Skip to content

Jak automatycznie wylogować się z pulpitu zdalnego — Windows i Mac

26 de styczeń de 2022

Nowoczesność i era technologii zmieniły sposób pracy. Teraz możesz uzyskać zdalny dostęp do plików na komputerze z systemem Windows lub Mac za pomocą funkcji zdalnego pulpitu. Ale jednym aspektem, który należy wziąć pod uwagę podczas korzystania z tej funkcji, jest kwestia bezpieczeństwa, zwłaszcza w przypadku korzystania ze współdzielonego komputera.

Lepiej więc podjąć działania w tym zakresie, będąc dobrą opcją wyloguj się automatycznie ze zdalnego pulpitu. Nie wiesz jak to zrobić? Czytaj dalej ten artykuł, a dowiesz się, jak zrobić to poprawnie.

Jakie są kroki, aby automatycznie wylogować się ze zdalnego pulpitu?

Pulpit zdalny to funkcja, która umożliwia połączenie komputera z innymi komputerami lub urządzeniami, dzięki czemu można uzyskać dostęp do plików, czytać wiadomości e-mail, foldery i inne dokumenty na komputerze bez fizycznego przebywania przed komputerem, ale raczej uzyskać do niego zdalny dostęp sposób. Ta funkcja umożliwia również dodawanie użytkowników, dzięki czemu oni również mają dostęp do Twojego zespołu.

Ale kiedy udostępniasz komputer, który możesz chcieć chronić swoje pliki, nie jest konieczne wyłączanie zdalnego pulpitu na swoim komputerze, w takich okolicznościach lepiej jest wskazać limit czasu, aby zdalny pulpit zamykał się automatycznie i tak dalej. uniemożliwiasz włączenie tego a inni mogą podsłuchiwać Twoje dokumenty i pracę wykonaną na komputerze. Pokażemy Ci kroki, które należy zastosować, aby wykonać tę akcję.

Bezpośrednio z opcji „Uruchom”

Ochrona i zabezpieczenie działań na komputerze jest bardzo ważne, zwłaszcza gdy komputer jest współdzielony, to znaczy, że inni mają do niego dostęp. Dlatego ważne jest, aby nie pozostawiać aktywnego dostępu do pulpitu zdalnego. Możesz go skonfigurować tak, aby automatycznie wylogowywał się z opcji uruchamiania.

otwierasz Uruchom i wpisz polecenie gpedit.msc, a następnie kliknij OK. Następnie kliknij Konfiguracja komputera i wybierz Szablony administracyjne. Następnie kliknij Składniki systemu Windows i usługi pulpitu zdalnego. W tym oknie kliknij Host sesji usług pulpitu zdalnego, a następnie kliknij Limit czasu sesji. W tej sekcji należy zlokalizować ustawić limit czasu dla aktywnych sesji usługi zdalnego pulpitu.

Dwukrotnie klikasz na opcję i w wyświetlonym oknie musisz włączyć opcję zaznaczając pole. Później zdefiniujesz ustaw czas i kliknij Zastosuj, potwierdzasz akcję. Ta akcja umożliwi automatyczne zamknięcie sesji zdalnego pulpitu po upływie ustawionego czasu bezczynności.

Korzystanie z CMD

Korzystanie z polecenia systemu Windows to również kolejna opcja wylogowania się ze zdalnego pulpitu. Musisz otworzyć eksplorator plików za pomocą Windows CMD. Y używasz polecenia QUERRY w następujący sposób: C:>QUERY Nieprawidłowe parametry QUERY {PROCESS| SESJA |TERMSERWER| USER}, aby mieć dostęp do użytkowników, którzy ostatnio zalogowali się za pomocą zdalnego pulpitu, więc musisz wprowadzić dane zgodnie z opisem: nazwę użytkownika, nazwę sesji, typ urządzenia i status, czy jest aktywne, czy nie.

Następnie wylogowujesz się z wprowadzonych użytkowników pulpitu zdalnego, musisz użyć następującego polecenia C:>logoff/? A pisanie kończy sesję. Tam musisz również określić nazwę użytkownika, sesję, komputer i stan oraz zidentyfikować serwer zdalnego pulpitu i to wszystko.

wyloguj się ze zdalnego pulpitu za pomocą cmd

Skąd mam wiedzieć, czy automatycznie skonfigurowałem wylogowanie z pulpitu?

Wielokrotnie pracując zdalnie na komputerze PC i nie zamykając sesji, pozostają one aktywne, odsłaniając informacje zawarte w komputerze. Dlatego zaleca się wylogowanie. Jak wyjaśniliśmy, możesz skonfigurować automatyczne zamykanie zdalnego pulpitu.

Teraz, jeśli wykonałeś te kroki, ale chcesz wiedzieć, czy wylogowanie z pulpitu zostało skonfigurowane, wystarczy tylko zobacz z sesji zdalnej powiadomienie na ekranie co oznacza, że ​​sesja zostanie zamknięta z powodu upływu ustalonego czasu.

Z drugiej strony, na liście sesji zainicjowanych zdalnie będziesz również mógł zobaczyć, których użytkownicy nie pojawiają się. A jeśli wolisz, możesz usunąć historię połączeń pulpitu zdalnego w systemie Windows.

Co jest dowodem na to, że automatyczne zamykanie pulpitu zdalnego zostało poprawnie skonfigurowane. Możesz także uniemożliwić innym logowanie się zdalnie, konfigurując opcję blokowania dostępu do komputera, dzięki czemu w przypadku, gdy będzie chciał wejść na komputer, system wyświetli mu komunikat odmawiający mu dostępu.

automatyczna konfiguracja wylogowania z pulpitu zdalnego

Dlaczego nie możesz automatycznie wylogować się ze zdalnego pulpitu i co robić?

Korzystanie z funkcji zdalnego pulpitu może być bardzo pomocne, gdy potrzebujesz uzyskać dostęp do pliku w celu poprawienia, wprowadzenia pewnych modyfikacji lub udostępnienia innym, ponieważ możesz uzyskać do nich dostęp zdalnie i z innego komputera, bez konieczności udania się do biura. plik jest przechowywany.

Z drugiej strony automatyczne wylogowanie się ze zdalnego pulpitu pozwala upewnić się, że sesje nie zostaną przypadkowo otwarte, jednocześnie chroniąc informacje przetwarzane na komputerze. Ponadto jest to wygodne udostępniaj komputer zdalnie tylko tym, których naprawdę znasz.

Zrozumiałe jest, że chcesz podjąć środki ostrożności dotyczące użytkowników korzystających ze zdalnego pulpitu i skonfigurować opcję automatycznego zamykania sesji. Ale może się zdarzyć, że nie wykona tej czynności skutecznie.

aktywne połączenie z pulpitem zdalnym

Może się tak zdarzyć, ponieważ interfejs internetowy jest zamknięty na serwerze klienta, ale sesja pulpitu zdalnego jest nadal uruchomiona lub aktywna. Zwykle można to rozwiązać, instalując aktualizację zabezpieczeń. Będziesz także musiał połączyć się z serwerem, który zapewnia zdalny dostęp do pulpitu i wprowadź dane uwierzytelniające. Jeśli nie ma rozwiązania, zalecamy wejście na oficjalną witrynę firmy Microsoft, aby uzyskać profesjonalną pomoc.