość, którą chcesz przenieść.

zapobiegaj usuwaniu formuł programu Excel

Jak chronić formuły w programie Excel i zapobiegać ich usuwaniu?

istnieć kilka opcji, aby uzyskać ochronę formuł w programie Excel, chroniąc je. Najpierw wykonaj następujące kroki:

Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, to otworzyć dokument, w którym chcesz chronić formułę a następnie wybierzemy wszystkie komórki zawierające formuły i które chcesz chronić. Teraz u góry ekranu wybieramy „Szukaj” i wybierz na końcu paska Start, a następnie przejdź do „Formuły”.

Następnie idź do „Dane„, następnie „Walidacji danych” i wpisz dane i formułę, tam możesz dostosować komunikat o błędzie, który powinien się pojawić, chociaż należy to zauważyć Za każdym razem, gdy chcesz usunąć te treści, nadal możesz to zrobić za pomocą klawisza Delete.

naucz się chronić formuły w programie Excel

Jak chronić arkusz kalkulacyjny w programie Excel?

To jest jeden z najważniejsze narzędzia podczas pracy z big data. Załóżmy, że mamy listę płac pracowników, w której zarejestrowaliśmy się w naszym arkuszu kalkulacyjnym z rekordami po numerach i pełnymi listami rozwijanymi i z jakiegoś powodu wystąpił błąd lub jedna z tych formuł została przypadkowo usunięta. Aby to zrobić, musimy wykonać poniższe kroki:

  • Otwórz dokument, w którym chcesz chronić arkusz kalkulacyjny
  • Wybierz wszystkie komórki do ochrony
  • Naciśnij klawisze Ctrl+1, aby wyświetlić Format. Tam przejdź do chroń arkusz, a następnie odznacz chroń arkusz i zawartość zablokowanych komórek
  • Jeśli chcesz również zablokować komórki zawierające formuły, przejdź do Formatuj komórki i wybierz te, które Cię interesują
  • Naciśnij ponownie Ctrl+1, ale pozostaw zaznaczone pole Zablokowane w sekcji Chroń

Dzięki tym sztuczkom jesteśmy pewni, że będziesz w stanie wydobyć więcej ze swoich dokumentów Excelw szczególności chroniąc je przed osobami, które mogą uzyskać do nich dostęp bez Twojej zgody oraz je edytować lub psuć.