Oficjalny program Excel jest prawdopodobnie najlepszym istniejącym programem do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych. Wynika to z dużej różnorodności oferowanych funkcji i zoptymalizowanego interfejsu. Bez względu na to, jaka jest Twoja praca, zawsze dobrze będzie się o niej dowiedzieć. Mając to na uwadze, dzisiaj zobaczysz Jak ukryć arkusz Excela za pomocą makra?
Jak ukryć arkusz Excela za pomocą makra?
Aby przejść od razu do rzeczy powinieneś wiedzieć, że istnieje wiele sposobów na ukrycie arkuszy ExcelaJednak najłatwiejszym i najprostszym jest użycie makra. W tym celu będziesz potrzebować pomocy VBA, ponieważ dzięki niemu będziesz mógł wykonać tę funkcję.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby odpowiedzieć na pytanie Jak ukryć arkusz Excela za pomocą makra, jest przejście do VBA i wstawienie do niego modułu. Kiedy już to zrobisz, umieść w nim następujący kod:
Sub hideSheet (), Sheets („Sheets3”). Visible = False, End sub. Za pomocą tego kodu zostanie rozkazany przycisk, aby ukryć arkusz po jego naciśnięciu. Należy zauważyć, że polecenie nie przechodzi w jednej linii, tak jak tutaj czytasz, za każdym razem, gdy dojdziesz do przecinka, musisz nacisnąć Enter (w różnych wierszach będzie 3).
Teraz, gdy wiesz, jaki kod jest przeznaczony, czas stworzyć przycisk akcji, W tym celu przejdź do zakładki „Programmer”, następnie kliknij zaznaczenie „Wstaw”, a na koniec kliknij kontrolkę formularza o nazwie „Przycisk”.
Po wybraniu go utwórz lub narysuj przycisk na arkuszu przeciągając myszką, co spowoduje wyświetlenie okna dialogowego, które pozwoli Ci przypisać makro, oczywiście musisz wybrać to, które właśnie utworzyłeś wcześniej i to wszystko, przycisk zostanie skonfigurowany aby ukryć ostrze po naciśnięciu.
Inna metoda ukrywania arkuszy
Z tym, co już przeczytałeś, pytanie Jak ukryć arkusz Excela za pomocą makra? Zostało już na nie pełna odpowiedź, więc jako mały dodatek nadszedł czas, abyś zobaczył inną metodę ukrywania arkusza.
Aby to osiągnąć, musisz przejść do swojego Excela i otworzyć projekt, do którego zastosujesz zmiany. Następnie stań na arkuszu, który chcesz ukryć, i wtedy Idź do „Opcje”, stamtąd do „Zakładki: programista i projektant”.
W tej sekcji należy wcisnąć przycisk „Grupuj: elementy sterujące”, a na końcu wybrać „Właściwości”, co spowoduje pojawienie się okienka z listą opcji właściwości, w którym należy wybrać „Widoczne”.
Ten wybór pozwoli ci ukryć arkusz, musisz więc stanąć na rozwijanym menu obok niego i wybrać 2 – xlSheetVeryHidden. Dzięki temu arkusz pozostanie ze zmianami (możesz przeprowadzić ten sam proces ze wszystkimi arkuszami, które chcesz, nie ma ograniczeń).
I to wszystko, co zobaczyłeś, zakończyła się twoja dzisiejsza nauka, więc możesz powiedzieć, że znasz już odpowiedź Jak ukryć arkusz Excela za pomocą makra? następnym krokiem jest przejście do programu i rozpoczęcie wprowadzania zmian.
Pamiętaj, że te procesy są bardzo proste, ale musisz wykonać wszystkie kroki wskazane co do litery, aby żadne błędy się nie przytrafiły (szczególnie podczas pracy z kodem, ponieważ ta część jest dość delikatna). W rzeczywistości ukrywanie i pokazywanie formuły w programie Excel jest również bardzo pożądane i niewielu osiąga to, robiąc to bez cierpliwości.
Pamiętaj to!
Zanim skończysz, gdy wiesz już wszystko, aby ukryć arkusz Excela za pomocą makr, musisz wiedzieć, że te makra są ważne. Powinieneś więc wiedzieć, jak zrobić z nimi wszystko: między innymi edytuj makro w Excelu, uruchamiaj makro automatycznie.